یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در فرابورس، سنگ آهن گهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فرابورس ایران، و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی را داشت.

ارزش بیت کوین در معاملات امروز بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

توقف طرح نوسازی ناوگان باری سبب شده تا قیمت کامیون‌های فرسوده به شدت افزایش یابد.

مشتریان برای بهره مندی از این طرح می‌توانند پس از ورود به سایت فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir با نام کاربری اختصاصی خود، در لینک تسویه چک و جرایم، نسبت به تسویه مبالغ اقدام کرده و یا با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو از روش استفاده از طرح آگاهی یابند.

گفتنی است در جریان این بازدید تفاهم‌نامه همکاری "توسعه و تولید خودرو الکتریکی" با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی به امضای سیدجواد سلیمانی و عباس علی‌آبادی مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و گروه مپنا رسید.

سید جواد سلیمانی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در برخی مقاطع زمانی دچار کاستی‌ها و اشتباهاتی در انتخاب مسیر درست بوده و گرنه می‌توانست شرایط بهتری نسبت به وضعیت فعلی داشته باشد، افزود: علاوه بر برخی تصمیمات غیرصحیح که در درون صنعت اتخاذ شده، نگاه و رویکرد بیرونی به این صنعت نیز صحیح نبوده و این صنعت قربانی نگاه‌های مغرضانه، غیرکارشناسی و غیراقتصادی شده است.

در سومین روز کاری هفته، دلار به کانال 14 هزار تومانی نزدیک‌تر شد و سکه تمام بهار آزادی به پیشروی خود در کانال 5 میلیونی ادامه داد.

در سومین روز کاری هفته، دلار به کانال 14 هزار تومانی نزدیک‌تر شد و سکه تمام بهار آزادی به پیشروی خود در کانال 5 میلیونی ادامه داد. روز دوشنبه، شاخص ارزی 50 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و توانست روی عدد 13 هزار و 940 تومان قرار بگیرد. در بازار سکه نیز این فلز گرانبها 10هزار تومان رشد کرد و به بهای 5 میلیون و 80 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش‌های پیاپی دلار و سکه در هفته جاری...

همتی همچنین حضور پرشور مردم را نشان دهنده پایبندی آنان با آرمانهای انقلاب دانست و افزود: ما به طور شبانه روزی در حال تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم هستیم و این حضور پرشور مردمی وظیفه ما را در قبال آنها مضاعف می کند.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از بودجه 4.8 تریلیون دلاری این کشور برای سال 2021 رونمایی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات قیمت ارز در این روزها نوشت: این روزها، سفته بازان و رانت جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگی های روند آن، عدم تمدید تعلیق قلمداد کرده و درخصوص تأثیر آن بر نرخ ارز تبلیغات زیادی در کانال‌های تبلیغاتی خود راه انداخته اند...

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: قیمتی که نسبت به خودرو در این روز‌ها مطرح می‌شود، بنده از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی می‌خواهم به طور جد نظارت کنند و اجازه ندهند قیمت‌های کاذب مردم را دغدغه‌مند کند.

بسیاری از افراد سعی می‌کنند حقوق‌های خود را پس‌انداز کنند تا بتوانند خودروی صفر کیلومتر خریداری کنند، اما با افزایش روز به روز قیمت‌ها در بازار هر روز دست آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود.

اخیرا وزیر اقتصاد در نشست بررسی راهکار‌های مولد سازی اموال دولتی اعلام کرده بود پیشنهاد مولد سازی 50 هزار میلیارد تومانی ذکر شده در لایحه بودجه سال 1399 از طریق بورس اوراق بهادار و یا با قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری و در نهایت افراز املاک صورت خواهد گرفت.

مالیات سالانه خودروی لوکس نیز پایه مالیاتی جدید دیگری است که در پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پیشنهاد شده است.

وزارت اقتصاد در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ مالیات بر عایدی املاک را تعیین کرد