یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

طبق اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، مردم می‌توانند به دو روش خرید مستقیم از نمایندگی‌ها یا به صورت آنلاین از شرکت‌های تایرساز، تایر مورد نیاز خود را به نرخ دولتی تهیه کنند. در صورت مشاهده تخلف گران‌فروشی نسبت به نرخ دولتی رسمی نمایندگان فروش مورد تایید انجمن، سهمیه آن نماینده قطع خواهد شد.

در انگلیس نیز پس از کناره گیری چند وزیر از جمله ساجد جاوید، وزیر دارایی و چهره کلیدی بودجه این کشور از سمت خود، اکنون نوبت به استعفای مشاور ارشد نخست وزیر رسید. هم‌چنین اختلافات داخلی در دولت ائتلافی ایتالیا و احتمال برگزاری مجدد انتخابات در این کشور به نگرانی ها از تشدید بحران بدهی این کشور دامن زده است.

همتی: برنامه بانک مرکزی آن است که با بهبود نظارت اجازه ندهد منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری در مسیر انباشت ریسک، در مسیر فساد و پولشویی و در مسیر گسترش نابرابری تخصیص داده شود که حرکت در جهت عکس اهداف اقتصاد مقاومتی است.

فرمول تعیین اجاره‌بها از روی قیمت آپارتمان، در مناطق 22 گانه به‌روز شد. در حال حاضر نرخ تبدیل قیمت به اجاره سالانه در نیمه شمالی پایتخت حدود 3 درصد است و در مناطق پایین‌تر، این نرخ افزایش پیدا می‌کند. با این فرمول، مجموع اجاره‌بهای یک‌سال واحدهای مسکونی - بدون دریافت پول‌پیش - محاسبه می‌شود. در نیمه جنوبی، متوسط اجاره‌بهای یک‌سال حدود 5 درصد میانگین قیمت آپارتمان است. عایدی نقدی موجران...

برخی مشاوران املاک در مناطق جنوبی شهر تهران عنوان می‌کنند: قیمت‌گذاری آپارتمان‌های نقلی (کمتر از 50 مترمربع) از سوی مالکان با توجه به وضعیت کنونی بازار قدری عجیب شده است.

بازار سهام در حالی روند صعودی خود را ادامه می‌دهد که همچنان پول‌های تازه مهم‌ترین محرک رشد قیمت‌ها هستند و شاخص کل توانست با صعود بیش از 4 هزار واحدی تا کانال 476 هزار صعود کند. بررسی جریان نقدینگی از ابتدای سال در گروه‌های مختلف بورسی نشان‌دهنده اقبال بالای سهامداران به صنایع کوچک‌تر است. به‌طوری‌که از نظر تعداد، بیش از 70 درصد شرکت‌های بورس تهران گردش نقدینگی بیشتری نسبت به میانگین...

روز دوشنبه سکه کانال 5 میلیون و 200 هزار تومانی را شکست و در بازار ارز، دلار توانست به بالای سطح مقاومتی 14هزار و 200 تومانی جهش کند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: 15 گروه شغلی از ابتدای سال 1399 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات هستند.

بازار سرمایه از ابتدای سال جاری روند متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در پیش گرفت و زمینه رشد بیش از 100 درصدی شاخص بورس در بازار را فراهم کرد، اما این موضوع شک و شبهه‌ای را ایجاد کرده که رشد بازار تا چه میزان واقعی و در جهت رشد تولید و اشتغال کشور بوده است؟

سخنگوی گمرک کل کشور گفت: پنج هزار و 108 خودروی دپو شده در گمرکات تا سه ماه آینده تعیین تکلیف و ترخیص می‌شود.

در پی انتشار اخبار مربوط به تغییر تابلوی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که این مسئله مربوط به لوازم خانگی است و در ارائه خدمات و گارانتی گوشی‌های موبایل تغییری ایجاد نخواهد شد.

به احتمال زیاد دیگر مهلت ایران توسط کارگروه مربوطه تمدید نخواهد شد، بنابراین در صورت عدم تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازگشت ایران به لیست سیاه قطعی خواهد بود.

در پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بازار مسکن شهر تهران به 13 میلیون و 600 هزار تومان رسید که این میزان نسبت به فصل قبل - تابستان 98- با کاهش 6/ 0 درصدی و در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته با افزایش 8/ 44 درصدی همراه شده است.

در 21 بهمن، مرکز آمار عملکرد 9 ماهه 98 حسابهای ملی را منتشر کرد. اطلاع‌رسانی آماری مذکور که پس از سکوت آماری نسبتا طولانی‌مدت انجام پذیرفت،

ثبات قیمت زمین 4 تاثیر مثبت در بازار مسکن و ساخت‌وساز دارد که مهم‌ترین آن «سیگنال روشن به سفته‌باز‌ها در معاملات آپارتمان» است. تورم زمین طی حداقل یک سال اخیر به‌عنوان موتور داخلی شارژ تورم مسکن (متغیر درونی بازار)، عامل بخشی از جهش‌های مکرر قیمت واحد‌های مسکونی بود.