چهارشنبه 18 مهر 1403

فرماندار: کمبود فضای آموزشی در عجب‌شیر محسوس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: کمبود فضای آموزشی در عجب‌شیر محسوس است

مراغه - ایرنا - فرماندار عجب‌شیر گفت: کمبود فضای آموزشی در مرکز شهرستان محسوس بوده و برای رفع این کمبود نیازمند تعامل و هماهنگی بیشتر با خیران مدرسه‌ساز هستیم.

عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: رفع مشکل مدرسه نیمه تمام پروین اعتصامی، خضرلو و ولی عصر از طریق اداره نوسازی مدارس و خیران می تواند بخشی از نیاز آموزشی را برطرف سازد.

بنا به گفته فرماندار عجب شیر 60 درصد مدارس این شهرستان فرسوده بوده و نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند.

24 هزار کلاس فیزیکی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که از این تعداد حدود هفت هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و هفت هزار کلاس دیگر نیازمند مقاوم سازی است.

فرماندار عجب شیر با بیان اینکه در سال جاری چهار مدرسه در بخش قلعه چای به سامانه حرارتی مرکزی مجهز خواهند شد، گفت: تمامی مدارس این شهرستان به سامانه حرارتی مرکزی مجهز می شوند.

اصغرپور همچنین با بیان اینکه امتحانات نهایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود افزود: برای حفظ سلامتی دانش اموزان و کادر آموزشی و ضد عفونی و پاکسازی محیط مدارس و تب سنجی و تامین ماسک دانش آموزان و معلمان، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری و بخشداری ها با آموزش و پرورش الزامی است.

رییس آموزش و پرورش عجب‌شیر نیز در این جلسه گفت: چینش صندلی دانش آموزان در سالن های محل برگزاری امتحانات نهایی با فاصله 2 متر صورت می گیرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

علیرضا قادری خاطر نشان کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم، امتحانات نهایی پایه نهم به صورت حضوری و در 26 مدرسه و پایه دوازدهم در 2 مدرسه شهرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از هفدهم خرداد ماه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

رییس آموزش و پرورش عجب شیر همچنین از احداث هنرستان با توافق اولیه واگذاری زمین از اراضی ملی شهرستان خبر داد و افزود: اقدامات اولیه این کار و پیگیرهای لازم در این خصوص در حال انجام است.

قادری خواستار همکاری شهرداری عجب شیر در آسفالت محیط مدارس شهرستان شد و افزود: حمایت از مدارس می تواند به دانش اموزان در برخورداری از محیطی با نشاط و امن جهت علم اندوزی و همچنین کسب مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی کمک زیادی بکند.

*س_برچسب‌ها_س*