دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 خبر داد: در لایحه بودجه منابعی برای ارائه تسهیلات و وام به متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو‌ها.

با استفاده از رمز دوم پویا، هر بار که مشتریان شبکه بانکی قصد انجام تراکنش غیرحضوری از طریق سامانه‌های اینترنت بانک، همراه بانک و نظایر آن را داشته باشند، باید به صورت آنی رمزدوم یک بار مصرف دریافت کنند.

در بودجه و اعتبارات بسیج به شدت نیازمند افزایش اعتبارات هستیم به ویژه اینکه حضور بسیج در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی برده چندجانبه دارد و جوانان داوطلبان خدمت می‌کنند و ضمن دوری از مفاسد به مردم نزدیک می‌شوند

مقیمی با عذرخواهی بابت تاخیر‌های به وجود آمده در روند تحویل دهی خودرو در ماه‌های گذشته گفت: با رفع همه تعهدات قبلی در آینده به گونه‌ای پیش‌بینی کردیم که بتوانیم خودرو‌ها را در زمان وعده داده شده به مردم تحویل دهیم البته در این باره اتفاقات خوبی برای تسهیل در روند تحویل خودرو به مردم رقم خورده است.

روند رو به رشد سطح عمومی قیمت سهام در معاملات دیروز بورس تهران ادامه یافت. شاخص کل که رکورد‌های خود را طی روز‌های اخیر یکی پس از دیگری شکسته است، در پایان دادوستد‌های دیروز به قله جدید 356 هزار واحدی دست یافت. با احتساب رشد دیروز قیمت سهام، بازدهی کل بورس تهران از ابتدای سال به عدد 7/ 99 درصد رسید و در یک قدمی عدد جذاب 100 ایستاد.

افزایش قیمت محصولات خوراکی عمدتا به دلیل رشد قیمت کالا‌هایی بوده که متاثر از شرایط آب و هوایی پاییز، عرضه آن‌ها در بازار کاهش یافته است. در گروه مسکن نیز تورم ماهانه کمتر از نیم درصد گزارش شده و سطح آن نسبت به آذرماه سال قبل کمتر ثبت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که سران قوا مصوبه‌ای برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی نداشتند.

شرکت زامیاد با بیش از 50 سال تجربه در زمینه تولید انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین به عنوان برندی شناخته شده در کشور توانسته است در سال های اخیر نقش مهمی در اقتصاد پایدار و شکوفایی صنعت خودرو کشور ایفا کند.

نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری 39,3 درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل 1.0 واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 43.8 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 1.3 واحد درصد کاهش داشته است.

در جهت رفاه حال مردم پیرو درخواست‌های مکرر از بانک‌ها و موسسات اعتباری و برای بالا بردن ضریب نفوذ طرح در آغاز اجرا، استفاده از «سرویس پیامک» برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ماه جاری آغاز و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به انجام می‌رسد.

بانک مرکزی اعلام کرده که در جهت رفاه حال مردم، پیرو درخواست‌های مکرر از بانک‌ها و موسسات اعتباری و برای بالا بردن ضریب نفوذ طرح در آغاز اجرا، استفاده از «سرویس پیامک» برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ماه آغاز می‌شود و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به انجام می‌رسد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور با بیان اینکه تا پایان امسال همه آزادراه‌ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، در این باره گفت: در ابتدا و در مرحله آزمایشی چهار آزادراه تهران - ساوه، قزوین - زنجان، تهران - قم و کرج - قزوین را مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی کردیم و در مرحله دوم ضمن آسیب شناسی مرحله نخست 11 آزاد راه دیگر نیز به این سیستم مجهز می‌شوند و این اتفاق تا شهریور...

سازندگان خوش‌فکر از رونق فعلی که آن را پیش‌درآمد بازار شب عید می‌دانند در جهت دسترسی به نقدینگی به منظور تعریف پروژه بعدی استفاده می‌کنند. لذا برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارند. معدود افرادی هم که تعدادی از فایل‌های خود را با هدف غلبه بر انتظارات تورمی از دفاتر خارج کرده‌اند بخش دیگر را برای فروش، عرضه کرده‌اند

«شرکت‌های دولتی در حال زمین‌گیرشدن هستند»؛ این روایتی است که عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات در شرح وضعیت شرکت‌های دولتی گفته است. پیشنهاد دیوان محاسبات، اما برای درمان این زیان و فساد گزینه‌ای است که دولت‌ها کارنامه موفقی در آن نداشته‌اند؛ واگذاری و خصوصی‌سازی.