دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بازار طلای جهانی بر افزایشی بودن قیمت این فلز گرانبها در هفته پیش‌رو اتفاق‌نظر دارند و انتظار دارند که اونس طلا بعد از اینکه هفته صعودی را پشت سر گذاشته است، باز هم بتواند به روند افزایشی خود ادامه دهد.

مبلغ عیدی کارکنان دولت یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده و پرداخت هر گونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است.

با وجود اینکه گروه سایپا مرداد امسال از جمع‌آوری خط تولید سراتو و توقف تولید آن خبر داد اما تولید این خودرو همچنان ادامه داشت و حتی در آمار آذرماه وزارت صنعت نیز 40 دستگاه سراتو تولید شد. به این ترتیب مجموع تولیدات سراتو از ابتدای سال تا پایان آذرماه به 3 هزار و 670 دستگاه رسید.

دقایقی پیش برق منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلایل نامعلوم از مدار خارج شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برنامه خودروسازان برای تغییر در نحوه پیش‌فروش خودرو خبر داد.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 2 هزار و 32 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 428 هزار و 216 واحد رسید.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا پایان هفته آینده میزان وصولی سود سهام عدالت مشخص می‌شود و واریزی از سوم اسفندماه با اولویت مشمولین کمیته امداد و بهزیستی صورت خواهد گرفت.

اگر با مصوبه مجلس، 18 میلیون پردرآمدی که مشمول کمک معیشتی نبودند مجددا در لیست دریافت یارانه قرار نمی‌گرفتند آنگاه از محل حذف آن‌ها حدود 15 هزار میلیارد تومانی صرفه‌جویی می‌شد که دولت می‌توانست به هر نفر از 60 میلیون باقی‌مانده تا 93 هزار تومان در ماه پرداخت کند.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌ها از آغاز عملیات باروری ابر‌ها تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد امضا شده با نیروی هوافضای سپاه، یک فروند هواپیما با تجهیزات کامل آماده آغاز عملیات باروری ابرهاست.

در حالی که 48 ساعت از صدور دستور توقف پرواز‌های رفت و برگشت به چین از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد، امروز هم سه پرواز از چین به ایران وارد شد.

یک کارشناس مسکن با بیان این هشدار که سازندگان حرفه‌ای در حال ترک صنعت ساختمان هستند گفت: بازار به واحد‌های کوچک متراژ نیاز دارد، اما چون متقاضیان از توان خرید برخوردار نیستند، سازندگان تمایلی به تولید این واحد‌ها نشان نمی‌دهند و تقاضای نهفته انباشت می‌شود؛ از سوی دیگر ضوابط جدید شهرداری و کاهش تراکم، بازار مسکن را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی: این مصوبه به نام فقرا و به کام کسانی است که وضع مالی بهتری داشته و در سه دهک بالای درآمدی هستند.

مرتضی افقه: با توجه به قطع درآمد نفت، اکنون بهترین فرصت است که دولت خلأ‌هایی که در بحث مالیات داشته عملیاتی کند. دو مشکل جدی در ظرفیت‌های دریافت مالیات یکی بحث فرار مالیاتی و یکی هم بحث معافیت از مالیات بوده است. پیداکردن فرار‌ها مشکل بوده و یکی از ابزار‌های آن همین سرک کشیدن به حساب‌های بانکی است. گریزی از این نیست و بهتر از این است که بخش تولید و مولد فشار بیاورد. معاف از مالیات‌ها...

این روز‌ها افزایش تولید جزئی در خودروسازی‌ها باعث خوشحالی می‌شود. این دو مجموعه شرکت‌هایی با زیان‌های عملیاتی و هزینه‌های مالی سنگین هستند که روزبه‌روز زیان آن‌ها بیشتر می‌شود. این مسائل خودروسازی‌ها را به سوی یک جریان وحشتناک سوق می‌دهد. اگر خرید سهام توسط قطعه‌سازان اتفاق بیفتد، خوب است، البته ممکن است سرمایه‌گذاران دیگری هم باشند که کنار قضیه بیایند و مردم عادی هم شاید سهام این دو...

بررسی آخرین موجودی فایل‌های اجاره در موتور‌های جست‌وجوی اینترنتی و نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد، فایل‌های «رهن کامل» در این بازار نایاب شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، در حالی که تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل در بازار اجاره‌بها در نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشت و در یک حد قابل قبول برای پاسخگویی به تقاضای رهن کامل، فایل در بازار وجود داشت، اما در نیمه...