دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در بین تمام عواملی که پیش‌تر مطرح شد بورس تهران بار دیگر بر مساله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها متمرکز شده است. روز گذشته بار دیگر بیشترین ارزش معاملات در دو گروه «خودرو و قطعات» و «بانک‌ها» کلید خورد و این دو گروه بیش از 25 درصد ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.

براساس بند 1 این تفاهمنامه که امروز به امضای طرفین رسید، سازمان نظام پزشکی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی خود تا 30 بهمن 98 مابقی اعضای خود که موفق به نصب کارتخوان و ثبت در سامانه سازمان امور مالیاتی نشده‌اند را برای جلوگیری از جرایم قانونی موظف به اقدام قانونی خواهد کرد.

سرپرست مجتمع فولاد صنعت بناب در پایان گفت: از تمامی مدیران می‌خواهم که با ایجاد امنیت روانی و بستر مناسب تولید به فعالیت بپردازند و برنامه‌ای برای کاهش یا تعدیل نیرو نخواهیم داشت.

رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - در پاسخ به سوال درباره این که سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی چه می‌شود و مقصد نهایی آن کجاست، می‌گوید: در این زمینه فعلا اطلاعات جدیدی ندارم. وی البته درباره روند بررسی سانحه مذکور، اینگونه توضیح داد: بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان اوکراینی و کانادایی همچنان در ایران ادامه دارد و همه بررسی‌ها براساس قوانین و مقررات...

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مبلغ 50 میلیون تومان وام ازدواج برای هر یک از زوجین محسوب می‌شود، گفت: یعنی هر زوج صد میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت خواهد کرد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که در حال حاضر روند ثبت نام آغاز شده است تصریح کرد: قرارداد‌های مربوطه بین شرکت ملی پخش و بانک‌ها انجام شده و فعالیت‌ها به زیرگروه‌های اجرایی که شامل 14 زیر گروه می‌شود ارجاع داده شده است.

مقرر شده است تا تمامی پروژه‌هایی که تکمیل شده، اما فروش اقساطی نشده‌اند تا 30 اسفند فروش اقساطی شوند. همچنین، آن پروژه‌هایی نیز که تکمیل نشده و فروش اقساطی نیز نشده اند نهایتا تا پایان خرداد 99 فروش اقساطی شوند.

معامله‌گران بورس 692 هزار معامله به ثبت رساندند که 39 هزار و 855 میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز چهارشنبه افزایشی بود.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در دومین نمایشگاه کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیه گفت: مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران بروزترین شرایط استاندارد‌های جهانی را داراست و این مرکز در ابعاد مختلف از مزیت‌های فراوانی نسبت به نمایشگاه بین‌المللی تهران و دیگر نمایشگاه‌ها برخوردار است.

حداقل عیدی کارگران 3 میلیون و 32 هزار تومان و حداکثر 4 میلیون 548 هزار تومان است. اگر در کارگاهی عیدی بالاتر از این حداکثر باشد، عرف کارگاه ملاک است.

جهانگیری با اشاره به توانمندی‌های قطعه‌سازی استان آذربایجان شرقی در زمینه مجموعه جلوبندی، طراحی و تولید قطعات الکترونیکی و مجموعه‌های برقی، از مدیرعامل ایران خودرو خواست تمامی قطعات این بخش‌ها در خودروی سمند ایران خودرو تبریز از منابع و تولید کنندگان بومی تامین شود.

وزاری نیرو و برق ایران و سوریه براساس این تفاهم‌نامه توافق خود را جهت ایجاد ارتباط الکتریکی سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه اعلام کرده و مقرر شد تا مطالعات و اقدامات لازم برای این برنامه با ایجاد یک کنسرسیوم مشترک انجام شود.

نعیم اسلم، تحلیلگر ارشد شرکت "اوا ترید" به مارکت واچ گفت: آمار اقتصادی چین که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سال میلادی گذشته آهسته شده است، چشم انداز رشد تقاضا برای نفت را تیره کرد. این به معنی آن است که بازار در هفته جاری شاهد روند صعودی چشمگیری در قیمت‌های نفت نخواهد بود.

در این حکم ادعا شده است که ارائه کمک مالی ایران به القاعده از طرف مسئولان مختلف ایرانی انجام شده که در کنار مسئولانی از سپاه قدس و دستگاه اطلاعات و حتی حزب‌الله، از یک مسئول عالی‌رتبه ایرانی نیز نام برده شده است. این مقام قضایی ناشناس در ادامه مدعی شده است که اطلاعاتی که مدعی است ایران و سازمان القاعده باهم ارتباط داشته‌اند، فراتر از آمریکاست و «مسئولان دولتی و روزنامه‌نگاران در اسپانیا،...

سعید جلیلی زمانی در یک سخنرانی ادعا کرد کشورمان بدون تلاش برای حل مشکلاتش با جهان خارج می‌تواند صادرات خود را به 200 میلیارد دلار برساند، او هم کاری با این واقعیت نداشت و ندارد که وقتی نمی‌توانید فلان کشور منطقه را وادار کنید که پول برق صادراتی را بدهد، افزایش صادرات چگونه ممکن خواهد بود و حتی اگر تحقق بیابد، درآمد ناشی از آن چگونه به داخل کشور منتقل خواهد شد.