چهارشنبه 13 تیر 1403

فردا هلند متفاوتی خواهید دید / کومان: سمت راحت جدول نداریم، رومانی سخت است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فردا هلند متفاوتی خواهید دید / کومان: سمت راحت جدول نداریم، رومانی سخت است

رونالد کومان، سرمربی هلند، گفت تیمش رومانی را کاملا جدی می‌گیرد و هواداران فردا با هلند متفاوتی روبرو خواهند شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند که در مرحله گروهی عملکردی در حد انتظار نداشت و به عنوان تیم گروه D به مرحله یک‌هشتم صعود کرد فرداشب در این مرحله به مصاف رومانی می‌رود.

رونالد کومان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت با وجود عملکرد نه چندان خوبش نیازی به نگرانی نیست و هلندی‌ها با آرامش و اعتماد به نفس کامل برای مصاف با رومانی آماده شده‌اند.

بعد از شکست مقابل اتریش، این یک هفته قبل از بازی در یک‌هشتم برای هلند چطور گذشت؟ هفته طولانی‌ای بود. کاش فاصله کمتر بود. ولی زمان زیادی داشتیم تا بازی با اتریش را بررسی و آنالیز کنیم. برای مثال فهمیدیم که جاگیری‌ها در کدام قسمت از زمین درست نبود. ما فشرده بازی نکردیم و به نظر می‌رسید انرژی کم داریم و به اندازه کافی تهاجمی نیستیم. البته بخشی به خاطر این بود که حریف بیشتر از ما کنترل توپ را در اختیار داشت. همه می‌دانند که باید تغییر کنیم و می‌توانیم تغییر کنیم. فردا تایید این را در زمین خواهید دید.

در ترکیب اصلی هلند تغییرات زیادی خواهیم دید؟ نه. تغییر زیادی نخواهد بود. البته که ما خوب نبودیم ولی نیازی به مضطرب شدن نیست. ما مدتها است کنار هم هستیم و در یک تیم گاهی هم شما لحظاتی ناامیدکننده دارید. من بر اساس آنچه در اختیار دارم و آنچه می‌بینم ترکیب را انتخاب می‌کنم. من قوی‌ترین تیم از نظر بدنی و ذهنی را انتخاب می‌کنم و البته با توجه به سبک بازی‌مان.

دیلی بلایند در خط میانی بازی می‌کند؟ به دلیل از دست دادن تعداد زیادی هافبک ما مجبور بودیم در خط میانی دست به تغییر بزنیم. در این شرایط علاوه بر هافبک‌ها بازیکنان تهاجمی و مدافعان هم باید کمک کنند. درباره دیلی، بله او حتما یک گزینه است ولی یکی از گزینه‌های ما.

موافقی با وجود سوم شدن در گروه، حالا در سمت راحت جدول حذفی هستید و خیال‌تان راحت است؟ یادم هست که در یورو 2020 هم همین حرفها بود. ولی ما در یک‌هشتم مقابل چک حذف شدیم. بنابراین ارزشی ندارد که درباره این مسائل صحبت کنیم. باید فکرمان این باشد که جلوی رومانی بهتر بازی کنیم. رومانی تیمی است که ما جدی می‌گیرمش.

فردا هلند متفاوتی خواهید دید / کومان: سمت راحت جدول نداریم، رومانی سخت است 2