دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری 2.5 درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، 0.9 درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی 2.8 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مجله انگلیسی autocar، از بزرگترین رقبای این خودرو می‌توان به فولکس واگن پولو و فورد فیستا اشاره کرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، رنو کلیو به خوبی موفق شده است از آن‌ها سبقت بگیرد و با جلب نظر و رضایت مشتریان اروپایی، فروش بالاتری را به خود اختصاص دهد.

ارزش نماد اپل در یازده ماه ابتدایی امسال که گذشت 497 میلیارد دلار افزایش داشته است تا در حال حاضر این برند 1.25 تریلون دلار ارزش داشته باشد. این شرکت امسال محصولات جدیدی معرفی کرد که سودآوری آن را در مقایسه با سال قبل افزایش داد. امسال سری جدید آیفون این شرکت یکی از 10 عبارت پر جستجو در گوگل بوده است.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ معافیت سالانه تا هفت برابر آن (معافیت سالانه) مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد آن 20 درصد می‌شود.

در حال حاضر گوشت حدود 80 هزار تومان توسط مغازه‌دار خریداری می‌شود و با توجه به نوع آن یعنی چرب، ممتاز یا فانتزی با قیمت‌های متفاوت‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد. به عبارت دیگر مغازه‌دار گوشت گوسفند شیشک یکدست را بین 79 تا 81 هزار تومان می‌خرد و با 10 درصد سود عرضه می‌کند.

متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد و در مرحله اول باید 30 تا 40 میلیون تومان به این حساب واریز کنند.

ارزش ریالی مبایعات انجام شده در آذرماه 10 هزار و 440 میلیارد تومان بوده که نسبت به آبان ماه امسال 165 درصد و نسبت به آذرماه پارسال 82 درصد رشد نشان می دهد.

آن طور که ارزیابی‌های صورت گرفته توسط "دویچه بانک" آلمان نشان می‌دهد، متوسط حقوق ماهانه پرداختی به کارکنان در 28 کشور جهان بالای 2000 دلار است. در ادامه با 20 شهر که بالاترین حقوق پرداختی را دارند آشنا می‌شوید:

سازمان امور مالیاتی کشور در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی که مهرماه امسال تهیه شده بود، پیشنهاد اخذ 20 تا 60 درصد مالیات از سود سپرده‌های بانکی را مطرح کرده بود، اما بعد آن را پس گرفت. در همین حال، اگر وضعیت بودجه 99 همانند سال‌های قبل باشد، مالیات‌ها به شیوه سابق دریافت شود و هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری فرار مالیاتی در بودجه 99 نباشد، کسری بودجه در سال آینده با این...

معاملات ماهانه مسکن در یک ماهه آذر تحت تاثیر دو نوع تقاضای خرید پرواز کرد.

از 30 آذرماه نیز دلار نتوانسته زیر مرز 13 هزار تومانی برود و همچنین قوت آن را نداشته است که بالای نقطه مقاومتی 13 هزار و 200 تومانی به‌کار خود پایان دهد.

بازار سهام اولین هفته دی ماه را با صعود بیش از 3درصدی پشت سر گذاشت تا زمستان پرشتابی را آغاز کرده باشد. به این ترتیب، شاخص بورس توانست بر قله جدید 361 هزار بایستد. افزایش چشمگیر حجم معاملات نشان‌دهنده ورود پرقدرت پول‌های جدید است که به عقیده برخی کارشناسان می‌تواند از ظرفیت فعلی بورس تهران فراتر رود. این امر نه تنها رشد‌های پرشتاب اخیر را توضیح می‌دهد، بلکه به سیاست‌گذار هشدار می‌دهد...

بررسی‌ها درباره نحوه تاثیرگذاری وام‌های جدید بر رفتار متقاضیان خرید مسکن نشان می‌دهد چهار تغییر در معادلات بازار در پیش است که اولین آن‌ها به قدرت پوشش وام مربوط می‌شود. بیشترین پوشش قیمت خرید ملک با وام، در شهر‌های کوچک رقم می‌خورد که میانگین آن 77 مترمربع برآورد می‌شود. این تسهیلات می‌تواند رشد محسوس در معاملات مسکن شهر‌های کم‌جمعیت و تحرک خفیف در شهر‌های بزرگ ایجاد کند. روز گذشته...

مرکز آمار ایران نرخ تورم کل کشور در آذرماه 1398 را برابر با 40 درصد اعلام کرد که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 39.6 درصد برای دهک نخست تا 41.6 درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: همه بخش‌های ذیربط در صنعت خودرو، باید این حوزه مهم اقتصادی کشور را مورد حمایت قرار دهند و مسیر رونق تولید را هموار کنند.