چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی ستاد مردمی مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر می‌گوید طی این مراسم‌ها عملاً دانستیم اگر واقعاً یک بستری برای حضور مردم فراهم شود، آنها بهتر از هر کسی می‌توانند اهداف انقلاب را محقق کنند.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس انجمن حکمت و فلسفه: بنده اعتقاد دارم که یکی از کارکردهای مهم شهرداری ها و از جمله شهرداری تهران، در کنار فعالیت های عمرانی و خدمات شهری (که عمدتا جنبه مادی شهر است)، ارتقای فرهنگی و معنوی شهروندان و ترویج مفاهیم و مقولات علوم انسانی است. خانه اندیشمندان علوم انسانی دقیقا در چارچوب همین کارکرد اخیر، نقش آفرین بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با اعضای کمیته برگزاری همایش «غدیر در گستره تمدن و فرهنگ اسلامی با تاکید بر تاریخ و مذاهب اسلامی» با طرح این سئوال که فلسفه غدیر چیست؟ فرمودند محاسبات پیامبر (ص) ایجاب می‌کرد که جامعه را بدون رهبر نگذارد و فردی را انتخاب کند که بتواند بر تمام عشیره‌ها رهبری کند.

وب‌گاه عصر ایران

رضا داوری اردکانی استاد فلسفه و رییس فرهنگستان علوم در پیامی به رفتارها با خانه اندیشمندان علوم انسانی اعتراض کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: با افول پوزیتیویسم در دهه 1970، علم از تنگناهایی که تفسیرهای پوزیتیویستی تحمیل میکردند رهایی یافت. هرچند دانشمندان دراین دوره محدودیت‌های روش علمی را به رسمیت شناختند اما از آن پس، فرا رفتن از مرزهای این محدودیت‌ها غیرمجاز تلقی نمی‌شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: در بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین 2023 فیلم‌هایی از کریستی پویو، نوآ پریتزکر، یواخیم لافوسه و رابین کامپیلو جای گرفته‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگویی به بیان خلاصه‌ای از زندگی علمی و سیاسی خود پرداخته و نسبت به برخی هجمه‌ها و تهمت‌هایی که به او وارد می‌شود نیز واکنش نشان داده است.

خبرگزاری تسنیم

در حال حاضر شاهد هستیم که برخی سودجویان برای فرار از مقررات مبارزه با قاچاق تحت عنوان رویه مسافری اقدام به واردات تجاری عطر می‌کنند که ستاد قاچاق کالا و ارز باید در این مورد شفاف‌سازی کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بی‌بی‌سی فارسی که سال گذشته با پخش شایعات و دروغ‌های گسترده درخصوص ایران عملکرد متفاوتی از خود به معرض نمایش گذاشت؛ این روزها در حال آموزش سواد رسانه با محوریت ناآرامی‌های فرانسه است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسئله مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه می‌کند. این‌طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه اسلامی، رها و بی‌اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است. تعیین امیرالمؤمنین هم - که مظهر تقوا و علم و شجاعت و فداکاری و عدل در...

خبرگزاری دانشجو

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره حذف کلیه معافیت‌های مالیاتی در بند ج ماده 27 لایحه برنامه هفتم گفت: در برنامه هفتم در بند ج ماده 27 آمده است که کلیه معافیت‌های مالیاتی برداشته شود کهاجرایی شدن این بند عملاً غیر ممکن است. قطعاً مجلس هم با آن مخالفت می‌کنند، زیرا به عنوان مثال مالیاتی مناطق محروم اگر نباشد عملاً شرکت‌هایی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

حذف مخفیانه رشته فلسفه علم در دانشگاه امیرکبیر جنجال به پا کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رشته فلسفه علم که یکی از رشته های کلیدی در حوزه علوم جدید به شمار می رود و چند دهه است که اکثر دانشگاه های معتبر جهان مانند کمبریج و هاروارد در راه اندازی و گسترش آن در کنار رشته های علوم پایه و فنی تلاش زیادی داشته اند، در ایران به دلیل عدم شناخت مدیرانی که آشنایی درستی با این رشته ندارند مورد بی مهری واقع می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: