یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت از ساعت 8:00 صبح امروز (شنبه، سوم اسفند) به حساب مشمولان خبر داد.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در آخرین نشست خود، به وعده‌ای که در بیانیه قبلی داده بود، عمل کرد. بر این اساس، ایران پس از کمتر از 4 سال، بار دیگر به لیست سیاه و به وضعیت قبلی بازگشت. البته تفاوت در اینجاست که احتمالا روزنه‌هایی برای خروج از لیست سیاه در زمان کمتری وجود خواهد داشت.

درحالی که کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه خبر داد، رییس‌کل بانک مرکزی در واکنش به این تصمیم تصریح کرد: عملکرد بانک مرکزی در طول یک‌سال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم عزیز ایجاد کرده است که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

60 لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت 24 دیشب (چهارشنبه 30 بهمن‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.

بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان توسط محمد باقر نوبخت ابلاغ شد این بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی که تا کنون افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آن‌ها اجرا نشده ابلاغ شده است.

تازه‌ترین فایل‌های حاوی مشخصات آپارتمان‌های مسکونی که از سوی فروشنده‌ها به خریداران مسکن پیشنهاد شده است حاوی یک مشخصه مهم است.

بازار سهام در آخرین هفته بهمن با ثبت بازدهی 3/ 4 درصدی بر قله 478 هزار واحدی ایستاد. گرچه نسبت‌های تحلیلی در نقاط اوج خود به سر می‌برند، همچنان قدرت نقدینگی به رشد قیمت‌ها در بورس دامن می‌زند. به‌طوری که میانگین ارزش معاملات روزانه سهام از 6 هزار میلیارد تومان گذشته که معادل 3/ 0 درصد کل نقدینگی کشور است. این نسبت دست کم 50 درصد بالاتر از رکورد پیشین خود در اوایل دهه 80 قرار دارد و...

قیمت اونس طلای جهانی بار دیگر از مرز روانی 1600 دلاری عبور کرد. فلز زرد با ثبت قیمت 1611 دلاری با اختلاف چند سنتی با روز‌های ابتدایی سال جاری میلادی به سقف 7 ساله صعود کرد. اثر ویروس کرونا در بازار‌های جهانی، ذخایر امن را با اقبال روبه‌رو کرد. از همین رو، علاوه بر طلا، دلار آمریکا نیز وارد مدار صعودی شد که این شاخص ارزی را به مرز 100 واحدی نزدیک کرده است. سطحی که از ابتدای دوره اول...

بهمن ماه زمانی برای تند شدن رشد سکه و دلار بود؛ روندی که برای فلز گرانبهای داخلی در آخرین روز این ماه نیز ادامه داشت؛، ولی در مورد دلار، سهم معامله‌گران در روز چهارشنبه کاهش قیمت بود.

بعد از 20ماه دولت تکلیف اقلام رسوبی در گمرکات کشور را مشخص کرد. این کالا‌ها که در قالب گروه چهارم کالایی با ممنوعیت واردات از تیرماه سال 97 روبه‌رو شدند، با شروطی خاصی مجوز ترخیص پیدا کردند. بر اساس مصوبه جدید دولت، ثبت سفارش این کالا‌ها باید تا قبل از 31 اردیبهشت ماه امسال باشد و درعین حال بارنامه و قبض انبار اماکن گمرکی یا مناطق آزاد نیز برای آن‌ها صادر شده باشد.

لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور برای حذف چهار صفر از واحد پول ملی درکمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده که با تصویب نهایی در صحن مجلس، بانک مرکزی موظف است در مدت دو سال مقدمات اجرای این قانون را فراهم سازد.

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که بازار برخلاف روز گذشته، تابلو سبزپوش شد و می‌توان گفت: روند صعودی شاخص دوباره از سر گرفته شده است، به طوریکه شاخص کل در ساعات ابتدایی رقم 474 هزار واحد را ثبت کرد، اما در نهایت مرز 478 هزار واحد را هم رد کرد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه جلساتمان برای بازگشت شرکت‌های هوایی خارجی به آسمان ایران آغاز شده است و روز به روز تعداد پرواز‌ها رو به افزایش است.

رونمایی از سامانه املاک و اسکان، تحقق قانون مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک را وارد فاز جدی‌تری کرد.

دولت با تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های سواری دارای قبض اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری - صنعتی یا مناطق ویژه و نیز خودرو‌های با ارزش بیش از 40 هزار دلار و پرداخت 40 درصد سود بازرگانی موافقت کرد.

برای اجاره یک خانه 80 متری با عمری بیش از 10 سال باید به طور متوسط سه میلیون و 500 هزار تومان در ماه اجاره پرداخت.