دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: در سال آینده یک یارانه ترکیبی از یارانه معیشتی بنزین و نقدی به یارانه‌بگیران پرداخت می‌شود.

رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت‌های بانکی) از فردا (هشتم بهمن‌ماه) در بانک‌ها و موسسات اعتباری بطور تدریجی ظرف چند روز قطع می‌شود و فقط رمز دوم پویا (یکبار مصرف) قابل استفاده است.

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق بیست‌و‌دوگانه تهران با 41.9 درصد رشد از 9میلیون‌و 770 هزار تومان در دی‌ماه سال گذشته به 13میلیون‌و 880 هزار تومان در پایان دی‌ماه امسال رسیده است.

با اینکه پیش‌تر پیش‌نویسی از این لایحه در آبان ماه منتشر شده بود که نشان می‌داد سود سهام و سپرده به‌عنوان دو جزء درآمدی افراد دیده شده است، اما محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد خبر داد در لایحه‌ای که وزارت اقتصاد تنظیم و به هیات دولت ارسال کرده، از این دو جزء درآمدی مالیات اخذ نمی‌شود.

در حال حاضر قیمت پیشنهادی فروش عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این بازار بین 10 تا 20 میلیون تومان است که بر اساس امکانات، موقعیت قرارگیری و سن بنا، طیف متنوعی از آپارتمان‌ها را شامل می‌شود.

واقعیت این روز‌های بورس تهران، جهت‌گیری قیمت‌ها با اهرمی تحت عنوان پول است. پول‌هایی که در عدم جذابیت بازار‌های موازی و به انگیزه کسب سود‌های چند صد درصدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سرمایه‌گذاری در بازار سهام را برگزیده و روانه گردونه معاملات این بازار شده‌اند.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به مصوبه یکشنبه شب کمیسیون تلفیق گفت: با افزایش قیمت بنزین، بیش از 30 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود که در مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد این مبلغ به همه یارانه‌بگیران تعلق بگیرد

برخی کاربران فضای مجازی خبری مبنی بر افزایش قیمت محصول پیکاپ فوتون، خودروی کار تولیدی ایران‌خودرو دیزل در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) هزار و 310 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 418 هزار و 312 واحد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تلاش ما این است که در بهمن‌ماه عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو به داخلی سازی 50 قطعه با کاهش ارزبری 50 میلیون یورو اشاره کرد و گفت: به گواه سازندگان با اجرای برنامه‌های داخلی سازی بسیاری از کارگران به خطوط تولید بازگشته‌اند و حتی در روز‌های تعطیل نیز فعال هستند. در همکاری با وزارت دفاع نیز موفق به داخلی سازی 8 قطعه مهم خودرو شده‌ایم.

پس از رکود مقطعی در تابستان سال جاری بازار مسکن تقریبا به رونق رسیده و این در حالی است که شوک افزایش قیمت بنزین در این بازار محو شده است؛ ظاهرا همه چیز برای رونق غیرتورمی بخش مسکن مهیاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از چند روز آینده پیامکی به متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن ملی ارسال خواهد شد که به معنی پذیرش شرایط آن‌ها و اعلام مراجعه حضوری برای تکمیل مراحل ثبت‌نام است.

معاملات خرید مسکن در تهران ماه گذشته 13 درصد نسبت به آذر افزایش پیدا کرد و تعداد آپارتمان‌های فروخته شده به مرز 10 هزار واحد نزدیک شد. این رشد فروش روی سطح قیمت مسکن تاثیر افزایشی داشت؛ به‌طوری‌که متوسط قیمت در همین فاصله رشد 3 درصد را تجربه کرد. هر چند خریدهای مصرفی شب عید شروع شده، اما تحقیقات میدانی، عامل مشترک رشد معاملات و قیمت مسکن را بازگشت سفته‌بازها معرفی می‌کند. این نوع معاملات...

ارزش معاملات خرد بورس تهران که در ماه‌های ابتدایی سال 97 تنها حدود صد میلیارد تومان بود در روزهای اخیر بالاتر از سطح 3 هزار میلیارد تومانی تکرار می‌شود. در همین مدت شاخص کل بورس نیز از کمتر از صد هزار واحد تا سطوح بیش از 400 هزار واحدی پیش رفته است. روند تغییرات شاخص کل بورس و ارزش روزانه معاملات این بازار، همزمانی دوره‌های صعود این دو متغیر را نشان می‌دهد، مساله‌ای که لزوم رصد دقیق...