دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

هردستگاه پراید 111 امروز در بازار به قیمت 53 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورد اما سایپا در رنگ‌های دیگر به قیمت 54 میلیون و 600 هزار تومان فایل شد. قیمت سایپا 131 نیز 49 میلیون تومان و سایپا 132 نیز 51 میلیون و 900 هزار تومان در بازار فایل شده است.

حداقل درآمد ماهیانه خانواده‌ها برای حذف یارانه حمایت معیشتی اعلام شد.

در این نشست در راستای «اصلاح رویه‌های مرتبط با مجوز تأسیس داروخانه‌ها» مقرر شد؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر ظرف 3 هفته عناوین و شناسنامه مجوز‌های بر روی درگاه ملی مجوز‌های کشور G4B.ir تکمیل و بروزرسانی کند.

نحوه محاسبه هزینه دریافتی به این صورت است که هر راننده‌ای که 1000کیلومتر اولیه خود را در طول یک هفته در سفرهای اسنپی پیمایش داشته باشد، به ازای هر 100کیلومتربیشتر، کمک‌هزینه خرید بنزین دریافت می‌کند. این هزینه مازاد بر سهمیه‌ای است که پیش از این برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته شده بود.

هرچند در حال حاضر نیز پرداخت پول به حساب این افراد از مجاری بانکی صورت نمی‌گیرد و به طور شفاف چند و چون کار مشخص نیست و قطعا با سختی‌هایی از جمله واسطه‌گری و پرداخت‌های غیرشفاف همراه شده، سوال اساسی این است که با چه اقدامی مقوله انتقال پول به حساب این افراد شاخص که حاضر نیستند به صورت چمدانی پول خود را دریافت کنند و یا ریسک‌های مشابه دیگری را در این فرآیند به جان بخرند، انجام می‌شود؟

مولف کتاب فرهنگ اصطلاحات بازار‌های مالی هم در این آیین ضمن تشکر از گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری برای حمایت از تالیف کتاب اظهار کرد: این اثر دربرگیرنده ترجمه و توضیح بیش از 15 هزار واژه تخصصی و رایج در بازار‌های مالی بین الملل است که دست کم 12 هزار واژه برای نخستین بار به فارسی ترجمه شده است.

بر اساس ماده 84، میزان معافیت مالیات بر درآمد سالانه، مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع هر ساله در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود.

مردم بسیار شنیده‌اند که یک فردی آمده و 5000 میلیارد و6000 میلیارد و... از شبکه بانکی کشور وام گرفته و بعد یا برخوردی با او نشده، یا مجازاتش طوری بوده که تاثیری در جلوگیری از وقوع جرم نداشته است. به همین دلیل نیز باید در این طرح بر گلوگاه‌هایی که ممکن است ایجاد تخلف شود، نظارت کافی و درست انجام شود.

انفجار مرگبار کپسول های گاز مایع بار‌ها در منازل و خودرو‌ها حوادثی را به همراه داشته است، اما هنوز عوامل بازدارنده آن کاملا مشخص نیست. آن طور که مدیرکل استاندارد فارس می گوید: نصب و پر کردن مخزن گازهای مایع در خودروها در حالی در مناطق مختلف دیده می شود که علاوه بر غیرقانونی بودن این کار، در واقع از کپسول هایی استفاده می شود که حق مردم روستایی است که از نعمت گاز محروم هستند.

بر اساس این گزارش، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: برای راه‌اندازی قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا قبل از دولت دوازدهم با مسوولان دولتی و رئیس‌جمهور توافق کرده‌ایم که یک مسیر از این قطعه را در کنار جاده چالوس زیر بار ترافیکی ببریم، اما کاری با قطعه سوم نداریم و ان‌شاءالله تحریم‌ها برطرف می‌شود و چینی‌ها این آزادراه را تکمیل می‌کنند.

خبر تک نرخی شدن بنزین از روز دوشنبه هفته جاری در نرخ 1800 تومان صحت ندارد.

در مسیر صعودی سهام همه در پی اخبار مثبت هستند و هیجان رونق دائمی، اثرات خود را در تصمیم‌گیری معامله‌گران به خوبی منعکس می‌کند. اما نادیده گرفتن ریسک‌ها نشان از نبود آن‌ها نیست، بلکه می‌تواند نشانه تفکر اشتباه حاکم بر معاملات باشد. در کنار ریسک‌های پیش روی نوسان قیمتی هر سهام، تهدید بزرگ‌تری نیز وجود دارد که تبعات آن می‌تواند دامن‌گیر مقام ناظر و حتی اقتصاد کشور شود. به این معنا که بورس‌بازانی...

نرخ دلار طی آخرین روز کاری هفته با رشد 2/ 0 درصدی به 13 هزار و 190 تومان رسید. به این ترتیب شاخص ارزی کشور هفته گذشته افزایش 7/ 1 درصدی را تجربه کرد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بازار ارز طی هفته اخیر آرام‌تر شده است. برخی باور دارند رفتار بازارساز و نوع قیمت‌گذاری صرافی‌های رسمی در کاهش نوسانات موثر بوده است.

دولت در زمینه اختصاص ارز 4200 تومانی به نحوی عمل کرد که متاسفانه عده‌ای توانستند سوءاستفاده کنند که البته در این زمینه سرنخ‌ها و ارتباطاتی چه در حوزه کاغذ و چه در سایر کالا‌ها به‌دست آمده است.

نحوه دریافت مالیات در سال آینده مانند امسال جاری پیش‌بینی شده است؛ به طوری که برای حقوق به صورت پلکانی تا 35 درصد مالیات اعمال می‌شود، با این تفاوت که در سال جاری حقوق‌های کمتر از دو میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف شدند و در سال آینده 250 هزار میلیارد تومان به این معافیت مالیاتی افزوده شده و تا سقف سه میلیون تومان در ماه رسیده است.