پنج‌شنبه 5 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران می گوید با وجود اختلاف‌نظرهایی که میان اقتصاددانان در خصوص چگونگی برنامه‌ریزی برای اقتصاد کشور وجود دارد، آنچه در جریان بررسی برنامه هفتم اهمیت دارد، عبور از تعارفات سیاسی است. به گزارش «ایسنا»، محمد قاسمی اظهار کرد: اتاق ایران همواره در حوزه برنامه های توسعه در ادوار گذشته فعالیت هایی را انجام داده است. معمولا ستادی تشکیل می‌شد و مجموعه پیشنهادهایی...

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه مردم سالاری نوشت: فکری به حال کارمندانی که فرزندان خردسالی دارند که باید آنها را به مهد کودک بسپارند، نشده است. مهدهای کودک زودتر از 7 صبح پذیرش ندارند اما پدر و مادر باید ساعت 6 صبح در محل کار حاضر باشند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اگرچه اصرار و پافشاری عجیب و غیر قابل توجیه مجلسیان در اواخر سال 1400، نتیجه داد و سرانجام، تغییر ساعت در شش ماهه نخست سال، منتفی شد تا از ابتدای سال 1402 اجرایی شود، اما مثل خیلی از طرح‌های دیگری که در کشور ما ابتدا تصویب می‌شود و بعد مورد کارشناسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «فلسفه اسلامی» با هدف معرفی و آموزشِ فلسفه اسلامی به دانشجویان انگلیسی‌زبان در کشور انگلستان به چاپ رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«ایران دخت» تازه‌ترین اثر گروه نماهنگ مرکز بسیج رسانه ملی، روایتی از رشادت‌های قهرمانان ایرانی در طول تاریخ در دفاع از بانوان ایرانی است.

وب‌گاه گسترش

برنامه هفتم توسعه با هدف پیشرفت اقتصادی توام با عدالت ارائه شده است؛ با این وجود تنها نگاهی کلی به مواد مطرح‌شده در این برنامه، عدالت را شعاری توخالی و دور از دسترس می‌نمایاند.

وب‌گاه گسترش

یکی از اعضای تیم کارگری شورای‌عالی کار، با انتقاد از لایحه برنامه هفتم توسعه می‌گوید: «با مواد 15 و 16 لایحه برنامه هفتم توسعه زندگی یک کارگر و معیشت خانواده‌اش را، بدون هیچ سنگر و قدرتی در مقابل سرمایه‌دار رها کرده‌اند. در صورت تصویب بندهای یادشده کارفرما سنوات بیمه کارگران جوان را هم نصف رد خواهد کرد که هیچ منطقی نمی‌توان برای آن متصور شد و هیچ واژه‌ای جز تشدید استثمار را دست‌کم من...

وب‌گاه عصر ایران

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان اخیراً یادداشتی نوشته که خلاصه اش این است: هدفگذاری ها ما باید بر اساس توانمندی هایمان باشد نه آرزهایمان.

خبرگزاری مهر

مترجم کتاب «مبارزه با نابرابری» می گوید این کتاب شاید درکوتاه مدت نتیجه چندانی نداشته باشد اما به لحاظ اجتماعی می تواند به تقویت ساز و کارهای اجتماعی و اعتمادسازی دولت و مردم منجر شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تعدادی از شاعران پیشکسوت به همراه شاعران جوان شب شعری تشکیل دادند تا در فراق روح الله سخن بگویند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصویری از بوعلی سینا که توسط هوش مصنوعی بازسازی شده است را مشاهده می کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به نقطه تحول و کانونی 15 خرداد را یکی از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت 15 خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره برای این روز تاریخی مهم بوده، اما بخش اصلی آن آگاهی دادن مردم نسبت به اصل واقعه 15 خرداد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور گفت: آن روزی که مردم ورامین حرکت خود را آغاز کردند، در مقابل خود، رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی را می‌دیدند، اما با امید و امیدواری به تغییر حاضر به جانفشانی در این راه شدند.