دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

عدم اصلاح جدی و رشد بی‌وقفه سطح عمومی قیمت سهام با جذب فزاینده پول‌های خرد به یکی از کانونی‌ترین بحث‌ها در محافل بورسی تبدیل شده است.

به تازگی در سایت دیوار چه خریدار چه فروشنده می‌توانند روی صفحه اگهی‌ها درخواست کارشناسی خودرو را ثبت کند تا در اسرع وقت کارشناسان اپلیکیشن کارنامه با حضور در محل بیش از 400 نقطه از خودرو را کارشناسی کنند. این کارشناسی زمینه ساز قیمت‌گذاری عادلانه خودرو می‌شود و البته امکان هر گونه فرصت‌طلبی از سوی فروشنده و خریدار را از بین می‌برد تا دو طرف با آگاهی از تمام جوانب فنی معامله را انجام...

معاون فروش سایپا در پایان بر اینترنتی بودن این طرح فروش تاکید کرد و گفت: تمام مراحل ثبت نام در این طرح "صرفا" اینترنتی بوده و هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت نام در آن می‌توانند به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

فین تک فناوری‌ای در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک معادل Financial Technology یا FinTech است که به صنعتی نوپا در فضای اقتصادی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

با توجه به اظهارات متصدیان جایگاه‌های سوخت، در صورت عدم انجام پروسه کامل خروج کارت سوخت، مقداری از کارت کسر می‌شود، اما با توجه به انجام صحیح این عملیات، برخی مردم معتقدند از کارت سوخت آن‌ها کسر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ما پیشنهاد کردیم یکی از محور‌هایی که در بودجه سال 99 آورده شود محدودسازی پرداخت‌ها با هر عنوان در شرکت‌های دولتی است و چه شرکت‌هایی که تمام سهام آن‌ها از آن دولت است و چه شرکت‌هایی که بخشی از سهام آن‌ها متعلق به دولت است مشمول این موضوع می‌شوند.

عضو کابینه دوازدهم درباره افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال 99 تصریح کرد: براساس قانون افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد به همین دلیل در سال‌های گذشته حقوق کارمندان بیش از نرخ تورم افزایش یافت تا قدرت خرید بیشتر شود.

وام‌ها که با نرخ سود یک، دو، هفت و 10 درصدی داده شده و بهانه‌های مختلفی هم دارد، گاه تحت عناوین گنگ و غیرواضحی پرداخت شده‌اند؛ برای مثال بر اساس این داده‌ها، هفت نفر از اعضای هیئت‌مدیره در مجموع 11 بار از وامی با عنوان ضروری کارمندی یا نیاز ضروری استفاده کرده‌اند که بیشترین آن مبلغ 372 میلیون تومان با مدت بازپرداخت 180‌ماهه بوده است؛ یعنی حدودا ماهی دو میلیون تومان.

در مواقعی مانند بحران‌های اقتصادی یا جنگ‌ها افراد به خرید طلا رو می‌آورند و قیمت این کامودیتی با افزایش روبه‌رو می‌شود. ثانیا قیمت نفت یا همان مخرج نسبت طلا به نفت، می‌تواند نشانگری از وضع اقتصاد جهانی باشد، زیرا تقاضای نفت عمدتا وابسته به میزان فعالیت‌های اقتصادی کشور‌ها است و در شرایط رونق اقتصادی با افزایش تقاضای نفت از قیمت آن حمایت می‌شود. پس می‌توان ادعا کرد صورت و مخرج این کسر...

بورس تهران معاملات روز گذشته را نیز با جهش 8/ 1 درصدی شاخص کل به پایان رساند تا سریال رکوردشکنی‌ها ادامه یابد. در شرایطی که هجوم قدرتمند پول‌های تازه، هر نوع عرضه‌کننده‌ای را از سر راه برمی‌دارد، کارشناسان همچنان نسبت به این صعود‌های پرشتاب و دسته‌جمعی ابراز نگرانی می‌کنند. به ویژه آنکه در عمق کم بازار و نبود ابزار‌های مناسب برای پوشش ریسک و کنترل قیمت‌ها، نمونه‌های متعددی از رویاپردازی...

علی شکوهی، کارشناس خودرو، وابستگی‌نداشتن مونتاژکار‌ها به دولت را عامل سوددهی این شرکت‌ها می‌داند و درباره منابع مالی پرداخت سود سهام عنوان می‌کند که برخی خودروسازان با معوق‌کردن مطالبات خود از‌جمله بدهی به قطعه‌سازان، سود به سهامداران خود پرداخت می‌کنند؛ اما پرویز بابایی، کارشناس بورس، از زاویه دیگری به زیان‌دهی صنعت خودرو نگاه می‌کند.

این تعبیر می‌تواند درست باشد که طبقه متوسط افت می‌کند، چون پولی برایش باقی نمی‌ماند که صرف کالا‌های فرهنگی بکند و بیشتر گرفتار نیاز‌های روزمره‌اش می‌شود، به همین دلیل کمتر فرصت دارد خواسته‌های متعالی‌تری را داشته باشد. این طبقه درد معیشت دارد و کمتر می‌تواند به فکر مشارکت سیاسی و آزادی بیان باشد، نمی‌تواند خلاقیت هنری‌اش را به تصویر بکشد.

مشاوران املاک درباره آخرین تحولات بازار مسکن پایتخت عنوان می‌کنند که بخش عمده متقاضیان مصرفی موجود در بازار به دنبال آپارتمان‌های مسکونی میانسال هستند.

معاملات مسکن در 10 منطقه پایتخت طی ماه آذر با شکل متفاوت انجام شد. جزئیات آخرین تغییر در حجم معاملات خرید و قیمت آپارتمان در 22 منطقه تهران نشان می‌دهد محله‌های میانی شهر مقصد تقاضای مصرفی شده؛ به‌طوری‌که خانه‌اولی‌های جست‌وجوگر در مناطق بالاتر و حتی پایین‌تر شهر به دو دلیل مناطق بین شمال و جنوب را انتخاب کرده‌اند. تحقیقات میدانی حاکی است نقدینگی بسیار محدود خانه‌اولی‌ها - کمتر از 500...

از آنجا که مطابق آمار رسمی و شواهد موجود در بازار، بیشترین تورم قیمتی در گروه آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت رخ داده به همین دلیل آخرین گروه سنی واحدهای مسکونی انتخابی از سوی متقاضیان مصرفی آپارتمان‌های نوساز هستند.

ه‌رغم افت قیمت مسکن در شهر تهران در ماه‌های قبل، تورم مصالح ساختمانی همچنان ادامه داشت و به همین دلیل در حالی‌که سطح میانگین قیمت مسکن کاهش می‌یافت، اما عملا این ریزش قیمت به دلیل هزینه بالای ساخت وساز و تورم مصالح ساختمانی در میان واحد‌های مسکونی نوساز کمتر مشاهده شد.