دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام شهاب مرادی اظهار داشت: امسال نیز باید همانند سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی‌های مختلفی در زمینه اعزام مبلغان به مراسم اربعین حسینی شده تا حضور فعال، پویا و تاثیرگذاری داشته باشند. کارشناس مسائل جوانان و خانواده گفت: لزوما این نیست که در منابر اربعین حسینی موضوع فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) مورد نیاز مخاطبان باشد، خیلی از مواقع موضوعات اخلاقی...

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل حزب ندای ایرانیان معتقد است باید در چارچوب قانون به دنبال اصلاح رویه‌ها و قوانینی رفت که اراده اکثریت مردم است و مردم باید با مشارکت پرشور در انتخابات مجلس به زعم او دست اقلیت بی‌ترمزی را که موجب نارضایتی آنها شدند از مجلس کوتاه کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی معاونت علمی گفت: سامانه گذرگاه امن عابر پیاده با استفاده از دوربین و سنسور‌های ویژه و هوش مصنوعی، ورود و تردد عابرین بر گذرگاه‌ها را تشخیص می‌دهد و به رانندگان اخطاری واضح می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شرق درباره واژه‌سازی و هشدارهای علی لاریجانی درباره جریان خالص ساز گفتگویی را با حمیدرضا جلایی پور، چهره شاخص اصلاح طلب انجام داده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رسانه ملی برای پوشش مراسم اربعین بیش از 100 برنامه محتوایی تولید کرده، که از 165 شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، استانی و برون‌مرزی پخش می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگاردانشگاه خبرگزاری دانشجو، ششمین همایش بین‌المللی اربعین با عنوان: «اربعین، همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی» در 8 محور، به همت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود. این همایش 20 شهریورماه 1402 در محور‌های «اربعین؛ سیاست و روابط بین‌الملل»، «اربعین؛ مطالعات فرهنگی - اجتماعی»، «اربعین؛ مطالعات مدیریتی - اقتصادی»، «اربعین؛ الهیات و فلسفه»،...

وب‌گاه ورزش سه

مکس آلگری، سرمربی یوونتوس، می‌گوید تیم‌های ناپولی‌، اینتر و میلان می‌توانند مدعیان قهرمانی اسکودتو هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی اندیشمندان و اقتصاددانان علاقه‌مند به آدام اسمیت، شرحی کوتاه از مباحث مورد علاقه خود درباره اسمیت را مطرح کرده‌اند. آدام اسمیت علاوه بر کتاب «ثروت ملل» کتاب دیگری نیز از خود به جا گذاشته که به «نظریه عواطف اخلاقی» شهرت دارد. این اندیشمندان تاثیر این دو کتاب در شکلدهی به افکار و اندیشه‌های خود را مطرح کردهاند. از نظر آنان میراث اسمیت قابل احترام است و خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

«خلق تمدن» به تعبیری که امام موسی صدر دارد، یعنی خلق فرهنگ (اندیشه و تفکر و علوم و بعد نرم‌افزاری) و مدنیت (جلوه‌های بیرونی و عینی و ملموس) که مبتنی بر الزامات مختلفی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ویژه برنامه «دلدادگان حسینی» با محوریت پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان حسینی (ع) هر روز در سه بخش از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پژوهشگر بخش شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی که در ایران توسعه پیدا کرد به دلیل همسایگی، تاثیر زیادی بر اقوام روسیه گذاشت.

خبرگزاری مهر

پویش کتابخوانی «جاذبه حسینی» با محوریت کتابی به همین نام توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره اخراج اساتید گفت و گو کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی حکمی امین رهبر را به عنوان مدیر بخش رادیوتئاتر این جشنواره منصوب کرد. امین رهبر مدیر دفتر ادبیات نمایشی اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و دارای مدرک دکتری فلسفه هنر؛ تهیه کننده. سردبیر و نویسنده برنامه‌ها و نمایش‌های...