دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بنابر این گزارش عقیل هاشم ناصر رایزن بازرگانی عراق همچنین نامه ای دیگر را به کمالی اردکانی مدیر کل دفتر بازگرانی کشورهای عربی و آفریقایی نوشت و واردات کدو به آن کشور را ممنوع اعلام کرد.

شناخته شده‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین ارز دیجیتالی معتبر دنیا که در سال 2009 معرفی و راه اندازی شد. تاکنون بیش از سه چهارم کل بیت کوین‌های موجود استخراج شده اند و ارزش بیت کوین‌های موجود در بازار در حال حاضر 156.52 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نمودار 12 ماهه روند رشد قیمت مسکن شهر تهران منتهی به آذرماه 1398 از کاهش 4.2 درصدی سرعت رشد قیمت‌ها نسبت به سال قبل حکایت دارد.

شرکت هواپیمایی کی ال‌ام هلند روز پنجشنبه اعلام کرد بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل کارشناسان امنیتی، پروازهای این شرکت از فراز آسمان ایران و عراق از سرگرفته خواهد شد.

اگر مسیر رشد ارزش معاملات را از ابتدای 97 در نظر بگیریم تغییر اندازه بازار مشخص است و بر این اساس است که الگو‌های ذهنی سنتی از سهام فعلا در بورس تهران جوابگو نیست. اما اینکه این حالت پایدار باشد محل تردید است و شاید باید منتظر حرکت دوباره سهام به سمت ارزش واقعی آن باشیم.

بورس دیروز نیز مسیر صعودی را ادامه داد. بخش مهمی از معامله‌گران به دلیل انتظارات تورمی بالا همچنان به رشد سهام امیدوارند. در حالی که آمار‌ها چه در سطح شاخص قیمت‌ها و چه در سطح گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها خلاف این تصور است. در بازار ارز نیز انتظارات معامله‌گران دلار دوقطبی شده است. دسته‌ای باور دارند با ادامه شرایط موجود، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. در سوی دیگر، کاهشی‌ها بر اساس عوامل سنتی،...

رفت و برگشت قیمت دلار در دو روز ابتدایی یازدهمین ماه سال می‌تواند انتظارات متناقض معامله‌گران را نشان دهد. می‌توان گفت: یک دو قطبی انتظاری در بازار تشکیل شده است که در یک سوی آن افزایشی‌ها قرار دارند و در سر دیگر طیف، کاهشی‌ها؛ در این بین، برخورد این دو قطب منجر به برتری هیچ کدام نشده و بازار در کانال 13 هزار تومانی 12 روز زندانی شده است.

محدوده تردد خانه‌اولی‌ها در بازار معاملات مسکن از تسلط سفته‌باز‌ها خارج شد. تحقیقات میدانی و اطلاعات آماری از بازار املاک پایتخت نشان می‌دهد هیجان معاملاتی و قیمتی در گروه آپارتمان‌های ریز و کوچک‌متراژ فروکش کرده است. آرامش نسبی در بازار واحد‌های کمتر از 80 مترمربع از دو عامل نشأت می‌گیرد. خروج سفته‌باز‌ها از این قسمت بازار و همچنین تمرکز خانه‌اولی‌ها بر واحد‌های سالخورده باعث محدودشدن...

«مالیات خروج از کشور پایه جدید مالیاتی نیست، همان عوارض خروجی است که قبلا تعریف شده. چون عوارض باید به شهرداری‌ها پرداخت شود، صرفا نام آن به مالیات تغییر کرد تا منابع به خزانه کشور واریز شود. همچنین برخی معافیت‌های ضروری که در قوانین به صورت پراکنده تعریف شده، در این قانون مجتمع شد.»

30 درصد هزینه‌های طرح تعویض کولر‌های گازی توسط شرکت توانیر و 35 درصد از سرمایه گذاری‌های مورد نیاز نیز توسط مشترک‌های داوطلب تامین خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس دیگر فعالیت‌های انجام شده این بنیاد را حضور در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان، کمک به دیگر سازمان‌های خیریه، تامین جهیزیه برای دختران بی سرپرست و همچنین کمک به امور درمانی مردم در مناطق محروم برشمرد.

عضو هیات رئیسه مجلس از احتمال پرداخت یارانه نقدی75 هزار تومانی به تمامی مردم و خلق منابع جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود نسبت به تداوم نااطمینانی‌های گسترده در اتمسفر جهانی هشدار داد و نوشت بروز نااطمینانی در سال 2020 می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد. این هشدار صندوق با اقدامات جدید فدرال‌رزرو معنا دار شده است. این نهاد عملیاتی را شروع کرده است که تسهیل مقداری مخفی توصیف می‌شود؛ هرچند فدرال‌رزرو قبول ندارد و می‌گوید عملیات انجام شده کاملا متفاوت از...

براساس آمار اعلام‌شده، ایران با وجود اعمال محدودیت‌های جدید، توانسته به صادرات 10 تا 11میلیون تنی فولاد به ارزش 5 میلیارد دلار دست پیدا کند.

بدعهدی خودروسازان کشور به ویژه در تحویل محصولات ثبت‌نامی همچنان ادامه دارد و هر چند وقت یک‌بار اطلاعیه‌ای عجیب‌تر از قبل در این مورد صادر می‌کنند.