دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

طبق این مصوبه مابه تفاوت نرخ سود تا سقف 100 میلیارد تومان نسبت به نرخ مصوب شورای پول و اعبتار از محل منابع بند الف تبصره 18 این قانون پرداخت می‌شود. مسئولیت نصب و راه اندازی این نیروگاه‌ها به صورت رایگان بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است. استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق از سوی شرکت تابعه وزارت نیرو است.

فرشاد مقیمی از برگزاری میز چهارم صنعت در آینده نزدیک خبرداد و افزود: قرار است در این میز 23 پروژه، 37 قطعه از محصولات ایران خودرو توسط 19 سازنده داخلی بومی سازی شود که با اجرای این امر حدود 33 میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد داشت.

در حاشیه این مراسم بهنام خلج معاون کیفیت شرکت پارس خودرو نیز با اشاره به کیفیت مناسب خودروی کوییک آر گفت: می‌توانستیم کوییک آر را زودتر از این نیز به بازار عرضه کنیم، اما همه سعی شرکت پارس خودرو حفظ کیفیت در محصولات و ارتقا سطح است. به همین دلیل سعی کردیم با سختگیری در تست‌های کیفیت، به بالاترین کیفیت ممکن دست پیدا کنیم و سپس این محصول را راهی بازار کنیم.

پارسایی با اشاره به اظهارات سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: این‌که ایشان مسئولیت به عهده گرفتند قابل تحسین است؛ اگرچه مردم منتظر واکنش مثل عزل و استعفا هستند. از سوی دیگر پذیرش مسئولیت از سوی ایشان نافی سهل‌انگاری و خطای دیگران نیست؛ لذا ما طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کردیم زیرا معتقدیم هر کسی قصور کرده باید به سهم خود پاسخگو باشد.

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی اعلام شد. هیئت وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوار‌های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

سقف خرید و فروش نقدی ارز که تا پیش از این به موجب بخشنامه شماره 60/1037 به تاریخ 1391/11/23، 10 هزار دلار بود، در بازار متشکل معاملات ارز ایران معادل 50 هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارز‌ها تعیین می‌گردد.

غلامعلی جهانگیری، معاون بیمه مرکزی، عصر یکشنبه اعلام کرد که میزان خسارت به هواپیمای اوکراینی حداکثر 150 میلیون دلار برآورد شده است. بر اساس توضیحات او، ایران پیش‌بینی می‌کند که حدود 24 میلیون دلار خسارت برای مسافر، خدمه و بار باشد و 70 میلیون دلار هم خسارت بدنه خواهد بود که در مجموع رقمی بین 100 تا 150 میلیون دلار میزان خسارت برآورد شده است. غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی نیز دیروز...

هر مدیر دولتی می‌تواند به‌جز حقوق ماهانه خود، 10 برابر حداقل حقوق یک کارگر (یک‌میلیون‌و 500 هزار تومان) پاداش دریافت کند. اگرچه این مصوبه می‌تواند مانعی قانونی بر سر دریافت پاداش بی‌حساب‌وکتاب در شرکت‌های دولتی باشد، اما باتوجه به فشار‌های معیشتی وارده بر عموم مردم در این روزها، این سؤال به‌وجود می‌آید که این مدیران و اعضای هیئت‌مدیره تا قبل از این چقدر پاداش دریافت می‌کردند که حالا...

در سومین روز هفته، دلار دومین افزایش متوالی را تجربه کرد، ولی همچنان زیر مرز 13 هزار و 500 تومانی باقی ماند. روز دوشنبه، نوسانات دلار تقریبا در یک بازه 100 تومانی و در دامنه 13 هزار و 370 تا 13 هزار و 470 تومان صورت گرفت.

دو گروه از آپارتمان‌های لوکس‌متراژ با مساحت بیش از 150 مترمربع در بازار اجاره‌بها فایل شده‌اند که دامنه قیمت هر یک با دیگری متفاوت است.

به نظر می‌رسد بازار سهام که طی روزهای حاکمیت ترس بر معاملات روزانه با حمایت بازیگران حقوقی در جو منفی شاهد خروج سهامداران خرد از بورس شده بود، این روزها با برطرف شدن ریسک‌های منطقه‌ای نظاره‌گر بازگشت پرقدرت سرمایه‌های خرد در قالب تقاضاهای پرحجم در صف‌های خرید است. افزایش ارزش معاملات و کمرنگ شدن صف‌های خرید حاکی از قرارگیری مجدد سرمایه‌گذاران حقیقی در قالب سهامداران بورسی است.

در ماه گذشته، تورم در روستاهای کشور، به شکل محسوسی از تورم در شهرها پررنگ‌تر بود. تورم ماهانه کل در مناطق شهری معادل 3 درصد و در مناطق روستایی برابر با 2/ 4 درصد گزارش شده است. از بین 31 استان کشور، تنها در 6 استان نرخ تورم در روستاها کمتر از شهرها بوده است.

عضو هیات مدیره بانک گردشگری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشتریان بانک نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کرده اند، از کسانی که تاکنون رمز دوم پویا خود را فعال نکرده اند، درخواست کرد نسبت به دریافت و فعال سازی این رمز هر چه زودتر اقدام نمایند و آن را به روز‌های آخر موکول نکنند.

سایپا در ماه‌های اخیر با اجرای پویش ملی بومی‌سازی قطعات، ضمن کاهش وابستگی زنجیره تامین خود به شرکت‌های خارجی، افزایش سطح داخلی‌سازی محصولات را به شکل عملیاتی دنبال کرده و در همین راستا محوریت زنجیره تامین قطعات محصول جدید خود را روی توان قطعه‌سازان داخلی متمرکز کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نسبت خسارت بازار با حدود 7.2 واحد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 51.8 درصد شده است البته در محاسبه این نسبت مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری - عمومی شرکت‌های بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

تازه‌ترین اعلام سلیمانی، از این حکایت دارد که طبق برآورد‌های انجام شده، حداکثر حدود 40 میلیارد تومان به واحد‌های تحت پوشش بیمه خسارت وارد شده است.