پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه الف

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی با تایید این‌که «حراج ملی» بدون مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است، از پیگیری و مکاتبه با گمرک و مبادی خروجی کشور برای جلوگیری از خروج آثار تاریخی عرضه‌شده در این حراجی، از ایران خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: تلویزیون مدتی است که خود را از نعمت تله‌تئاتر بی‌بهره کرده و وعده‌های گاه و بیگاهِ از سرگیری تولید نمایش‌های تلویزیونی توسط مسوولان هم تا به امروز راه به جایی نبرده است. حالا به راحتی و البته با تاسف می‌توان اذعان کرد که تلویزیون بیش از یک دهه است که دیگر نمایش تلویزیونی را تولید و پخش نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: بوم‌گردی فراتر از "اکوتوریسیم" و "گردشگری روستایی" است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره‌کل هنر‌های نمایشی روز چهارشنبه 15 تیر اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. در این اطلاعیه که توسط روابط عمومی اداره‌کل هنر‌های نمایشی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، چنین آمده است: «بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنر‌های نمایشی، مسئولیتی در قبال هر اقدامی که توسط عوامل نمایش منجر به...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با صدور احکام جداگانه محسن میرزاعلی، اردشیر صالح‌پور و محمدرضا معجونی را برای هیات انتخاب جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) معرفی و منصوب کرده است. مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رادیو فرهنگ در راستای...

وب‌گاه الف

خبرگزاری تسنیم

یک کتابفروش تهرانی از برگه مالیاتی 130 میلیون تومانی برای کتابفروشی‌اش در تهران آن هم در سال 99 که کسب و کارها درگیر کرونا و تبعات آن بودند، خبر داده است. به طور مشخص یک سوم از این مبلغ به عنوان مالیات بر فروش کتاب برای او محاسبه شده است.

وب‌گاه فرارو

به گفته انجمن ملی کودکان با استعداد: افراد با استعداد کسانی هستند که در یک یا چند حوزه، استعداد یا شایستگی برجسته‌ای از خود نشان می‌دهند. این استعداد می‌تواند در یک حوزه ساختار یافته با سیستم نمادی خاص خود (مانند ریاضیات، موسیقی، زبان) و یا مجموعه‌ای از مهارت‌های حسی - حرکتی (مانند نقاشی، رقص، ورزش) باشد.

وب‌گاه 55 آنلاین

تصویری از الهام چرخنده و دو پسرش با چهره ای کاملا متفاوت منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی احکامی جداگانه مرشد محسن میرزاعلی را به عنوان دبیر و عضو هیئت انتخاب آثار و اردشیر صالح‌پور و محمدرضا معجونی را به عنوان اعضای هیئت انتخاب آثار پنجمین جشنواره «نقالی و پرده‌خوانی غدیر، مباهله (نقالان علوی)» منصوب کرد.

خبرگزاری مهر

مشهد رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: ضرورت تحول در دانشگاه علوم انسانی معلوم و نمی‌شود اقتباس کننده از غرب باشیم، باید بتوانیم مدلی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

وب‌گاه فرارو

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برای فروش و برگزاری حراجی آثار تجسمی کمتر از 100 سال می‌تواند مجوز صادر کند. مجوز حراج صنایع دستی فاخر را باید معاونت صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تایید و صادر کند و آثار بالای 100 سالِ مجاز هم ضوابط مشخصی دارد.

خبرگزاری دانا

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از راه اندازی جبهه واحد رسانه ای در کشور خبرداد و گفت: برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان، مسئولیت اجتماعی فعالان رسانه ای باید احیا و باز تعریف شود.

خبرگزاری مهر

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) رتبه بندی موضوعی سال 2021 خود را منتشر کرد. تعداد 42 دانشگاه از ایران در رتبه بندی موضوعی ISC 2021 حضور دارند.