دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با اینکه در روز چهارشنبه قیمت دلار با کاهش روبه‌رو شد، اما توانست سطح قیمتی خود را بالاتر از مرز 13هزار و 200 تومانی نگه دارد. در پنجمین روز از دومین هفته زمستان، قیمت این ارز با حدود 40 تومان کاهش به 13 هزار و 260 تومان رسید. طی پنج روزی که از هفته جاری می‌گذرد این سومین روز کاهشی شاخص ارزی محسوب می‌شد.

بازار مسکن در 9 ماه ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از بابت حجم معاملات با افت 50درصدی مواجه شده است.

آن‌طور که خبر‌های رسیده از بازار حکایت می‌کند، این هفته نیز منحنی قیمت خودرو‌ها با نوسان مواجه بوده و بیشتر محصولات افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. برخی خودرو‌ها هم ثباتی نسبی را در قیمت تجربه کرده‌اند، که البته این موضوع شامل حال تعداد اندکی از محصولات می‌شود.

شاخص بورس با جهش هفت هزار واحدی روز گذشته به رکورد جدیدی در کانال 384 هزار دست یافت. به این ترتیب، از بهار سال گذشته شاهد رشد ممتد قیمت‌ها در بازار سهام هستیم که طولانی‌ترین دوره رونق بورس محسوب می‌شود. در این بازه زمانی، شاخص هموزن که در آن همه سهم‌ها اثر یکسانی مستقل از ارزش بازار خود دارند بیش از هفت برابر شده که این سطح از بازدهی نیز در تاریخ بورس تهران بی‌سابقه است. این رکورد‌ها...

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت مربوط به سال 97 ظرف اسفندماه سال جاری واریز می‌شود.

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صنعت، اعلام کرد: خودروسازان تا پایان سال 99 واگذار می‌شوند.

علیرضا کدیور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه عمده‌ترین دلیل افزایش بیش از 7 هزار واحدی شاخص کل بورس در داد و ستد‌های امروز نقدینگی‌های وارد شده به بورس است، گفت: بعد از حدود چهار ماه که نقدینگی از بازار بورس خارج شده، چند روزی می‌شود که دوباره نقدینگی قدرتمندی وارد بورس شده و همین امر موجب شده قیمت سهام‌ها در تالار خافظ با افزایش روبرو شود.

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس و رییس دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رییس قوه قضائیه از او خواسته که با مدیران پیشین بانک مرکزی برخورد کند چرا که مستحق "شدیدترین مجازات ها" هستند. احمد توکلی در این نامه مدیران پیشن بانک مرکزی را به خاطر عملکرد آن‌ها در ماجرای موسسات اعتباری متهم به "خیانت" کرده است.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به ورود پلیس فتا به موضوع سیگنال فروشی در فضای مجازی اظهار داشت: پلیس فتا این موضوع را پیگیری می‌کند و تفاهمنامه‌ای بین سازمان بورس و پلیس فتا در این باره منعقد شده است تا همکاری فنی لازم با بورس در این زمینه انجام شود تا امکان برخورد قضایی با متخلفان وجود داشته باشد.

کرایه مسکن در شهر تهران بیش از 28 درصد در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

قوامی: همچنین در این تبصره سقف معافیت مالیاتی برای کارگران تا 28 میلیون تومان یعنی ماهیانه حدود دو میلیون و 300 تومان تعیین شد.

شب گذشته برای افرادی که در مرحله اول کمک‌هزینه معیشتی حمایتی دریافت کرده بودند، مرحله دوم واریز شد، همچنین برای 419 هزار و 304 خانوار جدید مشتمل بر یک میلیون و 221 هزار و 191 نفر جدید کمک‌هزینه معیشتی برای دو مرحله یکجا واریز شد و برای آن‌ها پیامکی با سرشماره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک صادر شد.

بر اساس توضیح مسوولان این سازمان هنوز خرید و فروش سهام عدالت آزادسازی نشده است و در صورت آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت برگه‌های سهام منحصرا به افرادی واگذار می‌شود که از ابتدا برای سهام عدالت ثبت نام کرده بودند و به همین دلیل خریداران سهام عدالت ممکن است متضرر شوند.

رضایی افزود: سهمیه در نظر گرفته شده برای سرویس‌های مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی به صورت اعتبار بوده و تفاوت نرخ بنزین آزاد و بنزین سهمیه‌ای تا سقف تعیین شده به صورت ریالی در کارت بانکی مالکان این خودرو‌ها واریز شده و این افراد می‌توانند از این مبلغ صرفا برای پرداخت هزینه سوخت خود در جایگاه‌ها استفاده کنند.

بسیاری از بانک‌ها، نهاد‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های پرداختی اکنون از این دستورالعمل استفاده می‌کنند. طبق اعلام رسمی FATF، جمهوری اسلامی ایران در لیست «نیازمند اقدام (Call for action)» قرار دارد که به تعبیری همان لیست سیاه است، اما اقدامات پیش‌بینی‌شده در لیست سیاه این سازمان در مورد ایران به حالت تعلیق در آمده است. در صورتی که تا پیش از فوریه 2020 ایران اقدامات لازم باقی‌مانده را مصوب...