دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

به روش اجرای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین از سوی دولت که به‌نوعی غافلگیری عمومی را در پی داشت، بار‌ها اشاره شده است. دولت باید با مردم صادق باشد و اگر قرار بود بنزین گران شود، چرا مدام اعلام می‌شد سهمیه‌بندی در دستور کار دولت قرار ندارد؟

بر اساس صحبت‌های تحلیل‌گران و فعالان، بازار در آذرماه با دو موج تقاضا مواجه شد؛ اولین موج که برای بازارساز قابل پیش‌بینی بود و به نظر می‌رسید تا حدی توانایی مدیریت آن را دارد، تقاضای فصلی بود که معمولا با نزدیک شدن به پایان سال میلادی در بازار ایجاد می‌شود. موج تقاضای دیگری که بازارساز به نظر می‌رسد پیش بینی نمی‌کرد، ورود تقاضای احتیاطی به بازار بود؛ تحت تاثیر جو روانی افزایش قیمت بنزین...

در میانه آذرماه، اما بار دیگر شاهد رشد نرخ این ارز بودیم که پس از پنج ماه به کانال 13 هزار تومانی بازگشت و در برهه‌ای از زمان حتی به کانال 14 هزار تومانی نیز وارد شد. این موضوع به محرکی برای سبزپوشی سهام بورسی تبدیل شد. اثرگذاری رشد نرخ دلار بر بورس تهران را از چند منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد.

بر اساس آخرین آمار، ظرفیت ثبت‌نام در استان اصفهان برای شهرهای انارک، جوشقان قالی، قمصر، کاشان و نایین، در استان خراسان جنوبی برای شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان و در استان زنجان نیز برای شهرهای آب بر و زنجان تکمیل و سایت ثبت‌نام برای این شهرها بسته شده است.

مشتریان پس از دریافت پیامک از سامانه اطلاع رسانی شرکت ایران خودرو در صورت تمایل می‌توانند با در دست داشتن پلاک خودرو حتی روز‌های پنجشنبه و جمعه جهت دریافت خودرو به صورت حضوری به سایت مرکزی شرکت ایران خودرو، اداره تحویل ایران خودرو مراجعه و خودروی خود را دریافت نمایند.

از بامداد روز جمعه 24 آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه 60 لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر 1500 تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر 3000 تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر 3500 تومان تعیین شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: به طور کلی تا اواسط بهمن ماه سال جاری مشخص می‌شود، چه میزان سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حساب این سازمان واریز خواهد شد. این سازمان نیز بر مبنای میزان سود دریافت شده نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفند ماه سال جاری اقدام خواهد کرد.

عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و خدمات تعمیراتی از سال 2017 تا 2025 پیشران توسعه اشتغال در کشورهای در حال توسعه هستند.

تبلیغات گازسوزکردن خودرو هم در این روز‌های پس از سهمیه‌بندی بنزین بیداد می‌کند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که سازمان ملی استاندارد بار‌ها اعلام کرده است که گازسوزکردن خودرو در مراکز غیر مجاز در واقع خودرو را به بمبی متحرک تبدیل می‌کند و رانندگان حتما خودروی خود را در مراکز مجاز گازسوز کنند. به جز این کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند که رانندگانی باید خودروی خود را گازسوز کنند که پلتفرم...

شرکت اسنپ در جدید‌ترین فعالیت حمایتی خود اعلام کرده که در قالب «کمپین 1001» درصدد است تا هزینه خرید بنزین رانندگان ناوگانش را تامین کند.

در جریان معاملات امروز شنبه 30 آذر 98 در صرافی‌های بانکی نرخ هر اسکناس دلار برای خرید 12 هزار و 840 تومان و برای فروش 12 هزار و 940 تومان است.

ثبت نام مسکن ملی در تهران آغاز شد. مرحله اول طرح مسکن ملی که ثبت نام استانی بوده در پله آخر خود قرار دارد و متقاضیان از سه استان تهران، البرز و قزوین می‌توانند از ساعت 10 نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

پس از سقوط قیمت بیت کوین در سه ماهه پایانی 2019، پیش بینی قیمت این ارز مجازی محتاطانه‌تر صورت می‌گیرد. ولی این ارز مجازی نشان داد که می‌تواند جلوی این سقوط را بگیرد. با این وجود هنوز انتظار می‌رود قیمت آن در اوایل 2020 کاهش یابد.

پیش از این معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به ایسنا گفته بود: امکان ثبت نام 10 هزار نفر در این سامانه وجود دارد و به محض تکمیل ظرفیت، سامانه برای البرزنشینان بسته می‌شود.

شرایط فروش اقساطی محصولات ایران خودرو به تعداد بسیار محدود از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 98/09/30 آغاز می شود.