دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عرشه آنلاین

کیهان نوشت: این افراد در دوره تصدی خود و همفکرانشان شدیدترین خالص‌سازی‌ها در محیط دانشگاه و اخراج اساتید ناهمسو و دیکتاتوری علمی و تزریق افراد فاقد صلاحیت را در کارنامه دارند، اما اکنون با هدف زمینه‌سازی به هم زدن جو دانشگاه‌ها فریبکارانه مدعی دفاع از دانشگاه شده‌اند. کسانی که تحمل منتقد و چهره‌های جوان و اساتید پیشکسوت انقلابی را ندارند، اما از آشوبگران در دانشگاه دفاع می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بیژن عبدالکریمی گفت: تکنوکرات‌ها و بروکرات‌هایی که اعتقادی به ارزش‌های تمدنی، انقلابی و ارزش‌های دینی ندارند در پس فضای سلبی، پلیسی و امنیتی برای حذف برخی افراد و جریان‌ها، فضای رخوت‌باری را به دانشگاه‌ها تحمیل کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق «بند الحاق شده به ماده 13 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام تامین مالی کشور» کانون وکلای دادگستری مرکز وکلای قوه قضائیه، کانون کارشناسان دادگستری، مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه، اتحادیه‌های صنفی یا تخصصی و... ملزم گردیدند صدور، تمدید و ابطال هرگونه پروانه و مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد انجام دهند.

وب‌گاه عصر ایران

به اعتقاد این استاد فلسفه، نزول ساختارها، همواره در حوزه‌های سیاسی ظهور و بروز پیدا نمی‌کند، بلکه نزول سیاسی و از هم‌گسیختگی سیاسی آخرین لایه از زنجیره نزولی است که ابتدا در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ظهور پیدا می‌کند، بعد در بخش‌های فرهنگی و آموزشی تبلور پیدا کرده و نهایتا از هم‌گسیختگی سیاسی را ایجاد می‌کند. بیژن عبدالکریمی نسبت به این رویکرد نقد‌های جدی داشته و معتقد است، سیاستگذاران...

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها برخی رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب هم‌نوا با رسانه‌های معاند با اسم رمز «اخراج اساتید دانشگاه» مشغول متهم کردن دولت به سیاسی‌کاری هستند، اما کارنامه دیکتاتوری علمی خود آنها خواندنی است.

وب‌گاه ورزش سه

اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر دارد پپ گواردیولا را به عنوان جانشین گرت ساوت‌گیت معرفی کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاندار خراسان جنوبی از سفر رئیس جمهور به خراسان در روز چهارشنبه هفته جاری همزمان با اربعین حسینی خبرداد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استاندار خراسان جنوبی از سفر رئیس جمهور کشورمان همزمان با اربعین حسینی به خراسان جنوبی خبر داد.

وب‌گاه الف

استاندار خراسان جنوبی از سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان همزمان با اربعین حسینی به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: فلسفه این سفر، دیدار مردمی است.

خبرگزاری مهر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از توسعه کمی و کیفی خدمات هلال‌احمر در اربعین امسال خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جواد قناعت، در گفت‌وگوی ویژه خبری از سفر رئیس جمهور همزمان با اربعین حسینی به استان خراسان جنوبی خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، نخستین وبینار اربعین در رسانه‌های جهان را برگزار کرد که بررسی نحوه پوشش خبری رویداد اربعین و بازتابی که در سطح رسانه‌های جهانی دارد، موضوع محوری این وبینار بود. در این وبینار دوزبانه که به انگلیسی و عربی برگزار شد، ضمن بررسی بازتاب خبری اربعین در رسانه‌های...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: ابوریحان بیرونی میگوید همانگونه که ما آدمیان تنها می‌توانیم چند ضلعی‌های منتظم خاصی مانند 4،5،6 یا 18 ضلعی منتظم را به سادگی و بدون ابزار خاصی ترسیم کنیم، طبیعت هم در انتخاب تعداد گلبرگهای گلها، همین راه ساده را می پیماید و گویی خداوند همان شعوری را که به انسان ها عطا کرده، به طبیعت هم داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت گفت: ما در جریان‌های سیاسی بخشی را به عنوان نگاه افراطی و تند داریم که دیدگاه خودشان را دارند. اما از نظر من و سلیقه مردم، جریان تندرو در بین آنان طرفداری ندارد.

وب‌گاه گسترش

علی شریفی زارچی به عنوان رییس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر انتخاب شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت فریده جعفری یگانه، دختر علامه محمدتقی جعفری و همسر منوچهر صدوقی سها را تسلیت گفت.