دوشنبه 9 مهر 1403

فعالیت 300 باشگاه سوارکاری در خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت 300 باشگاه سوارکاری در خوزستان

اهواز - ایرنا - رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: 300 باشگاه سوارکاری در خوزستان فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده میل و علاقه مردم استان به رشته سوارکاری است.

حسین برون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار و 500 راس اسب اصیل در استان داریم که با توجه به زادآوری، تعداد آنها سالانه افزایش می‌یابد همچنین 2هزار نفر به صورت مستقیم در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسب‌داری ریشه در فرهنگ دینی ما دارد و امروز برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی رشته سوارکاری است گفت: ایجاد رقابت سالم بین اسب‌داران، تشویق به نگهداری و پرورش اسب و ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف ما در هیات استان است.

رییس هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به اینکه سوارکاری نسبت به برخی رشته‌های ورزشی محدویت چندانی برای بانوان ندارد گفت: در بخش بانوان فعالیت های خوبی در استان صورت گرفته و تلاش می‌کنیم این رشته را بیش از گذشته در استان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه سوارکاری دارای شاخه‌های زیادی است که خوزستان در مسابقات کورس، استقامت و زیبایی از جمله برترین‌های کشور است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام دادیم بنا داریم رشته مهیج پرش با اسب را در استان توسعه دهیم تا علاقه‌مندان به این رشته بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند.

برون در خصوص راه‌اندازی پیست بین‌المللی سوارکاری استان گفت: خوزستان مهد اسب کشور است اما یک پیست مناسب ندارد. مطالعات پیست بین‌المللی شروع شده اما نیاز است ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود تا کار احداث آن به سرعت پیش رود.

وی با بیان اینکه وجود و پرورش اسب علاوه بر ورزش یک صنعت بوده که باعث درآمدزایی خوبی می‌شود گفت: در پرتو صنعت پرورش اسب وضعیت اقتصادی خانوارها بالاتر رفته و بسیاری از جوانان هم می‌توانند با سوارکاری سرگرم شوند.

*س_برچسب‌ها_س*