دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

واسطه‌های ملکی معتقدند عدم تناسب میان عرضه و تقاضا از دو جنبه در بازار اجاره آپارتمان در منطقه یک پایتخت سبب شده این بازار به عمیق‌ترین شکل ممکن دچار رکود شود.

در اولین روز هفته، رشد قیمت سکه تمام بهار آزادی ادامه یافت تا یک رکورد جدید در بازار فلزهای گرانبها به ثبت برسد. روز شنبه، فلز گرانبهای داخلی 30 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و با عبور از کانال 4 میلیون و 900 هزار تومانی به بهای 4 میلیون و 920 هزار تومانی رسید.

کف و سقف حقوق کارمندان دولت در سال 99 چقدر است؟ اعدادی که در روزهای اخیر به عنوان کف حقوق اعلام شده، پاسخ به این سوال را پیچیده کرده است. اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس بندی را به لایحه بودجه افزود که دولت را مکلف می‌کند در سال آینده دریافتی کارکنان کشوری، لشکری و بازنشستگان در ماه، از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نباشد. اگر این عدد به عنوان حداقل حقوق فرض شود، حداکثر حقوق به بیش از 19...

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چند روز گذشته و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، شاخص دلار در هفته‌ای که گذشت با رشد 0.28‌درصدی مواجه شد و طلا به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید. تا لحظه نوشتن این گزارش 41 نفر جان خود را بر اثر این ویروس چینی از دست داده و 800 نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که هنوز برای اعلام وضع اضطراری در سطح جهان زود است. به گزارش...

وزیر نفت افزود: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها سوخت دوم دارند، در میزان تحویل سوخت گاز به آنها مراعات خواهیم کرد و حتی از دوستان وزارت نیرو نیز درخواست تدبیر در صادرات را داشته‌ایم چراکه در این شرایط انصاف نیست که گازوئیل مصرف کنیم و صادرات داشته باشیم.

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) پنج هزار و 790 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 417 هزار و یک واحد رسید.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس معتقد است با وجود تاثیر اختلاف نظر‌های سیاسی، تجارت سنتی میان ایران و اروپا ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

نرخ صفر مالیاتی و مشوق‌های این ماده شامل درآمد واحد‌های تولیدی و معدنی مستقر در شعاع 120 کیلومتری مرکز استان تهران، 50 کیلومتری استان اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان‌ها و شهرداری‌های دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن می‌شود و واحد‌های تولیدی فناوری اطلاعات با تایید وزارتخانه‌های ذی‌ربط و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در هر حال از امتیاز این ماده...

مقیمی با اشاره به دستیابی به رکورد تولید دو هزارو 557 دستگاه خودرو در آخرین روز ماه گذشته (30 دی ماه) خاطرنشان کرد: از تمامی کارگران خطوط تولید، زنجیره تامین و کسانی که در این افزایش تولید نقش آفرینی کرده اند قدردانی می‌کنم، برای رسیدن به موفقیت‌های بیش‌تر باید جهادی فکر و عمل کنیم.

خودپرداز‌های قاچاق داستان جالبی دارد. این دستگاه‌های دست دوم به نصف قیمت بازار، وارد کشور می‌شود و خریداران آن در یک قرارداد که با برخی از بانک‌ها می‌بندند، آن را به نوعی به بانک پذیرنده اجاره می‌دهند و از محل سهمی که از کارمزد هر تراکنش می‌گیرند، کسب و کاری برای خود راه انداخته‌اند.

سازمان شفافیت بین‌المللی گزارش شاخص ادراک فساد 2019 را منتشر کرد. این شاخص معیاری برای اندازه‌گیری سطح درک‌شده فساد بخش دولتی در 180کشور است. محاسبه این شاخص بر پایه 13نظرسنجی از مدیران کسب‌وکار صورت گرفته و به هر کشور نمره‌ای از صفر (بالاترین فساد) تا 100 (پاک‌ترین) تخصیص یافته است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد بیش از دو سوم کشور‌ها نمره‌ای کمتر از 50 گرفته‌اند. در رده‌بندی امسال نیوزیلند...

کمیسیون تلفیق با تغییر پیشنهاد 5 پله‌ای دولت برای مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، تعداد این طبقات مالیاتی را به 4 پله کاهش داد. در حالی که دولت مازاد درآمد بالای 18 میلیون در پله پنجم را مشمول مالیات 30 درصد دانست؛ اما کمیسیون تلفیق با حذف آن، مالیات 25 درصدی را در آخرین پله تصویب کرد. گرچه استدلال تلفیق برای حذف پله پنجم، شمول مشاغلی است که ازجمله نیاز‌های حیاتی کشور به شمار...

در حالی که قیمت جهانی طلا نوسان چندانی نداشته است، ایام فاطمیه، شرایط جوی و سردی هوا و بارش‌ها نیز سبب شده تا بازار‌ها کمی خلوت‌تر و دادوستد‌ها کمتر باشد.

طرح جدید فروش فوری و اقساطی محصولات ایران خودرو از5 تا 6 بهمن ماه آغاز خواهد شد. جزئیات طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو از5 تا 6 بهمن ماه را در ادامه بخوانید:

زمان واریز یارانه معیشتی بهمن ماه اعلام شد. سومین مرحله یارانه معیشتی (یارانه معیشتی بهمن ماه) در روز پنج‌شنبه هفته آینده یعنی 10 بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.