دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اسنپ بعد از خدمت‌رسانی به مردم در راستای ارائه سرویس‌های امن و در دسترس در قالب تاکسی و موتور، حالا برای جابه‌جایی مسافران در شرایط ضروری بنا دارد سرویس هوایی راه‌اندازی کند.

ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در سال 95 گفته بود 447 میلیون تعداد کل حساب‌های بانکی است. از این تعداد 439 میلیون مربوط به به اشخاص حقیقی است. با فرض ثابت بودن حساب‌های شخصی بالغ بر 439 هزار حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند.

سخنگوی تعزیرات حکومتی در ادامه با اشاره به کشف یک خودروی دوج آمریکایی با پلاک گذر موقت گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و اظهارات فرد متهم مبنی بر خریداری این ماشین از یک شرکت کارگزاری، پس از دستگیری رؤسای شرکت 17 دستگاه خودرو با اعتبار فاقد تردد ضبط و به 731 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

دو آمار متفاوت از افزایش سفر با مترو نشان می‌هد در هفته‌های نخست پس از شوک افزایش قیمت بنزین، گروهی از مسافران تصمیم به جایگزین کردن مترو به‌جای خودروی شخصی گرفتند اما به‌تدریج از این تصمیم خود بازگشته‌اند و در نتیجه این آمار به تدریج رو به کاهش گذاشت.

یک گروه از متقاضیان تبدیل به احسن کسانی هستند که قصد دارند از آپارتمان‌های نقلی به آپارتمان‌های دو خوابه نقل مکان کنند. این افراد عموما در آپارتمان‌های حول و حوش 500میلیون تومانی یا قدری ارزان‌تر و گران‌تر از این زندگی می‌کنند و قصد دارند به شکل همزمان نسبت به فروش آپارتمان فعلی و خرید آپارتمان بزرگ‌تر اقدام کنند.

نتایج این تحقیق که برای دومین بار درخصوص وضعیت شاخص‌های تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های ساختمانی انجام شده و قرار است ماهانه با عنوان شاخص مدیران خرید - شامخ - در بخش مسکن، سنجش و منتشر شود، حاکی است: از میان 12 پرسش مطرح شده، 10 پارامتر شرایط و روند کلی بازار را به‌صورت واضح به تصویر کشیده است.

یوسف نژاد با اشاره به اظهارات 4 نماینده مخالف و 4 نماینده موافق درباره کلیات بودجه، گفت: نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و آقای نوبخت نیز درباره سوالات و ابهامات آنها توضیحاتی داد.

در طرح کمک معیشتی خانوار به خانوارهای یک نفره 55هزارتومان، دونفره 103هزارتومان، 3نفره 138هزارتومان، 4نفره 172هزارتومان و 5نفره و بیشتر 205هزارتومان کمک معیشتی پرداخت شد که به این معناست که به نفر ششم و بیشتر هر خانواده یارانه معیشتی تعلق نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: نگرانی‌های زیادی درخصوص فعالیت صنعت خودرو کشور وجود داشت، اما مدیران گروه سایپا با اقدامات زیربنایی و تلاش جدی برای حل و فصل اصولی مشکلات، تا حدودی آرامش و اطمینان خاطر را به اعضای قرارگاه رونق تولید بازگرداندند.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هیچ وابستگی به دولت و نفت نداریم، گفت: هیچ صدایی از سوی کارگران بنیاد بلند نشد و با آبرو سال سخت اقتصادی را گذراندیم. یک ریال ارز4200تومانی آقای جهانگیری را نگرفتیم و این را با افتخار اعلام می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: از کل این میزان حدود 5000 میلیارد تومان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار می‌گیرد و 1000 میلیارد تومان متعلق به باقی صندوق‌هاست. بتدریج این همسان سازی باید در طول زمان انجام شود تا حقوق بازنشستگان متناسب با حقوق کارکنان شاغل ارتقاء یابد. سال جاری بودجه همسان سازی 3000 میلیارد تومان بوده است که برای سال 99 دو برابر افزایش را نشان...

بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌هایی که اگرچه متراژ آنها اجازه طراحی به‌عنوان واحد «دو خوابه» را می‌دهد، اما به هر دلیل به‌صورت «یک‌خوابه» ساخته شده‌اند، به مراتب مناسب‌تر از آپارتمان‌های متراژ مشابه با برخورداری از دو اتاق خواب است.

در روزی که دلار کاهشی بود، سکه تمام بهار آزادی نیز راه نزولی را انتخاب کرد. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی 40 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 4 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

سیستم بانکی پنجمین اقتصاد دنیا، با بحرانی جدی مواجه است. خبر ورشکستگی یا سقوط سهام بانک‌های مختلف هند در کنار فقدان عزم جدی و تعلل سیاست‌گذاران، چشم‌انداز روشنی را برای سیستم بانکی این کشور به تصویر نمی‌کشد. ریشه‌های آشفتگی سیستم بانکی هند به میانه دهه اول قرن 21 برمی‌گردد؛ زمانی که عمده بانک‌های این کشور وام‌هایی ارزان و بدون دریافت ضمانت معتبر را برای پروژه‌های مختلف اعطا می‌کردند.

وام ازدواج 50 میلیونی امروز توسط کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد.