دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

حمله تروریستی آمریکا که به شهادت یکی از عالی‌ترین مقامات نظامی کشورمان منجر شد، بازار‌های جهانی از جمله نفت را در بهت فرو برده و آینده نوسان قیمت‌ها را بیش از پیش مبهم کرده است.

شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در سراسر دنیا در آغاز سال 2020 دست به پیش‌بینی وضعیت اقتصادی در این سال زدند. برآیند این گزارش‌ها نشان می‌دهد با اینکه احتمال تکرار بازدهی دورقمی سال 2019 در بسیاری از بازار‌ها در سال جاری کم است، اما همچنان می‌توان نگاهی مثبت به اتمسفر اقتصادی امسال داشت. اما در بازار طلای سیاه به باور تحلیلگران آینده قیمت‌ها به اتفاقات اخیر منطقه‌ای گره خورده است و بسته...

بازار سهام مطابق انتظارات در فضایی هیجانی معاملات خود را پشت سر گذاشت و ریزش بیش از 16 هزار واحدی را در سطح شاخص کل تجربه کرد. همزمان اما حمایت مناسب سهامداران حقوقی در کنار ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر، احتمال متعادل شدن سریع قیمت‌ها را تقویت کرده است. بنابراین نباید به حاشیه‌سازی‌ها و برخی درخواست‌های نامعقول که به هیجانات سهام دامن می‌زند، توجه کرد. در سوی دیگر، بازار ارز که معاملات خود...

شاخص کل بورس بیش از 16 هزار و 532 واحد افت کرده و در کانال 367 هزار واحد قرار گرفت.

به آگاهی می‌رساند طبق اطلاع قبلی، هزینه دریافت پیامک رمز دوم پویا بر عهده بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تیم کوک 59 ساله 11.56 میلیون دلار در سال گذشته کسب کرده این در حالیست که این رقم برای سال 2018 میلادی معادل 15.7 میلیون دلار بوده است.

بنابر اعلام ستاد شناسایی طرح بسته معیشتی، افرادی که یارانه و حمایت معیشتی دریافت نمی‌کنند می‌توانند تا 24 دی ماه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و در بخش ثبت خانوار جدید اطلاعات سرپرست خانوار را ثبت کنند.

رضایی - مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در این باره گفت: هم اکنون توان تولید کارت سوخت در کشور روزانه 30 هزار عدد است که برخی مواقع این توان به 50 هزار کارت در روز نیز می‌رسد، اما از آنجا که همچنان حدود 300 تا 400 هزار درخواست در صف تولید قرار دارند، ممکن است زمان صدور کارت‌های سوخت که در حالت عادی بین 2 تا 3 هفته زمان می‌برد به حدود 2 ماه افزایش یابد.

در چند سال اخیر این عوامل غیرنفتی بیش از عوامل فاندامنتال، بازار نفت را متأثر کرده است؛ اما با ورود نفت آمریکا، انعطاف بازار نفت افزایش یافته و محدوده تغییرات قیمتی بین سه تا پنج دلار بوده و دیگر شاهد افزایش در محدوده 10‌دلاری مانند گذشته نخواهیم بود. البته سخنان او معطوف به آن است که اگر اتفاق ویژه‌ای مانند جنگ و اختلال در عرضه یا تولید نفت، به‌ویژه در ایران و عراق رخ ندهد.

شورایعالی بورس با اشاره به نقش صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: در صورت لزوم صندوق تثبیت بازار از سرمایه گذاران بازار سرمایه حمایت خواهد کرد. همچنین بازیگران حقوقی بازار نیز از فرآیند داد و ستد روزانه حمایت خواهند کرد.

آخرین باری که بازار این گونه شاهد افزایش یکباره قیمت بود به زمان حمله نیروهای مقاومت و ارتش یمن به تاسیسات نفتی البقیق به الخریف در عربستان بود.

اگر مشترکی به روش پیامک درخواست دریافت رمز پویا داشته باشد و شماره کارت خود را به سرشماره بانکی ارسال کند ارسال پیامک از سمت مشترک دارای هزینه است و در صورتی که قرار باشد این پیامک رایگان شود باید بانکها با اپراتورهای موبایل به توافق برسند.

در 51 ایالت آمریکا به طور متوسط هزینه‌های زندگی به 67 هزارو 690 دلار در سال می‌رسد. با این حال هزینه‌های زندگی در ایالت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد به گونه‌ای که هزینه زندگی به طور متوسط در گران‌ترین ایالت (هاوایی) حدود 2.7 برابر ارزان‌ترین ایالت (می‌سی سی پی) است. در ادامه با هزینه زندگی در نقاط مختلف آمریکا آشنا می‌شوید:

به گفته سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت، خودروسازان تا پایان سال 99 واگذار می‌شوند.

این ایرلاین که بزرگترین شرکت هواپیمایی در ترکیه به شمار می‌رود، 24 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در خطوط پروازی خود دارد که همچون سایر ایرلاین‌های جهان، از چند ماه گذشته تاکنون قادر به استفاده از آن‌ها نبوده است.

در حال حاضر 53 فرد با ثروت بالای 20 میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین 100فرد ثروتمند جهان باید دست کم 14.2 میلیارد دلار ثروت داشت.