شنبه 14 مهر 1403

فرایند مجوز دهی به سرمایه گذاران تسهیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرایند مجوز دهی به سرمایه گذاران تسهیل شود

یاسوج - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه زمینه جذب سرمیه گذاران در همه بخش ها باید فراهم شود، تسریع در صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری دز استان را مورد تاکید قرار داد.

سید حشمت الله صمیمی دوست روز دوشنبه درپایان نشست حمایت از سرمایه گذاری در استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد پنجره واحد شرایط برای دریافت مجوزها در امر سرمایه گذاری نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکلات سرمایه گذاری برای شش واحد تولیدی در زمینه شیلات و گردشگری در جلسه امروز بررسی شد اضافه کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری سه روز در هفته مشکلات فراروی صدور مجوزها با دعوت از مدیران دستگاههای ذی ربط برسی و زمینه ی سرمایه گذاری تسهیل می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با ایجاد پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری روند اخذ مجوز های سرمایه گذاری متناسب با آیین نامه های موجود در روز های زوج رسیدگی می شود.

غضنفر آرام افزود: دستگاه های مختلف اجرایی و نظارتی باید در اسرع وقت نماینده تام الاختیار خود را برای حضور همیشگی و تصمیم گیری نهایی در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری به اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان معرفی کنند.

آرام بیان کرد: به این منظور سامانه های یاور و دادور در زمینه های خدمات مشاوره ای و چگونگی سرمایه گذاری برای موفقیت بیشتر در زمینه تولید ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پنجره واحد خود نباید به مانعی در روند صدور مجوزها تبدیل شود، از دستگاه های مختلف اجرایی خواست در زمینه معرفی نمایندگان خود دقت و ظرافت لازم را انجام دهند.

آرام اظهار کرد: از ابتدای ایجاد پنجره واحد تاکنون 50 فرصت سرمایه گذاری موفق درکهگیلویه و بویراحمد شناسایی و درقالب کتاب به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با موافقت سازمان سرمایه گذاری ایران کهگیلویه وبویر احمد به عنوان پایلوت برای سرمایه گذاری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: زمان بندی مراحل اخذ مجوز و مدیریت زمان برای به حداقل رساندن این مراحل و همچنین کاهش مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی از دیگر مزایای پنجره واحد سرمایه گذاری است.

*س_برچسب‌ها_س*