دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

حداقل عیدی کارگران 3 میلیون و 337 هزار تومان و حداکثر 4 میلیون 550 هزار تومان است، اگر در کارگاهی عیدی بالاتر از رقم حداکثری باشد، عرف کارگاه ملاک قرار می‌گیرد.

برای خرید واحد مسکونی نوساز بسته به موقعیت و متراژ باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کرد.

نتایج رتبه‌بندی 500 شرکت برتر سال 98 اعلام شد. گزارش بیست‌و‌دومین رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی نشان می‌دهد که حجم فروش صد شرکت اول امسال براساس اطلاعات مالی سال گذشته، بیش از 897هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به کل فروش همین صد شرکت در سال قبل 37درصد رشد داشته است.

طلای جهانی در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشت، حدود 3/ 0 درصد افت کرد

در بازار بورس تهران روز گذشته فشار عرضه نتوانست در برابر تداوم ورود پول‌های تازه به گردونه معاملات سهام تاب بیاورد و شاخص سهام بار دیگر قدم به مسیر صعودی گذاشت.

بر اساس جدول اعلام شده، سهمیه بنزین هر خودرو واریز می‌شود که این میزان برای خودرو‌های بنزینی 60 لیتر در ماه و خودرو‌های سواری دوگانه سوز 30 لیتر در ماه است.

پرواز‌های ورودی و خروجی این فرودگاه دچار تاخیر و ابطال شد که در حال حاضر با عادی شدن وضعیت و افزایش دید افقی، هواپیما‌ها به ترتیب اولویت تاخیر در حال مسافرگیری هستند.

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی به اعلام برنامه‌های این بانک برای تقویت اقتصاد پرداخت و اعلام کرد: بازار ارز محل تخلیه شوک‌های خارجی به اقتصاد است و نقش بانک مرکزی نیز جلوگیری از نوسانات بازار و حذف نقش مخرب سفته بازان دراین بازاراست.

فعالان بازار نفت سال‌های کم نوسانی را پیش‌روی نفت پیش‌بینی می‌کنند. 950 صاحب‌نظر در نظرسنجی رویترز متوسط سالانه قیمت نفت در سال جاری میلادی تا پایان 2024 را در حوالی 65 تا 70 دلار بر بشکه برآورد کرده‌اند. به باور آنها رشد عرضه شیل و تولیدکنندگان خارج از اوپک قیمت نفت را برای مدت نامعلومی در نزدیکی سطوح کنونی نگه می‌دارد. البته 5 درصد از شرکت‌کنندگان میانگین قیمت‌ها را بیش از 100 دلار...

برف روبی و یخ زدایی از دقایق اولیه بارش برف در فرودگاه انجام شده و وضعیت کاملا نرمال و ایمن است.

فردا (سی ام دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند.

موافقت آمریکا با سرمایه‌گذاری هند در چابهارمدیرکل توافقنامه ها وتوسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از نهایی شدن سرمایه‌گذاری حدود 85 میلیون دلاری هندی‌ها در بندر چابهار با کسب موافقت این کشور از آمریکا خبر داد.

این روزها، نوسان‌گیران رفتار بازارساز را بیشتر از همیشه جدی می‌گیرند و پیش‌بینی رفتار او برای آنها دشوارتر شده است. البته بسیاری از فعالان نیز باور دارند، تاکتیک‌های بازارساز بیشتر ضربه‌گیر قیمت بوده است و آنچه روند قیمتی بازار را نسبت به سال 97 آرام‌تر کرد، خریدهای بیش از اندازه‌ای بود که بسیاری از معامله‌گران در سال گذشته انجام دادند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه مورخ 28 دی ماه 1398، برای اولین بار، معامله اوراق بدهی دولتی را در چارچوب عملیات بازار باز و در قالب خرید قطعی اوراق مزبور انجام داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهوری در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی که روز پنج‌شنبه 26 دی ماه برگزار شد، از آغاز عملیات بازار باز در بانک مرکزی رونمایی کرد.

در بین تمام عواملی که پیش‌تر مطرح شد بورس تهران بار دیگر بر مساله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها متمرکز شده است. روز گذشته بار دیگر بیشترین ارزش معاملات در دو گروه «خودرو و قطعات» و «بانک‌ها» کلید خورد و این دو گروه بیش از 25 درصد ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.

براساس بند 1 این تفاهمنامه که امروز به امضای طرفین رسید، سازمان نظام پزشکی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی خود تا 30 بهمن 98 مابقی اعضای خود که موفق به نصب کارتخوان و ثبت در سامانه سازمان امور مالیاتی نشده‌اند را برای جلوگیری از جرایم قانونی موظف به اقدام قانونی خواهد کرد.