دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در اولین روز هفته، روند افزایشی سکه و دلار قطع شد و هر دو مسیر کاهشی را در پیش گرفتند. روز شنبه، فلز گرانبهای داخلی 20 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 5 میلیون و 20 هزار تومانی رسید.

میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه ازکارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان ازکارافتاده کلی نیز به مبلغ ثابت 12 میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

ایران‌خودرو از دو خودروی جدید در دهه فجر رونمایی خواهد کرد که زنجیره تامین و قطعه‌سازان در این رونمایی شریک خواهند بود.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری نوروزی از روز دوشنبه هفته جاری 14 بهمن ماه بدون افزایش قیمت خبر داد.

در پی فرود دو هواپیمای ماهان از شانگ‌های و گوانگ‌ژو با وجود تعلیق پرواز‌های رفت و برگشت چین، مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: این دو پرواز، آخرین پرواز‌های چین بود که انجام شد و دلیل آن هم این بود که شرکت هواپیمایی ماهان این پرواز‌ها را پیشتر به چین انجام داده بود و نمی‌توانستیم هواپیما‌ها را در چین نگه داریم.

پرداخت یارانه نقدی سال آینده پس از 10 سال پرداخت تغییر خواهد کرد و بنا بر اعلام کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، قرار است 27 هزار تومان به مبلغ مصوب (45 هزار و 500 تومان) به عنوان سبد حمایت معیشتی اضافه و در مجموع 72500 تومان برای هر نفر واریز شود.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد از دو روز دیگر (14 بهمن) به واجدان شرایط و تاییدشدگان مسکن ملی در مرحله نخست، پیامک ارسال می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: تلاش این وزارت‌خانه بر رونق تولید و افزایش تیراژ خودروسازان متمرکز شده تا از این طریق، تعهدات برجای مانده از قبل هرچه سریع‌تر برآورده شده و جلب رضایت مشتریان محترم را فراهم کند.

بانک مرکزی اعلام کرد: در هفته جاری، رمز‌های دوم ایستای 12 بانک و موسسه اعتباری قطع شده و استفاده اجباری رمز‌های دوم پویا در آن‌ها آغاز می‌شود.

اپلیکیشن‌های جعلی رمز پویا هم یکی دیگر از راه‌های جدید کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره کلاهبرداری اپلیکیشن‌های جعلی به کاربران فضای مجازی هشدار داد. او به باشگاه خبرنگاران توضیح داده است که با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی‌کردن رمز‌های یک‌بار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های...

صعود پرشتاب بازار سهام در هفته گذشته نیز ادامه یافت و شاخص کل توانست با جهش 9/ 3 درصدی در ارتفاع جدید 427 هزار واحد بایستد. همچنان هجوم پرقدرت نقدینگی سهامداران تازه‌وارد مهم‌ترین محرک رونق بورس تهران است. در این میان، سرانجام پس از ماه‌ها تاخیر، فرابورس میزبان یک عرضه اولیه به ارزش 84 میلیارد تومان بود. بیش از یک میلیون و 197 هزار کد معاملاتی (نفر) در این عرضه اولیه شرکت کردند. پیش...

بازار آپارتمان‌های مسکونی در دو منطقه مصرفی و نسبتا پرتقاضا واقع در نیمه جنوبی تهران به لحاظ میزان عرضه، مختصات رکودی ندارد و طیف متنوعی از آپارتمان‌ها با قیمت مناسب همین حالا در این بخش از بازار قابل معامله است.

در اولین هفته کامل بهمن ماهی، سکه تمام بهار آزادی نه تنها علامت بازدهی خود را تغییر داد، بلکه از لحاظ رشد قیمتی از دلار نیز پیشی گرفت. فلز گرانبهای داخلی که روز دوشنبه وارد کانال 5میلیونی شده بود، روز‌های سه شنبه و پنج‌شنبه دو افزایش قیمتی دیگر را تجربه کرد. روز سه شنبه، سکه 15 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به قیمت 5 میلیون و 25 هزار تومان رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اوایل ماه گذشته با اعلام این‌که پایش اطلاعات متقاضیان مسکن ملی در بخش فرم «ج» یعنی سابقه استفاده از تسهیلات دولتی پایان یافت و تا نیمه بهمن‌ماه نتیجه پایش مشخص می‌شود، گفته بود: پایش اطلاعات افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند آغاز شده و تاکنون بررسی وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان در بخش فرم «ج» پایان یافته است.

با اتمام پالایش متقاضیان مسکن ملی در همه استان‌های کشور، فهرست اسامی متقاضیان واجد شرایط به ارادت کل راه و شهرسازی استانی، شرکت عمران شهر‌های جدید ایران و بنیاد مسکن اعلام شده است.

این مبلغ بلاعوض داده می‌شود یعنی تا سقفی که شورای اقتصاد برای ما اعلام کرده ما پول این را بلاعوض برای دوگانه‌سوزی خودرو‌ها تخصیص می‌دهیم. پیش بینی ما این است که این مبلغ کفاف کار را می‌دهد.