دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

خانواده شهید حاج داود کریمی در هفتمین روز آسمانی شدن زنده یاد سیدعلی صنیع خانی با حضور در منزل ایشان با همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده وی دیدار و همدلی کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی روایتی از ضرب و شتم یک روحانی معروف اصلاح طلب را روایت کرد.

وب‌گاه ورزش سه

فراز و نشیب گیتی‌پسند یک سال به طول انجامید و آن‌ها بلافاصله در این زمان کوتاه، قصر شکوهمند خود را باری دیگر بنا کردن.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: ما باید به حجاب جوششی برسیم یعنی به نوعی شود که حدأقل طیف وسیعی از مردم از درون و داخل به حجاب گرایش پیدا کنند.

وب‌گاه عصر ایران

فدراسیون فوتبال فرانسه گویا ترجیح می‌دهد یک فرانسویِ کامل مربی تیم ملی این کشور باشد نه یک فرانسویِ الجزایری‌تبار. تیم ملی فرانسه سال‌هاست که عمدتا متشکل از بازیکنان رنگین‌پوستی است که تبارشان فرانسوی نیست. راستگرایان افراطی از این موضوع ناراحتند و این تیم را تیم ملی فرانسه نمی‌دانند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وضعیت سخت کارگران در رستوران‌ها و فست‌فودها؛ چیزی به نام «قرارداد» وجود ندارد! سفره‌ی رنگینِ صنعتِ «غذای آماده» با خالی کردن سفره‌ی «کارگران» شکل می گیرد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منچهر متکی، تصریح می‌کند: دولت رئیسی در اتاق های فکر به دنبال راهکاری برای مهار تورم باشد.

خبرگزاری تسنیم

معاونت راهبردی قوه قضاییه به منظور بهروز شدن و ارتقای سند تحول قضایی از صاحبنظران و نخبگان دعوت کرد پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون این موضوع ارائه کنند.

خبرگزاری مهر

کتاب «تعقیب و آزار و هنر نوشتن» نوشته لئو اشتراوس با ترجمه یاشار جیرانی و شروین مقیمی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو حزب کارگزاران به سایت منیبان گفت: یکی از دلایلی که عضویت در احزاب با کم توجهی به جوانان مواجه می‌شود این است که می‌گویند فلسفه وجودی احزاب منتفی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: این روزها ویدیوئی از یک فرد معمم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که وی در دفاع از حاکم اسلامی می‌گوید: «کسی که کتباً، زباناً و عملاً با فقیه حاکم مخالفت کند فاسق است و کارهائی که نکرده هم می‌شود به او نسبت داد و در جامعه پخش کرد».

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شرق در گزارشی به بررسی وضعیت دانشگاه هنر پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

بخشی از جامعه ی ما اصلاح طلبی را می‌پسندند بخشی اصول گرایی را می‌پسندند و بخشی هیچ یک از این دوتا را نمی‌پسندنداصطلاحا به این گونه افراد قشر خاکستری میگویند و آنها در موقعیت مختلف تصمیم خود را میگیرند این موضوع نشان دهنده ی این است که ما باید به مردم اعتماد نماییم ما چنگ در چهره ی مردممان نیاندازیم

وب‌گاه خبر آنلاین

ترجمه نادرست اولین قانون حرکت نیوتن، بینش جدیدی را در مورد آنچه فیلسوف طبیعی پیشگام در هنگام پایه گذاری پایه های مکانیک کلاسیک در حال فکر کردن بود، به دست می دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با برکناری رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، تحلیل ها درباب میراث این چهره جنجالی سیاسی آمریکا افزایش یافته، منتقدان بر این باورند که تمایل مالی به پیرری از سیاست منعطف در ارتباط با ایران موجب توقف رایزنی ها و مانع از احیای توافق هسته ای شد و به تهران برای مانور در منطقه فرصت بیشتری داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حکمت غیبت از دو دیدگاه عقل و روایات قابل بررسی است که بحث های مختلفی در این باره شده است. البته هیچ یک از این بحث ها، علت تامه غیبت نیست بلکه وجهی از وجوه غیبت است.