دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

او زمانی‌که در ایران حضور داشت، به جرم قاچاق 130میلیون لیتر سوخت با استفاده از50‌کشتی محکوم شده بود. یکی از سایت‌هایی که درباره زندگی‌نامه او گزارشی تهیه کرده، نوشته است: «این مجرم اقتصادی چیزی در حدود 20‌سال پیش، به‌دلیل اتهامات مختلفی، چون جعل اسناد دولتی و همچنین خروج 22 تن گازوئیل قاچاق، مورد بازخواست دستگاه قضا قرار

معاملات بورس تهران در آخرین روز دی‌ماه و همزمان با اوج‌گیری جریان انتشار گزارش‌های عملکرد پاییز با افت اندک شاخص کل به پایان رسید. انتشار کارنامه‌های ضعیف‌تر از انتظار تولیدکنندگان محصولات پایه بورسی در فصل گذشته، به‌خصوص شرکت‌های زیرمجموعه گروه فلزات و معدنی‌ها در افزایش فشار فروش و افت قیمت دماسنج سهام اثر جدی داشت.

میزان بازدهی دلار در دی‌ماه مثبت شد، ولی با رشد 10 درصدی آذرماه فاصله زیادی دارد. در آخرین روز دی‌ماه، دلار 70 تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای 13 هزار و 490 تومان رسید. با ثبت این رشد، شاخص ارزی در اولین ماه زمستان، به بازدهی 6/ 2 درصدی رسید. با اینکه دلار زمستان را با بازدهی مثبت آغاز کرد، آنچه جلب نظر می‌کرد، کند شدن سرعت رشد ماهانه آن بود.

سه توافق تازه بین مالکان و سازنده‌ها در بازار ساخت و ساز باعث شکست ابررکود ساختمانی شد. سازنده‌های مسکن در بازار مشارکت در ساخت در مناطقی از تهران حاضر شده‌اند سهم مالک مخالف تخریب در ساختمان‌های چندمالکی را خریداری کنند. این کار راه تخریب و نوسازی را هموار می‌کند. برخی سازند‌ه‌ها نیز پیشنهاد معاوضه واحد‌های تازه‌ساز با آورده مالکان ساختمان قدیمی را ارائه می‌کنند. افزایش مبلغ بلاعوض...

دو رئیس کل پیشین بانک مرکزی ایران به همراه چند تن از صاحب‌نظران و کارشناسان بانکی، آینده سیاست‌گذاری پولی و بانکی و طرح‌های موجود برای شکل‌دهی این نظام را نقد کردند.

مرکز پژوهش‌ها طلبکاران عمده دولت را معرفی کرد. بزرگ‌ترین طلبکاران دولت بانک‌ها هستند با سهم 27 درصدی. پس از بانک‌ها، در حدود یک چهارم از بدهی مجموعه دولت به بانک مرکزی است.

یکی از متلاطم‌ترین ماه‌های تاریخ بورس تهران در آغاز زمستان پشت سر گذاشته شد. شاخص سهام در حالی که روند صعودی را آغاز کرده بود، پس از مواجهه با ریسک‌های سیستماتیک، منفی شد و همه بازدهی را در یک هفته واگذار کرد. اما به دنبال فروکش کردن تنش‌های منطقه‌ای و در هشت روز کاری پایانی ورق بورس تهران برگشت. به این ترتیب، نماگر اصلی بازار سهام با کسب بازدهی 8/ 15 درصدی در ارتفاع 409 هزار و 807...

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه صادرکنندگان باید براساس صادرات، ارز را به کشور برگردانند، اضافه کرد: باوجود اینکه قیمت پایه نسبت به سال گذشته، 30 درصد کاهش پیدا کرد صادرات غیرنفتی از لحاظ وزنی 20درصد رشد داشته است و صادرکنندگان توانستند خوب بازار را در خارج پوشش دهند.

فعال‌سازی رمز دوم پویا با استفاده از عابربانک و یا مراجعه به شعبه قابل انجام است و مشتریان می‌توانند به صورت پیامکی و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های بانک‌ها رمز دوم پویا را دریافت کنند.

نشریه بلومبرگ در هشتمین سال ارائه رتبه بندی اقتصادهای نوآور جهان، کشورها را در ده معیار ارزیابی کرد. این ارزیابی با 200 کشور جهان آغاز شد اما در نهایت به علت عدم دریافت اطلاعات لازم، این فهرست به 105 کشور تقلیل یافت.

وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها) مکلف است با ایجاد سامانه الکترونیک متمرکز عوارض سالانه وسائط نقلیه، امکان پرداخت و صدور الکترونیکی مفاصاحساب عوارض موضوع بند‌های «الف» و «ب» این ماده را برای مالکان و استعلام برخط میزان عوارض پرداخت نشده مربوط به وسائط نقلیه را برای نیروی انتظامی و دفاتر اسناد رسمی فراهم کند.

سهمیه بنزین وانت تغییر کرد. جزئیات تغییرات در سهمیه بنزین وانت بدین صورت است که: "از بهمن‌ماه امسال سهمیه سوخت وانت بار‌ها بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود"

برای خودرو‌های شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از 360 لیتر در کارت ذخیره می‌شود و قابل انتقال به ماه‌های بعد است.

شماره‌گذاری انواع خودرو‌های سبک و سنگین و موتورسیکلت، براساس رتبه انرژی آنها، که به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، طبق نرخ‌های مندرج در جدول زیر مشمول مالیات و عوارض سبز می‌باشد. مأخذ مالیات و عوارض موضوع این ماده، قیمت فروش کارخانه در مورد تولیدات داخلی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودرو‌های وارداتی است.

پس از مناطق 5، 4 و 2 بیشترین تعداد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن به ترتیب در مناطق 10، 14، 7، 8، 15، 11 و 1 به امضا رسیده است. مناطق یاد شده 39 درصد و سایر مناطق 26 درصد خرید و فروش خانه در تهران را به خود اختصاص دادند.