چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

رشته فلسفه علم که یکی از رشته های کلیدی در حوزه علوم جدید به شمار می رود و چند دهه است که اکثر دانشگاه های معتبر جهان مانند کمبریج و هاروارد در راه اندازی و گسترش آن در کنار رشته های علوم پایه و فنی تلاش زیادی داشته اند، در ایران به دلیل عدم شناخت مدیرانی که آشنایی درستی با این رشته ندارند مورد بی مهری واقع می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حجت الاسلام سروش محلاتی میگوید شهید مطهری این سخن آقای بروجردی را قبول داشتند و در یادداشت های خود میگویند برخلاف تفکر عوام، آن ولایتی که از ما در برزخ و آخرت میپرسند، این نیست که بگو ببینم که آیا در 14 قرن قبل، کسی که باید زمام امور مسلمین را به دست میگرفت علی بود یا ابوبکر؟

خبرگزاری تسنیم

سرمربی چلسی، کسب پیروزی و قهرمانی را هدف اصلی خود در این تیم دانست و گفت که در تیم‌هایی مانند چلسی، ارائه بازی زیبا ملاک موفقیت نخواهد بود.

وب‌گاه عصر ایران

با ظهور تکنولوژی‌های جدید و توسعه شهرنشینی، سبک زندگی علما و خانواده‌های آنان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. به طور مثال، تغییر در شیوه غذایی، سبک لباس پوشیدن و تفریحات مختلفی که در گذشته وجود نداشتند، تأثیر گذاشته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

پایگاه فروش محصولات کانون به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان کتاب‌های خود را با تخفیف 20 درصدی عرضه می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پایگاه فروش محصولات کانون به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان کتاب‌های خود را با تخفیف 20 درصدی عرضه می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس مذهبی، درمورد فلسفه عید غدیر و اهمیت آن و اعمالی که در این روز از فضیلت بسیاری برخوردار هستند، توضیحاتی داد.

خبرگزاری تسنیم

جرج جرداق که او را به‌عنوان مسیحی عاشق امام علی (ع) می‌شناسیم، می‌گوید: چگونه می‌توان درباره نهج‌البلاغه چیزی ننوشت، درحالیکه قانون اساسی دل‌انگیز نهج البلاغه، مهمترین متون فلسفی و ادبی عرب را که هر دانشجویی به آن نیاز دارد، در خود جای داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات 15 تیر1379 او آمده است:

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: آقای فاضل میبدی بر این باور است که حوزه‌های علمیه از شعارزدگی رنج می‌برد و این که در برابر مفاهیم جدید یا سرستیز دارد یا می‌خواهد بی‌طرف باشد رو به همین خاطر تاکنون به شکل علمی و فیلسوفانه وارد این میدان نشده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: تحول دارای سطوح، درجات و لایه‌های مختلفی است، یکی از لایه‌های مهم بحث تحول، سه‌گانه‌ای به نام تحول در بینش، در نگرش و در کُنش است. این سه رکن اصلی برای همه چیز مطرح است،

وب‌گاه ورزش سه

باستین شواین اشتایگر توضیح می‌دهد که چگونه نفوذ پپ گواردیولا در فوتبال آلمان به تیم ملی این کشور آسیب رسانده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: پروفسور پِلی‌تری رییس سابق دانشکده فلسفه و ادبیات پالرمو در ایتالیا میگوید غرب، علی را نمی‌شناسد. فقط می‌دانند جنگجوی خوبی بوده؛ با شمشیر او را به تصویر می‌کشند؛ عموماً به کتاب نهج‌البلاغه توجه نمی‌شود؛ چون اصلا نمی‌خواهند مردم، اسلام را بشناسند و با شخصیت‌های مهم آن آشنا شوند.