دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در بازدید از موکب ایستگاه اول راه کربلا در منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان با اشاره به نقش مناطق ویژه اقتصادی در تحول اقتصاد کشور گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران تحت نظریه اقتصاد مقاومتی طراحی شدند و کار می‌کنند. وظیفه اصلی آنها کمک به اقتصاد ملی، تولید ملی، تجارت کشور، جذب گردشگر و جذب سرمایه داخلی و خارجی...

وب‌گاه عصر ایران

عبدالملکی در بازدید از موکب ایستگاه اول کربلا با نمایندگان 200 خادم داوطلب و بسیجی این موکب که به صورت 24 ساعته از دوم شهریورماه خدمت رسانی به زوار زمینی عازم کربلای معلی را آغاز کرده اند دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه عصر ایران

اگر وضعیت سفره شهروندان با همین نواخت به پیش رود، نرم نرمک وارد شرایطی می شویم که وضع تغذیه مردم به موقعیت «متابولیسم بنیادی» یا همان بخور ونمیر (به معنای واقعی کلمه) نزدیک می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

متهاجمین به فرهنگ حجاب و پوشش تلاش داشتند با بازنمایی زیبایی زن از طریق فلان لباس و فلان آرایش کار خود را پیش ببرند، حالا با استفاده از فرهنگ زندگی پلفترمی روی حجاب متمرکز شده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

نگاه سیاسی و امنیتی به دانشگاه و به اساتید، از جمله دلایل یا عللی است که مانند موریانه به جان دانشگاه می‌افتد و پس از مدتی می‌بینیم. دانشگاه هست، ساختمان‌ها هم توسعه یافته‌اند و اما حقیقت دانش و دانشگاه کمرنگ شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عطاءالله مهاجرانی هشدار داد: نگاه سیاسی و امنیتی به اساتید، مانند موریانه به جان دانشگاه می افتد / این جگرها خون نشد از خامی است...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکی از محققان ایرانی در طرحی با عنوان «فیزیکالیسم در فلسفه ذهن و نسبت آن با طبیعت‌گرایی فلسفی» به بررسی دقیق‌تری نسبت به چیستی فیزیکالیسم و مفهوم‌تر شدن فلسفه پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عطاءالله مهاجرانی به اخراج اساتید واکنش نشان داد و تاکید کرد: نگاه سیاسی و امنیتی به دانشگاه و به اساتید، ازجمله دلایل یا عللی است که مانند موریانه به جان دانشگاه می‌افتد و پس از مدتی می‌بینیم. دانشگاه هست، ساختمان‌ها هم توسعه یافته‌اند و اما حقیقت دانش و دانشگاه کمرنگ شده است.

خبرگزاری مهر

کتاب «فراسوی اقتصاد» نوشته یان اُت با ترجمه حسین بیات توسط موسسه فرهنگی دُکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه جوان که ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه است به‌جای پاسخگویی و استدلال درباره درست بودن و مقبولیت لایحه حجاب، منتقدان این لایحه را متهم کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی از شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی درخصوص مدارس غیردولتی سخنانی گفت که واکنش‌هایی را در پی داشت و حیرت و تعجب بسیاری از کارشناسان تعلیم و تربیت و استادان آموزش و پرورش را برانگیخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در یادداشت امروز خود در اعتماد به اخراج اساتید واکنش نشان داد و تاکید کرد نگاه امنیتی و سیاسی به دانشگاه مانند موریانه به جان محیط های علمی می افتد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور مجوز تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های آموزشی پس از پنج دهه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی نقش مؤثری در فرهنگ کار گروهی و افزایش مهارت آینده‌سازان کشور دارد و موجب آشنایی آنها با پس‌انداز و بازار کار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

استاد دانشگاه دولتی اوستیای شمالی گفت: قرابت‌های فرهنگی ایران با روسیه خیلی پررنگ است و این می‌تواند هر دو ملت را در برابر تهاجم‌های فرهنگی غرب صیانت کند.

وب‌گاه فرارو

شهید مطهری در سخنان خود فلسفه زیارت را فراتر از بردن ثواب میداند و زیارت ائمه را موجب ایجاد روحیه معنوی در انسان و کمک به نیازمندان برشمرده است و این دو را مکمل هم میداند.