یک‌شنبه 1 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی فلسفه دین به همت مجمع علمی حکمت اسلامی قم برگزار می‌شود. در این نشست پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی بررسی خواهد شد و حجت‌الاسلام مجتبی افشارپور به عنوان ارائه دهنده در این زمینه به سخنرانی می‌پردازد. زمان برگزاری سه شنبه 19 دی رأس ساعت 18:30 است. این جلسه به صورت مجازی و از طریق...

وب‌گاه ورزش سه

پرسپولیس برای انتخاب جانشین یحیی باید دنیال گزینه ای باشد تا آغاز گر دورانی تازه در این باشگاه باشد.

وب‌گاه عصر ایران

افلاطون معتقد بود کشف طبیعتِ "زندگی خوب"، امری عقلی است. مانند کشف حقایق ریاضی. همان طور که مردم درس‌ناخوانده و تعلیم‌نیافته نمی‌توانند حقایق ریاضی را کشف کنند، اشخاص نادان هم نمی‌توانند بفهمند که زندگی خوب چیست. بنابراین برای درک "زندگی خوب" باید انواع معینی از دانش را آموخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

متن حاضر، مربوط به بیست و دومین پیش‌نشست تخصصی با موضوع نقد و بررسی کتاب «سنن الهی در تاریخ» نوشته عطاء‌الله بیگدلی است که با حضور احمد رهدار برگزار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: با همه شعارهایی که می‌دهند و می‌گویند که ما داریم آزاد برخورد می‌کنیم، با روزنامه‌ها کاری نداریم و شکایت و برخورد نمی‌کنیم، در طول 44، 45 سال بعد از پیروزی انقلاب تا امروز در نظام جمهوری اسلامی اولین دولتی که روزنامه جمهوری اسلامی را تحریم اقتصادی کرده، همین دولت سیزدهم است.

وب‌گاه عصر ایران

در تاریخ فلسفه، به فیلسوفان پیش از سقراط لقب «پیشاسقراطیان» را داده‌اند؛ این یعنی سقراط نقطه‌ای محوری بین گذشته و آینده است؛ کسی که بنیان مرحله‌ای اساسی در تکامل فلسفه را گذاشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

میدری: نگاهی به تاریخ معاصر از تغییراتی سریع در انقلاب مشروطه، ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی 57 حکایت می کند. این سه تحول بزرگ در تاریخ ایران نشان می دهد که می توان به سرعت رژیم یا وضعیت موجود را تغییر داد اما نمی توان نظم مثبت و پایدار را به سادگی خلق کرد. همانطور که کاپلان می گوید، آیا در برابر حذف نظم قبلی، نظم بهتری ایجاد کردیم؟ برای ایجاد نظم های پایدار مثبت در جامعه چه باید بکنیم؟

خبرگزاری تسنیم

کتاب «موعود منتظر (امید فرزندان آدم)» اثر آیت الله سید کاظم نور مفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی آقامحمدی مدیرهنری پروژه «شب‌های موسیقی هگمتانه» و مدیر انجمن موسیقی همدان ضمن تشریح جزییات این رویداد موسیقایی که در استان همدان برگزار می‌شود، توضیح داد: رویداد «شب‌های موسیقی هگمتانه» از جمله برنامه‌های مهم موسیقی در استان همدان است که از سال گذشته به واسطه همراهی انجمن موسیقی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن موسیقی...

وب‌گاه گسترش

پرسپولیس علاقه مند به جذب مهاجم سپاهان است اما برای این منظور باید از چالش های زیادی عبور کند.

وب‌گاه فرارو

علوی پور، نوشت: با مدیریت پروژه ساخت، می‌توانیم نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتر و زمان کمتر و با کیفیت بیشتر به اتمام برسانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مسیح مهاجری، در آستانه سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین هم از جای خالی آیت الله روایت کرد هم از شرایط بحرانی فعلی که حتی بدتر از دوران احمدی نژاد است. او روند هاشمی زدایی را تایید می کند و معتقد است باید به عبور از این روزها امیدوار بود.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور گفت: ما امروز در حوزه صنایع نظامی حرف زیادی برای گفتن داریم تا جایی که بسیاری از سران کشورهای منطقه و دنیا در گفتگوهایی که با بنده دارند، درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند.

وب‌گاه ورزش سه

دفاع کناری احتمالا پستی است که در دهه گذشته بیشترین تغییر را در فوتبال داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: ماجرای جبر تکنولوژیک، از اوایل قرن بیست و یکم، کمتر شده و از عنوان تعین‌گرایی استفاده می‌شود یعنی چیزهایی را برای ما تعین می‌کند اما جبر نیست به همین دلیل الان بسیاری از فیلسوفان تکنولوژی، دیگر حرف‌های هایدگر را قبول ندارند چون این تعین می‌تواند تحت تأثیر عوامل انسانی تا حدودی تغییر پیدا کند و ما انسان‌ها در مقابل آن دست بسته نیستیم.