چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: درباره آیت الله سیدجواد خامنه ای (ره) روایت های پراکنده ای طی سالیان گذشته منتشر شده بود، اما کتاب «زندگی اینجاست» روایت دقیق و کاملی از زندگی ایشان را منتشر کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر علمی جشنواره بین‌الملل فارابی با بیان اینکه در این دوره جایزه صلح و دوستی اهدا می‌شود گفت: این جایزه به شخصیت هایی داده می شود که در حوزه صلح جهانی تقریب بین مذاهب، ادیان و گفت‌وگوی علمی و جهانی چهره هستند و کار پژوهشی و علمی می‌کنند. در این بخش از یک چهره ایرانی تقدیر خواهد شد. مجموع این اعداد همان 50 جایزه می شود که در دوره چهاردهم خواهیم داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما باید به دلیل گشت ارشاد وزیر کشور را استیضاح می کردیم. هم اکنون 83 نفر از نمایندگان استیضاح وزیر کشور را امضا کردند ولی اعلام وصول نمی شود.

خبرگزاری مهر

در خرداد 1402 تعداد 7هزار و 638 عنوان کتاب در کشور از سوی ناشران مختلف منتشر شده است که موضوعات ادبیات و کودک و نوجوان بیشترین تعداد کتاب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «سرریز خانه به خیابان» در روزنامه اعتماد نوشت: گرچه زنان در خیابان واجد پوشش شرعی نیستند، ولی مغازه‌دار، رستوران‌دار، مسافرپذیر، هتل‌دار و کافه و... نباید آنان را به محل خود راه دهند!! چرا؟ هیچ دلیل منطقی و مجوز قانونی برای آن وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وقتی جشنواره معتبری مانند جشنواره فارابی وجود دارد و سیستم داوری معتبری دارد نباید جشنواره و یا سایر جشنواره ها در حوزه علوم انسانی برگزار شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: تحول دارای سطوح، درجات و لایه‌های مختلفی است، یکی از لایه‌های مهم بحث تحول، سه‌گانه‌ای به نام تحول در بینش، در نگرش و در کُنش است. این سه رکن اصلی برای همه چیز مطرح است؛ هم برای انسانیت، هم برای جامعه اسلامی و هم برای انقلاب اسلامی؛ بنابراین برای ایجاد تحول، این سه رکن مهم؛ یعنی بینش، نگرش و کُنش...

وب‌گاه عرشه آنلاین

نوبت دوم کنکور 1402 در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان فردا چهارشنبه و پس فردا پنجشنبه 14 و 15 تیرماه در 417 شهرستان و 662 حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه 1955 حوزه فرعی کنکور 1402 برگزار می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

مرحوم فلسفی در خاطرات خود آورده اولین بار که می‌خواستم با میکروفون در مسجد سید عزیزالله بازار تهران سخنرانی کنم، عالمان درجه اول حضور داشتند و هول داشتیم بابت بلندگو.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ژانگ مینگ، دبیر کل سازمان همکاری شانگ‌های تاکید کرد که عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگ‌های منجر به پرکردن تعاملات با محتوای کاربردی جدید و گشودن افق‌های گسترده خواهد شد. ژانگ مینگ در گفتگو با خبرگزاری نووستی گفت: مطمئن هستم که عضویت کامل ایران به همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگ‌های محتوای کاربردی جدیدی در زمینه‌های مختلف خواهد داد و...

وب‌گاه عصر ایران

عباس عبدی نوشت: می‌گویند گرچه زنان در خیابان واجد پوشش شرعی نیستند، ولی مغازه‌دار، رستوران‌دار، مسافرپذیر، هتل‌دار و کافه و... نباید زنان بی حجاب را به محل خود راه دهند؟! چرا؟ هیچ دلیل منطقی و مجوز قانونی برای آن وجود ندارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در ستاد سمن‌های شهر تهران به نمایندگی از شورای شهر فراخوان دادیم و در حال جمع آوری بسیاری از مباحث صنفی در حوزه‌های محیط زیست و دیگر حوزه‌ها که در برنامه هفتم به آن توجه نشده است، هستیم. وی افزود: این اقدامات در ستاد سمن‌ها در راستای ماموریت و...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره فارابی که امروز برگزار شد، گفت: قله فعالیت های پژوهشی در علوم انسانی ارائه نظریه است. باید دانست که نظریه پردازی کار هر کسی نیست و نظریه های سست و به دور از حقیقت کنار گذاشته می شوند و تنها بخشی از نظریات مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. وی...