چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در ستاد سمن‌های شهر تهران به نمایندگی از شورای شهر فراخوان دادیم و در حال جمع آوری بسیاری از مباحث صنفی در حوزه‌های محیط زیست و دیگر حوزه‌ها که در برنامه هفتم به آن توجه نشده است، هستیم. وی افزود: این اقدامات در ستاد سمن‌ها در راستای ماموریت و...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره فارابی که امروز برگزار شد، گفت: قله فعالیت های پژوهشی در علوم انسانی ارائه نظریه است. باید دانست که نظریه پردازی کار هر کسی نیست و نظریه های سست و به دور از حقیقت کنار گذاشته می شوند و تنها بخشی از نظریات مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. وی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی در تاریخ های اعلام شده به شرح ذیل در 417 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری آزمون گروه های آزمایشی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: صبح چهارشنبه 14 تیر 1402 گروه آزمایشی علوم انسانی: صبح چهارشنبه 14 تیر 1402 گروه آزمایشی هنر: بعدازظهر چهارشنبه 14 تیر 1402 گروه آزمایشی علوم تجربی: صبح پنجشنبه...

خبرگزاری مهر

جزئیات تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 در گروه های پنج‌گانه اعلام شد. دفترچه های کنکور به همراه پاسخنامه ها شخصی سازی شده اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عباس عبدی نوشت: هنگامی که نتوانستید مانع از سرریز فرهنگ از خانه به خیابان شوید، چگونه می‌توانید مانع از سرریز آن از خیابان به اماکن شوید؟ این کار قرار دادن مردم جلوی یکدیگر است. در واقع نارسایی قدرت در اجرای قانونی که غیرقابل اجرا است را می‌خواهند با یک اقدام نادرست و غیرقانونی دیگر جبران کنند.

خبرگزاری مهر

کتاب «ایسم‌های تهی؛ نقدی بر فلسفه تحلیلی» نوشته پیتر انگر با ترجمه و بازنویسی رضا صادقی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: حسین احمدی سخنگوی حزب مجمع ایثارگران گفت: اصلاح قانون انتخابات که اخیراً در مجلس مطرح شده است، روش‌های غلط گذشته را تبدیل به قانون می‌کند و به عبارتی به مسلخ بردن جمهوریت در حاکمیت فعلی است. یعنی ما جمهوریت را ذبح می‌کنیم و متأسفانه این مذبَح هم به نام دین اتفاق می‌افتد. یعنی شما نمی‌توانید نقش حاکمیتی را ایفا کنید که داعیه‌دار جمهوریت باشید، ادعای دین و اسلام داشته باشید،...

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

زینب تاجیک، پژوهشگر مسائل دینی و فقهی توضیحاتی درباره کلام کاربردی و چالش حجاب ارائه داد.

خبرگزاری مهر

برخی از فرازهای داستان و اتفاقاتی که برای راوی رخ می‌دهند، در فرازهایی، خوش‌اقبالی‌های خیالی به نظر می‌آیند. چون جورشدن در و تخته‌ها با هم تا این‌حد، با واقعیت عالم خارج همخوانی ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از جدیدترین رویدادهای قابل تأمل، طرح تعطیلی روزهای شنبه، از سوی برخی افراد و تصویب آن در کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی است که به منزله پیروی از آداب و سنن بنی اسرائیل خواهد بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاف گفت: امام راحل به گورباچف نامه نوشت و از قرآن سخن گفتند، همچنین رهبر معظم انقلاب دو بار به جوانان اروپایی نامه نوشتند و از قرآن سخن گفتند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رونامه ایران نوشت: مهدی کوهیان باور دارد، مجموعه ساترا و سازمان صداوسیما بالاخره دست‌کم در چندماه گذشته، اراده جدی برای تعامل از خود نشان داده و این مسأله را باید به فال نیک گرفت و قابل تقدیر است چرا که صداوسیما تا پیش از این خود را موظف به پاسخگویی به هیچ کجا حتی به شورای نظارت مقرر در قانون اساسی هم نمی‌دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

هادی حق شناس به خبرآنلاین گفت: حتما اگر تصمیم گیری ها در محل استان انجام شود مسائل را تسریع می کند اما نباید تصور بر این باشد که این اختیارات منجر به یک جهشی در توسعه استان ها خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های مختلف رادیویی خصوصاً شبکه تهران در کنار پخش ویژه برنامه‌های خود، میهمانی ده کیلومتری غدیر را هم پوشش می‌دهند.