یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: این خودرو‌ها در حقیقت تعهد شرکت‌ها به خریداران است و باید به مالکان تحویل شود؛ همچنین مابه التفاوت ارزی آن‌ها با نرخ سامانه سنا و نیما محاسبه می‌شود که در این صورت به احتمال زیاد قیمت‌هایی بالاتر از بازار خواهند یافت.

امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس،؛ پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری غدیر و خدمات انفورماتیک در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای بانک ملت و مخابرات ایران در کاهش شاخص مؤثر بوده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی: خبرسازی ها درباره نتیجه جلسه آتی FATF با انگیزه سودجویی در بازار ارز انجام می شود / این خبرسازی ها با واقعیات بازار و چشم انداز گشایش کانال های جدید، همخوانی ندارد / نظرم را قبلا در مورد اهمیت FATF گفته ام اما در شرایط فعلی، تصمیم آتیFATF تاثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی کشور ندارد / در حال حاضر، اغلب بانکهای خارجی همکاری لازم با بانکهای ایران را ندارند؛ تبادلات ارزی...

سرپرست اداره نظارت و بازرسی اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفته متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و هیچگونه کمبودی در حوزه ماسک وجود ندارد و به اندازه کافی ماسک داریم. البته این مقام مسؤول این را هم گفته که تا اطلاع ثانوی خروج و صادرات ماسک از کشور، بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است.

در طرح جدید که به فروش فوری مربوط می‌شود، خودرو از طریق قرعه‌کشی واگذار خواهد شد. اینکه چه شد وزارت صمت تصمیم به تغییر در روش فروش خودروسازان گرفت، ریشه در نارضایتی شهروندان از روند ثبت‌نام خودرو و آشفتگی بازار دارد. پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و برجام در اردیبهشت سال گذشته و به تبع آن، تحریم صنعت خودروی ایران، تیراژ افت کرد و قیمت‌ها روندی صعودی در بازار به خود گرفتند. هرچه...

در حالی که برخی از معامله‌گران باور داشتند عوامل مقطعی و روزمره زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شدند، گروهی دیگر از فعالان باور داشتند، بازار وارد مسیر تازه افزایشی شده است. البته افراد زیادی دیدگاه این گروه را جدی نگرفتند و اعتقاد داشتند که آن‌ها در پی ایجاد جو نوسانی در بازار هستند. گروهی که تاکید داشتند بازار وارد مسیر افزایشی شده است، دو دلیل را برای ادعای خود مطرح می‌کردند؛ اولین دلیل...

ابتهاج در کتاب خاطرات خود اشاره کرده که اغلب فعالیت‌های وکالتی خود را به آذر می‌سپرده است. از این‌رو آذر به خریدوفروش املاک و سهام می‌پرداخت و در این زمینه خوب عمل می‌کرد؛ به‌طوری که ابتهاج در دوران زندانی بودن خود بانک ایرانیان را به آذر سپرد.

بهترین تغییر در «وضعیت بد» 10 پارامتر بازار ساخت و فروش مسکن برای «قیمت مصالح ساختمانی» ثبت شد

پیشنهادی برای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تنظیم و برای حل این مساله با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و وزیر امور اقتصادی و دارایی مکاتبه شد و در نهایت با پیگیری دبیرکل و رییس اتاق تهران و طرح این پیشنهادات در هیات دولت با ترخیص یکهزار و 48 دستگاه خودرو موافقت شده است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: برای نخستین‌بار بانک مرکزی مجهز به ابزار مدیریت نرخ سود با استفاده از سازوکار بازار، و نه روش‌های دستوری، به مدد عملیات بازار باز شده است.

در لایحه بودجه سال 99 که آذر 98 به مجلس ارائه شد، بندی در خصوص افزایش دستمزد کارگران در سال آینده اختصاص یافته بود. در این بند این‌گونه آمده که «افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار 15 درصد تعیین خواهد شد، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.» به نظر می‌رسد با توجه به افزایش پانزده درصدی حقوق و دستمزد کارگران، حداقل دستمزد کارگران عدد چشم‌گیری نباشد. سال گذشته شورای...

شقاقی استاد دانشگاه اظهار داشت: اما به نظر می‌رسد حقوق سال آینده کارگران به مانند امسال افزایش 20 درصدی داشته باشد و با توجه به افزایش 60 درصدی تورم در دو سال گذشته، عملا کارگران 20 درصد از میانگین نرخ تورم عقب‌تر هستند و با فشار معیشتی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که این افزایش حقوق‌ها دردی از آن‌ها دوا نخواهد کرد.

با تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بر این است که از سال آینده کمک‌های معیشتی و یارانه‌های نقدی یکی شده و در مجموع یک یارانه 72 هزار تومانی به تمامی یارانه‌بگیران که حدود 78 میلیون نفر هستند پرداخت شود.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز به مبلغ ثابت دوازده میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

تحریم‌های جنایت‌بارانه آمریکا این بلا را بر سر مردم ما آورده، چون بدنه اجتماعی ضعیف است. مدام می‌گویند ایران شبیه کره شمالی است. آیا شما در کره شمالی یک نفر را می‌توانید پیدا کنید که فرزندش در کانادا درس بخواند؟ یک نفر را می‌شناسید که از این دزدی‌های کلان کرده باشد؟ یک نفر را آنجا می‌شناسید که با لامبورگینی در خیابان‌ها ویراژ دهد؟ در خود آمریکا هم در نتیجه خرابی‌ای که نولیبرالیسم به...

کریس لونگ، کارشناس بازار در موسسه "دی بی اس اکونومیست" گفت: شوک اقتصادی ویروس کرونا بر روی اقتصاد جهانی احتمالا دو تا سه برابر بزرگ تر از پیامدهای ویروس سارس در سال 2003 خواهد بود و این مساله می تواند روند رشد پایدار اقتصاد این کشور را با اخلال مواجه کند.