دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد در گزارشی به حواشی پیرامون لایحه حجاب و عفاف و بندهای حاشیه ساز آن پرداخته است.

وب‌گاه عصر ایران

موج بعدی تصفیه اساتید از دانشگاه‌ها پس از انقلاب و در پی انقلاب فرهنگی رخ داد. محمد ملکی که از اخراجی‌های دانشگاه به دست ساواک بود، به حکم مهندس بازرگان که او نیز جزو 12 استاد امضاکننده نامه معروف علیه کودتا بود که حکم اخراج دریافت کرد، به همراه سه تن دیگر به سرپرستی دانشگاه تهران رسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: همه جای خیابان انقلاب را کتاب گرفته است. صدای موسیقی انقلابی فضا را پر می‌کند و دختر و پسر، کتاب در دست و روبه‌روی خودروهای عبوری، در پیاده‌روها و محوطه باز رو به دانشگاه تهران مشغول معرفی کتاب هستند. این بخشی از مستند (تازه‌نفس‌ها؛ ایران در روزهای پس از انقلاب) است که کیانوش عیاری در سال 58 آن را ساخته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: در ایران هر وقت صحبت از «رسانه»، «سیاه‌نمایی» و «نقد» به میان آمده همزمان یک «سوء تفاهم» بزرگ هم مطرح بوده است. یعنی هیچ گاه مرز میان «نقد» و «سیاه‌نمایی» مشخص نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

وقتی یک حمله و جنگ ترکیبی - شناختی از سوی دشمن برای کشف حجاب و ایجاد ابتذال و نفی عفاف و غیرت شکل گرفته است و الزام به حجاب می‌تواند در اکنون و امروز جامعه ایرانی، این جنس تهاجمات را پس بزند، الزامی نکردن حجاب اتفاقاً خلاف مصلحت اسلام و مسلمین است. به این اعتبار، معتقدم مصلحت اسلام و مسلمین اقتضا می‌کند، الزام حجاب از سوی حاکم اسلامی صورت گیرد. این‌ها نکاتی است که فضلا و اهالی فکر و...

وب‌گاه عصر ایران

هیچ کشوری وجود چنین کاسبان وطن فروش را تحمل نمی‌کند می‌توانید به قوانین رسانه‌ای آنها سری بزنید. یکی از بدسابقه‌ترین و سیاه‌نماترین رسانه‌های کشور - که از قضا بسیاری از اخبارش دروغ از آب درآمده و هیچ‌گاه حاضر به اصلاح یا عذرخواهی رسمی هم نشده است - چندی پیش با تاخیر بسیار از سوی مراجع قانونی - و احتمالا پس از چندین بار تذکر - نقره‌داغ شد.

خبرگزاری مهر

استاد فلسفه اسلامی و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از منظر فرهنگی نمی‌شود ایرانِ مادر را به فراموشی سپرد و تاجیکستان را از آن جدا کرد چراکه زادگاه زبان فارسی آن دیار است.

خبرگزاری مهر

همدان - آیت الله سیداسدالله مدنی (ره)، دومین شهید محراب، معلم اخلاق و عمل بود. مردی که سالهای زیادی در همدان خدمت کرد و نام و یادش همواره در همدان و بر تاریخ ماندگار است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جعفر بلوری طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان «وطن‌فروش‌ها این شکلی‌اند!» نوشت: 1- استاد درس «نظریه‌های پیشرفته جامعه‌شناسی 2»، درباره پژوهشی که در ایام فتنه «زن زندگی آزادی» روی دختران نوجوان یکی از مناطق تهران انجام داده بود، برایمان حرف می‌زد. می‌گفت، در بحبوحه آشوب‌ها، انتخاب چنین جامعه آماری برای مطالعه، کار بسیار سختی بود چرا که...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه کیهان با اشاره به توقیف سایت انتخاب نوشت: به عبارتی در کشور ما - بنا به دلایلی که بررسی جداگانه می‌طلبد - مرز میان رسانه‌ای که «حرفه‌ای» است با رسانه‌نمایی که فلسفه وجودی‌اش، سیاه‌نمایی و لجن‌پراکنی است، مشخص نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان نوشت: در ایران هر وقت صحبت از «رسانه»، «سیاه‌نمایی» و «نقد» به میان آمده همزمان یک «سوء تفاهم» بزرگ هم مطرح بوده است. یعنی هیچ گاه مرز میان «نقد» و «سیاه‌نمایی» مشخص نشده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

طیفی را که نام رسانه گذاشتن روی آنها حقیقتا ظلم بزرگی به خبرنگار و رسانه است به راحتی آب خوردن برای دشمن جاسوسی کرده و وطن‌فروشی می‌کند. پس از مدتی نیز با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دور یک میز می‌نشیند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز با تکنولوژی رسانه، هم جوامع را دچار «اختلال جمعی» می‌کنند هم «اختلال جمعی» بار شده بر یک جامعه را درمان می‌نمایند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه ایران با عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی در باره حجاب گفت وگو کرده است.

وب‌گاه ورزش سه

آلمان 290 روز بعد از شکست 2-1 مقابل ژاپن در جام جهانی قطر، امشب با نتیجه 4-1 مغلوب این تیم در دیداری دوستانه شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در اتفاقی عجیب و قابل بحث روزنامه‌های اصلاح‌طلب از کنار خبر اجتماع میلیونی مراسم اربعین در کربلا به‌سادگی گذشتند و با وجود ارزش‌های خبری این رویداد بزرگ ترجیح دادند کمتر به آن بپردازند.