دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

انواع مدل‌های دنا امروز بیشترین افزایش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به نام خود ثبت کرده‌اند. دنا معمولی در بازار دو میلیون تومان گران شده و به 134 میلیون تومان رسیده است.

پرداخت اوراق مسکن امروز در راستای مصوبه شورای پول و اعتبار است که سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن را از محل اوراق گواهی حق تقدم برای تهرانی‌ها (زوجین) به 200 میلیون تومان افزایش داد؛ بنابراین گزارش، متقاضیانی که قصد استفاده از این اوراق را داشته باشند می‌توانند تا سقف 240 میلیون تومان از اوراق بهره‌مند شوند یعنی با استفاده از تسهیلات جعاله تا سقف 40 میلیون تومان این تسهیلات به 240 میلیون...

همتی گفت: با امکانات خوبی که در اختیار داریم هیچ نگرانی در خصوص وارد شدن شوک ارزی به بازار وجود ندارد و مردم نگران افزایش ناگهانی قیمت ارز نباشند.

معاملات بازار سهام در روزهای ابتدایی هفته جاری برای عموم سرمایه‌گذاران بورسی ناخوشایند بوده است. اما در این میان برخی از سهامداران نقره‌داغ شدند و عقبگرد خریداران حقیقی و آوار فروشندگان پرحجم در نمادهای کوچک که با میل کم به خرید تنها به پر شدن حجم‌های مبنا و افت قیمت‌های پایانی منجر شد، ریزش‌های قیمتی زیادی را در مدت زمان کوتاه به دارندگان سرمایه‌های خرد تحمیل کرده‌است.

عده‌ای از فعالان بازار عنوان می‌کنند، با آرام شدن شرایط، سکه نسبت به دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد و از آن جایی که این فلز گرانبها به مرزهای مقاومتی تاریخی بسیار قوی نیز نزدیک شده است، احتمال اصلاح قیمت‌ها دور از ذهن نیست. با این حال دسته‌ای از معامله‌گران هم چنان به افزایش قیمت سکه امیدوارند.

بازار کشوری ملک به شکل صعودی وارد معاملات زمستانی شد. داده‌های مربوط به معاملات مسکن در کل کشور نشان می‌دهد حجم خرید‌ها در آذر نسبت به آبان دو برابر شد و بعد از 4 ماه، میزان فروش واحدهای مسکونی در شهرها، پنج رقمی شد. این افزایش چشمگیر در معاملات کشوری بعد از ثبات و کاهش قیمت مسکن اتفاق افتاده است. با این حال نبض معاملات هنوز تا عادی‌شدن فاصله دارد. براساس آمار دیگر، متوسط قیمت مسکن...

مهدی هدایت با تاکید بر این‌که امروز هیچ خرید و فروشی در بحث امتیاز طرح ملی مسکن نداریم، افزود: با یک برنامه‌ریزی مناسب هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که حتی یک واحد از طرح ملی مسکن به دست دلالان نخواهد افتاد.

همچنین، سقف تسهیلات برای زوجین در تهران 200 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 160 میلیون تومان و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت 120 میلیون تعیین شده است.

شاخص کل بورس تهران که در معاملات روز شنبه در پی هجوم کم‌سابقه فروشندگان ضمن افت 4/ 4 درصدی، سومین سقوط تاریخی خود را ثبت کرده بود، طی دادوستد‌های دیروز به لطف بهبود تقاضا در سهام بنگاه‌های بزرگ افت محدود 4/ 0 درصدی را تجربه کرد و سرانجام در سطح 365 هزار واحد قرار گرفت.

دولت با تامین امنیت در وجوه مختلف آن می‌تواند به کاهش ریسک‌های غیراقتصادی کمک کند و با کاهش ریسک، هزینه تامین مایحتاج اقتصاد تقلیل و ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی فزونی یابد. هر چه امنیت مورد هجوم واقع شود، با بالا رفتن ریسک، تصمیم‌سازی فعالان اقتصادی با خلل مواجه می‌شود و این امر به‌خصوص بر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری اثر سوء خواهد داشت؛ امری که می‌تواند رشد اقتصادی بلندمدت را دچار خدشه کند.

در این طرح با اضافه شدن دکمه "درخواست رمز پویا" به درگاه‌های پرداخت اینترنتی و برنامک‌های پرداخت، این امکان فراهم می‌شود که مشتریان، رمز دوم پویای خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

بازار سرمایه روز آینده به دلیل حضور اقشار مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی تعطیل است.

رییس هیات مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام مهم‌ترین عامل موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد را وجود تسهیل‌گران برشمرد و عنوان کرد: تسهیل‌گران از میان جوانان انقلابی، جهادی، تحصیل‌کرده، متعهد و ولایی انتخاب می‌شوند.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار - قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون 945 هزار تومان قیمت خورد.