چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

گیاه بابونه دارای فلاونوئید‌هایی در گلبرگ‌های خود است که عملکرد آرام بخشی دارند. این چای همچنین دارای خواص ضد التهابی است و از این رو می‌تواند برای بیماران مذکور به شدت مفید باشد.

ماهی‌های چرب منابع خوبی از ویتامین D هستند. یک وعده ماهی قزل آلای بخارپز شده، 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D یا 12.06 میکروگرم از آن را تأمین می‌کند.

خیار؛ منبع خوبی برای تامین آب بدن است و از آنجا که کالری، چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد، برای بدن بسیار مفید است.

حدود 80 درصد از مردم بیش از شش هفته به تصمیمات سال نو خود پایبند نیستند. اکثر تصمیمات سال نو شامل تلاش برای سالمتر بودن و سالم‌تر زندگی کردن است. دلایل روان‌شناختی که ما موفق نمی‌شویم عبارتند از: فکر کردن بیش از حد به سختی تصمیم‌گیری‌هایمان و گذاشتن شرط‌های خروج ذهنی.

متاسفانه مصرف قند و شکر به رغم طعم دلنشین و شیرین، عوارض فراوانی دارد به طور مثال می‌تواند موجب دیابت، بیماری قلبی و از همه مهم‌تر چاقی و اضافه وزن شود.

با وجود آنکه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی‌جات جای می‌دهند، این ماده غذایی نوعی میوه به‌شمار می‌رود؛ میوه‌ای بسیار مغذی و آبدار.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شاخه‌های گیاه بامبو سرشار از پروتئین بالا و از این منظر شبیه به شیر گاو است. این یافته‌ها می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و سرطان کمک کند.

اگرچه بادام یک آجیل سالم به حساب می‌آید، اما مصرف بیش از اندازه این آجیل می‌تواند عوارض به همراه داشته باشد. پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که در یک روز بیش از 10-15 بادام خورده نشود. اعتدال هنگام خوردن بادام و سایرآجیل‌ها کلید اصلی است.

در حالی که فراموش کردن برخی موارد یک امر طبیعی در زندگی روزمره است، با کمی تلاش می‌توانید از این اتفاق پیشگیری و حافظه خود را مدیریت کنید. مهارت‌ها و عاداتی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت توانایی خود در به خاطر سپردن اطلاعات آن‌ها را اتخاذ کنید.

کمبود بیوتین یا ویتامین B 7 با درماتیت (التهاب پوستی)، ریزش مو و طاسی ارتباط دارد. به طور قطع تامین نیاز روزانه ویتامین B 7 در پیشگیری از ریزش مو اثر دارد همچنین کمبود شدید نیاسین یا ویتامین B 3 سبب بیماری پلاگر می‌شود. ورم‌ها، زخم‌های پوستی و ریزش مو از عوارض اصلی بیماری پلاگر به حساب می‌آید.

محققان دریافتند که وقتی افراد مسن احساس تنهایی می‌کنند، ظاهراً سلامت جسمی و روانی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 6 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

استفاده از کلم پیچ یک راه درمانی مکمل و عالی برای بیماری‌های مختلف قلبی و حتی بیماری‌های کشنده مانند سرطان است.

برخی از علل شایع گرفتگی گوش عبارت‌اند از: جِرم یا کثیفی گوش، عفونت، آلرژی، ورود آب در گوش و.... درمان گرفتگی گوش هم با توجه به دلیل گرفتگی آن متفاوت است.

اگر احساس خستگی برای شما مدت‌ها است که به امری دائمی تبدیل شده، حتماً به پزشک مراجعه کنید؛ اگر آهن کافی در بدن شما وجود ندارد، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و اسفناج و گوشت بیشتری مصرف کنید.

افراد ناموفق اغلب فواید ورزش صبحگاهی را نادیده می‌گیرند و آن را به عنوان چیزی که به سادگی «برای آن وقت ندارند» کنار می‌گذارند.