پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید به کمک ابزارهای تعلیم و تربیت غیر رسمی تولیداتی فاخر را با توجه به نیاز های تربیتی خود داشته باشیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: عده‌ای با استناد ظاهرگرایانه به روایتی از پیامبر چنین برداشت می‌کنند که توهین و تهمت نسبت به مخالفان مذهبی خود که اهل بدعت هستند جایز و امری صحیح است. اما به راستی معنای حدیث چیست؟ این کتاب برای ما توضیح می‌دهد.

وب‌گاه الف

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: تحول در علوم انسانی دشوار است و طی یک یا 2 روز محقق نمی‌شود. این موضوع تنها یک پروژه نیست بلکه پروسه است و فرایند دائمی است.

خبرگزاری مهر

رئیس شعبه 41 دیوان عالی کشور ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و مواد مخدر فراز و فرودهای مبارزه با موادمخدر در کشور را مطرح و نواقص لایحه اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر

نشست تخصصی بررسی تجربه‌های نزدیک به مرگ با سخنرانی علیرضا قائمی نیا و رضا غلامی و با دبیری لیلا اردبیلی بیستم تیر برگزار می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

ما هیج مجوزی به این رویداد ندادیم و صرفا آن‌ها را به رعایت این قوانین دعوت کردیم و گفتیم در صورت رعایت این موارد، برگزاری حراج بلامانع است که باز هم می‌گویم هیچ کدام را انجام نداده‌اند.

خبرگزاری مهر

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: فارابی یک فیلسوف سیاسی واقع گراست. او در دایره تفکرات انتزاعی یا توهمات خود نسبت به جامعه محصور نمی‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال کارکنان وظیفه خبر داد.

خبرگزاری دانا

معاون اجتماعی و پیشگیری و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به روال گزارش عملکرد دهی در ادارات و سازمان ها، گفت: پاسخگویی یک پله بالاتر از گزارش دهی است اینکه رهبر انقلاب سالی را با عنوان پاسخگویی مشخص می کنند اهمیت این موضوع را نشان می دهد. اگر در پی عملکرد مدیری خسارتی به نظام زده شده است باید پاسخگو باشد و این پاسخگویی به این معنی است که باید جبران کند.

خبرگزاری مهر

یوسفعلی میرشکاک گفت: کمترین نشانه روشن روانی ما در افتادن با نظام سلطه جهانی است ولی عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد گسسته خرد داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل مرکز هنر های تجسمی و دبیر این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

خبرگزاری دانا

"سید مهدی نقبایی" شاعر و نویسنده گیلانی به عنوان برگزیده کتاب سال در بخش ادبیات معرفی شد.

خبرگزاری مهر

عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در مراسم رونمایی ازبسته «کارکردهای اجرایی» گفت: ورود به دنیای کودکان به راحتی ورود به دنیای بزرگسالان نیست و با موضوع پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی با تایید این‌که «حراج ملی» بدون مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است، از پیگیری و مکاتبه با گمرک و مبادی خروجی کشور برای جلوگیری از خروج آثار تاریخی عرضه‌شده در این حراجی، از ایران خبر داد.

خبرگزاری مهر

کتاب «ابن طفیل: سرگذشت زندگی عقلانی» نوشته تانلی کوکونن با ترجمه پریسا سجادی توسط نشر نامک منتشر شد.