شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رئیس‌جمهوری، گفت: با ویران کردن غزه، مسئله فلسطین به پایان نمی‌رسد، مردم فلسطین به همراه مردم جهان گریبان شما را خواهند گرفت،، زیرا دفاع از غزه را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس جمهور، گفت: حافظ بهترین جلوه پیوند اسلام با فرهنگ و رسوم ایرانی برای همه کسانی است که با اسلام و ایران دشمنی دارند، تا ببینند و دریابند که به هیچ وجه نمی‌توان از ایران اسلام‌زدایی کرد.

رئیس جمهور در جریان سفر به استان فارس با خانواده شهدای حملات تروریستی شاهچراغ دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم ارفع، از اساتید اخلاق تهران را تسلیت گفتند.

سید ابراهیم رئیسی گفت: به هیچ عنوان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نباید از انتقادات دانشجویان و اساتید نسبت به تصمیم‌ها ناراحت شوند.

رئیس‌جمهور گفت: هرمسئولی در هرگوشه‌ای باید به دنبال تلاش و کار باشد، مردم نمی‌خواهند شاهد اختلافات مسئولان در رسانه‌ها باشند.

پس از پایان بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم، این لایحه به صحن مجلس آمد و کلیات آن تصویب شد؛ پس از تصویب کلیات، نوبت به جزییات رسید که مجلس روزانه در دو نوبت در حال بررسی آن است.

در یک دهه گذشته بدهی دولت به صندوق توسعه ملی به حدود 100 میلیارد دلار رسیده که آن هم از زمان احمدی نژاد و همزمان با شدت گرفتن تحریم‌ها آغاز شد.

کنایه صدا و سیما به دعوای 2 وزیر دولت؛ آقای دبیر وزیر راه و اقتصاد را هم آشتی دهید!

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تبیین و تشریح 12 ماموریت مهم و اولویت دار دولت برای استانداران پرداخت.

رئیس جمهور ضمن تبریک پیرزوی درخشان مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تاکید کرد و از دولت‌های مسلمان نیز خواست همگام با امت اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند.

در بخشنامه ابلاغی رئیس‌جمهور تصریح شده است: «در اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در بند سوم سیاست‌های کلان برنامه هفتم توسعه دستگاه اجرایی موظفند در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تأیید سازمان نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام اقدام کنند و ضروری‌ست دستگاه‌های اجرایی همه طرح‌ها و پروژه‌های فاقد مجوز را از فهرست‌های طرح پیشنهادی حذف کنند».

سازمان برنامه و بودجه کشور در این نامه با استناد به بند «ح» ماده 28 قانون الحاق (2)، بند «ث ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه و بند «ط» تبصره 12 قانون بودجه کل کشور، افزایش معادل ریالی 3000 امتیاز ترمیم حقوق را تعهد مازاد بر اعتبار اعلام کرد و آن را غیرقابل اجرا دانست و در نهایت از سازمان اداری و استخدامی کشور، خواستار طرح موضوع در جلسه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در یادداشتی که درخصوص بروز حادثه برای دختر دانش‌آموز نوشته، آورده است که کدام عقل سلیم می‌پذیرد کشته شدن یک نوجوان به نفع حکومت است که چنین طراحی انجام شود؟!

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: آزادراه شیراز به اصفهان که عملیات اجرایی آن از سال 1389 آغاز شده با تلاش دولت سیزدهم هفته آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشور‌های این منطقه دانست.