یک‌شنبه 1 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به موضوع دارو گفت: جناب آقای وزیر! جناب آقای منظور! ما امسال نسبت به سال قبل 107 درصد وزنی افزایش قیمت داریم. این واقعیت تلخی است که حتی از متوسط تورم کشور هم بیشتر بود. الان حدود 150 قلم دارو محدودیت عرضه دارو وجود دارد و در 65 قلم دارو کمبود جدی وجود دارد. ما در هر مراسم عمومی مردم را...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مجلس با تعیین ضرب‌الاجلی 2 ماهه برای وزارت بهداشت گفت: باید طی این 2 ماه شاهد اصلاح وضعیت دارو و آثار آن در جامعه باشیم.

وب‌گاه فرارو

روابط‌عمومی وزارت آموزش‌و‌پرورش به‌تازگی در واکنش به انتقاد‌ها درباره جذب طلبه‌ها در مدارس توضیحاتی ارائه و خاطرنشان کرده است «شرایط جذب و استخدام طلاب در آموزش‌و‌پرورش مانند دیگر متقاضیان یکسان است و طلاب سهمیه اختصاصی ندارند».

خبرگزاری دانشجو

به گزارش...، فرهنگسرای اندیشه در ادامه نشست‌های نقد و بررسی کتاب، این بار «افسانه هوش مصنوعی» اثر اریک لارسون با ترجمه محمد مظفرپور از انتشارات امیرکبیر را انتخاب کرده است. اریک لارسون در «افسانه هوش مصنوعی» که در سال 2021 توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده است، تلاش می‌کند با دلایلی فلسفی، علمی و فرهنگی نشان دهد چرا رایانه‌ها نمی‌توانند مثل ما فکر کنند و افسانه‌پردازی درباره‌ی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با اجرای حکم شلاق و انتخاب مناسبت روز ملی زن برای آن (به روایت وکیل رویا محتشمی) که با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) تقارن دارد، فرصت این مناسبت مذهبی در درک بهتر و کارسازتر ارزش‌های اصیل دینی برای سوق ندادن بیش از پیش جامعه به سوی گریز و ستیز با آن ارزش‌ها، با یک کژاندیشی به تهدید تبدیل شد.

خبرگزاری تسنیم

دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد که طی آن به آثار بخش مسابقه افتتاحیه، مسابقه فیلم مستند و داستانی و همچنین جایزه «خنجر یمنی» پرداخته شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

الیاس حضرتی در روزنامه اعتماد نوشت: جریانی در کشور وجود دارد که در مقابل رهبری توانسته به توفیقات بالایی دست پیدا کند و گفتمان این جریان تحجرگرا و خشکه‌مقدس که به جمهوریت و حضور مردم اعتقادی ندارد، بسیار قوی‌تر از چیزی است که تصور می‌شد.

خبرگزاری دانشجو

دومین نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در «حسینیه هنر» با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

کارشناسان حاضر در نشست بررسی کتاب «مسئله حجاب» اثر شهید مطهری، همزمان با سالروز قانون کشف حجاب رضا خانی یادآور شدند: محتوای این اثر خط بطلانی بر دروغ‌های منتسب به اسلام در مواجهه با مقام زن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موسی غنی نژاد گفت: اساساً علم اقتصاد روی مفهوم آزادی انتخاب بنیان گذاشته شده و از نظر من این بزرگ‌ترین فضیلت علم اقتصاد و دلیل اصلی علاقه‌مندی من به این علم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موسی غنی‌نژاد گفت: در طول چهار سال آخر اقامت من در فرانسه تمام وقت من صرف مطالعه روی نظریه ارزش شد و در این مدت به این نتیجه رسیدم که نظریه ارزش ریکاردو و به‌تبع آن نظریه ارزش مارکس از نظر علمی قابل دفاع نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

نکته کلیدی و تعیین کننده این است که فقط در حوزه سیاست ورزی و حکمرانی نیست که عدم تحمل یکدیگر، عدم پذیرش اندیشه های مخالف، جا باز نکردن برای یکدیگر، قبول نکردن آداب رقابت، عدم پذیرش تغییر، کوتاه نیامدن و عدم رعایت حقوق دیگران وجود دارد، در مدیریت یک، مؤسسه، یک ساختمان، یک محله و حتی یک خانواده همان خصوصیات انحصار طلبی حذف و خود حق پنداری جاری است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی از تنگنا و مخمصه ای خبر دادند که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به علت حمایت بی دریغ از اسرائیل به آن گرفتار شده است.

وب‌گاه گسترش

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران گزینه جانشینی یحیی گل محمدی در پرسپولیس شد.