دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اگر اتفاق جدیدی در حوزه‌های تصمیم‌گیری‌ها رخ ندهد، اغلب حقوق‌بگیران در سال آینده تقریبا 25 درصد از قدرت خرید متعارف خود را از دست خواهند داد.

با وجود این‌که از عصر جمعه هفته گذشته پرواز‌های مستقیم ایران به چین و بالعکس به حالت تعلیق درآمده بود، به نظر می‌رسد این پرواز‌ها با راه و روشی دیگر ادامه دارند و مسئولان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران باید جدی‌تر به این موضوع ورود کنند.

بورس تهران معاملات روز گذشته را هم با صعود شاخص کل پشت سر گذاشت. نماگر اصلی سهام روز دوشنبه با جهش 5/ 2 درصدی، رکورد خود را به 438 هزار واحد ارتقا بخشید.

در سومین روز هفته، بازار ارز و سکه شاهد افزایش قیمت بودند؛ سکه و دلار که روز یکشنبه از سطوح حمایتی مهمی پایین رفته بودند، روز دوشنبه با افزایش خریدهای معامله‌گران مواجه شدند و در نتیجه آن قیمت‌های بالاتری را نسبت به روز یکشنبه ثبت کردند.

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت های سوئیسی توسط سفارت سوئیس گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در10 ماه گذشته 2 هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.

رییس انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی و هوایی با اشاره به ادامه پروازها بین چین و ایران و پیگیری‌ها و نگرانی‌های سفیر چین در این زمینه، گفت: ما هرگز نخواسته‌ایم روابط ایران و چین، قطع یا مختل شود اما ویروس ناشناخته و مرگبار کرونا شرایط اضطراری را به وجود آورده که ایران هم مثل سایر کشورها باید ملاحظه‌هایی در رفت و آمدها داشته باشد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: درخواست سه میلیون و 400 هزار نفر از ابتدای واریز سبد حمایتی معیشتی دولت تا کنون تایید و معوقه‌ها نیز به حسابشان واریز شده است.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که فساد در اقتصاد ایران لانه کرده است گفت: از قوه قضاییه سپاسگزاریم که مبارزه با فساد را از درون خود شروع و قاطعانه برخورد کرد حتی از رده اول نیرو‌های قوه قضاییه نگذشت.

امسال کارگران حدود 3 تا 4.5 میلیون تومان و کارمندان کمتر از نصف این مقدار عیدی می‌گیرند. مهمترین علت این تفاوت ناشی از شرایط کار متفاوت آنهاست.

معاون وزیر راه با اشاره به آغاز ارسال پیامک به تایید شدگان طرح ملی مسکن، گفت: در این مرحله متقاضیان باید 30 تا 40 میلیون تومان آورده واریز کنند.

مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم افتتاح این خط تولید گفت: نهضت داخلی سازی در ایران خودرو با جدیت ادامه دارد. فرشاد مقیمی تصریح کرد: بسته تشویقی برای سازندگان قطعات با فن آوری پیشرفته در نظر گرفته‌ایم و برای حمایت از تولید داخل به اجرا می‌گذاریم.

خودرو‌های سایپا همچنان گران می‌شوند این اتفاق باعث شده تمام خودرو‌های خانواده پراید بالای 60 میلیون تومان قرار بگیرند.

طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، توزیع سود سهام عدالت سال مالی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در حالی از سال 95 تاکنون در حال اجراست که مشمولان برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود و اعضای مشمول خانوار خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.

بودجه شهرداری تهران قرار است در جهشی 12 هزار میلیارد تومانی در سال 99 به 30 هزار میلیارد تومان برسد این جهش سؤال مهم را با خود به همراه دارد و آن این است که این حدود 12 هزار میلیارد تومان قرار است از کجا تأمین شود؟

در این واگذاری که به روش عرضه‌های اولیه سهام صورت می‌گیرد، همه مردم توان مشارکت دارند. به این ترتیب، هر فرد می‌تواند تا سقف 2 میلیون تومان از سهام مزبور را خریداری کند و از تخفیف 15 درصدی نسبت به قیمت بازار این شرکت‌ها بهره‌مند شود.

در واقع منطقه 2 شهر تهران از یک منظر محل جست وجوی تقاضای مصرفی و از سوی دیگر محلی برای جست وجوی تقاضای سرمایه‌ای و لوکس نیز هست.