چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فراموش نکنید که میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی تعطیلات خود قرار دهید؛ خوردن پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی برای کنترل وزن بسیار مفید است.

این دستور العمل آسان سیب زمینی و تخم مرغ را امتحان کنید، زیرا بهترین است!

کمبود بیوتین یا ویتامین B 7 با درماتیت (التهاب پوستی)، ریزش مو و طاسی ارتباط دارد.

ترس‌های روانی (Phobia) اغلب جنبه‌ای غیرمنطقی دارند، با این حال فرد مبتلا قادر به کنترل هراس خود نیست.

روی در درمان ریزش مو در افراد دچار کمبود این ماده معدنی و حتی بدون کمبود می‌تواند موثر باشد.

احتمالا اگر علاقه‌مند هستید در خانه یا آپارتمان خود گل و گیاه نگهداری کنید حتما در خانه یک یا چند سانسوریا دارید. اما سانسوریا چه گیاهی است و چگونه باید از آن نگهداری کرد؟

در ایام تعطیلات عید یا مهمان داریم یا به مهمانی می‌رویم. شیرینی و شکلات‌های خوشمزه وسوسه‌انگیز می‌شوند و نمی‌توانیم مقاومت کنیم. اما چگونه در تعطیلات عید چاق نشویم؟ در مهمانی‌ها چیزی نخوریم؟

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 5 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

ویتامین C، علاوه بر نقش بنیادین در تولید کلاژن، به حفظ سلامت پوست، مفاصل و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌کند. توت‌فرنگی، انبه، لیمو، هندوانه، اسفناج، کلم، مرکبات و کیوی از جمله منابع غنی ویتامین C هستند. ادغام این میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به تقویت سلامت عمومی کمک کند.

اولین جریمه‌ی رانندگی با سرعت غیر مجاز در سال 1896 برای مردی به والتر آرنولد در شهر لندن صادر شد. او با سرعت 12 کیلومتر بر ساعت که 4 برابر بیشتر از حد مجاز یعنی 3 کیلومتر بر ساعت بود، رانندگی کرده بود.

ویتامین C موجود در آلو برای توسعه استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، و دندان‌های کودکان ضروری است. این ویتامین همچنین به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می‌کند.

بهبود عفونت‌های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد‌های دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین درد‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیر‌های مثبت برگ‌بو است.

باید طوری روی توالت فرنگی بنشینید که زانوهایتان بالاتر از لگن تان قرار گیرد. برای این منظور می‌توانید از یک چهارپایه‌ی کوتاه یا هر جسم صاف و ثابت دیگری کمک بگیرید و پا‌های خود را بر روی آن قرار دهید.

ویسناگا یک گیاه دارویی علفی است که ارتفاع آن حدودا 120 سانتی متر است. این گیاه در خاکی با زهکشی مناسب و مخلوطی از خاک رس و ماسه پودر شده به راحتی رشد می‌کند.

«من به مراجعانم می‌گویم که کم کردن سیگار معمولا کارساز نیست و ترک کامل سیگار خیلی بهتر است. اگر سیگار می‌کشید، 50 درصد احتمال دارد که بر اثر دود سیگار بمیرید، بنابراین ترک سیگار در هر زمانی می‌تواند مفید باشد.»

«بوی دهان می‌تواند ناشی از ریشه‌های باقیمانده در دهان، عفونت‌های دندانی، باقیمانده غذا بین پرز‌های زبان، وجود جرم روی سطح دندان و عفونت‌های قارچی باشد که برای رفع آن باید بهداشت دندانی را رعایت کرده و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند.»