چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه ورزش سه

بهزاد نوشادی از زوایای علمی و براساس تجربه خود، سعی کرده به موضوع بحث‌برانگیز اخیر در فوتبال ایران پاسخ بدهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ابراهیم کالین، محقق مطالعات اسلامی اخیرا از سوی اردوغان به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه برگزیده شده است. او دکترای خود را در فلسفه اسلامی از دانشگاه جورج واشنگتن زیر نظر «سید حسین نصر» دریافت کرد. کالین که در مکتب سید حسین نصر شاگردی کرده است، همچون استادش پیرو فلسفه صدرایی است. او به همراه استادش کتابی را درباره ملاصدرا به عربی ترجمه کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه ورزش سه

مدیرعامل گل‌گهر در مصاحبه‌ای مفصل و اختصاصی با "ورزش‌سه"، به تمامی ابهامات پیرامون تیم فوتبال باشگاه و به ویژه بحث انتخاب سرمربی جدید پاسخ داده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل حفظ بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: مدرسه دارالفنون جزو مدارس تاریخی و در مالکیت وزارت آموزش و پرورش است.

وب‌گاه ورزش سه

ریکاردو ساپینتو در اولین نشست خبری خود پس از حضور در آپوئل نیکوزیا، در مورد مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهرداد خدیر در «عصر ایران» نوشت: چه موافق سخنان ظریف باشیم و چه نه (‌این نویسنده البته به طیف اول تعلق دارد) دو نکته را کسی نمی‌تواند انکار کند: اولی تسلط او بر بحث و کلمات و زبان بین‌المللی است و دومی ایران‌دوستی فارغ از نگاه ایدیولوژیک. اولی همان است که نبودِ آن در اصول‌گرایی رادیکال ایرانی به شدت توی ذوق می‌زند. تفاوت وزیر دولت کنونی با وزیر دولت قبل را در مثال «دربی»‌ندانی آقای...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: قاسم درزی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی، 17 خرداد ماه در نشست علمی «مفاهیم اخلاقی در قرآن؛ بازخوانی رویکرد میان‌رشته‌ای ایزوتسو به مفاهیم اخلاقی در قرآن» با اشاره به آثار خاورشناسان در مورد قرآن کریم، گفت: آثاری که در قرون وسطی در جهان اسلام و توسط خاورشناسان نوشته شدند تلاش کردند تا چهره منفی و بدی از اسلام بر جای بگذارند و آن را تحریف کنند از جمله اینکه سراغ آیاتی از قرآن...

وب‌گاه خبر آنلاین

سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشت «ولی فقیه و مساله جانشینی» روزنامه جوان نوشت: اینکه مرجعیت برای رهبری لازم نیست به این معنی نیست که درجه علمی مرجع بالاتر است و ولی فقیه شأن پایین‌تری دارد. بلکه مکانیسم انتخاب و رسیدن به مرجعیت متفاوت است و ممکن است فرد صالح برای رهبری در این مکانیسم شناخته نشود.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از آغاز سال جاری میلادی، حداقل 156 فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها شهید شده‌اند اما با توجه به شهادت کودک 2 ساله، این پرسش به ذهن می‌رسد که براستی در سال‌های اخیر چند کودک فلسطینی قربانی نژادپرستی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند؟

وب‌گاه عصر ایران

چرا باید با هزارترفند از جمله ایجاد کمبود مصنوعی و تامین قطره چکانی بازار ومخفی شدن پشت شعار تولید ملی و اشتغال، دربازارهایی مثل خودرو و لوازم خانگی افزایش قیمت های شدید و عجیب وغریب ایجادشده وبعد مردم با هزار ترفند حساب وکالتی و قرعه کشی وتعیین نوبت و سرگردانی درسامانه این وآن، وادار به خرید خودروهای درجه 2 و 3چینی یا خودروهای خجالتآور داخلی به قیمت خودروهای روز دنیا شوند و پول به...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا از واکنش وزیر امور خارجه پیشین ایران به برخی خبرهای منتشرشده اخیر درباره او، خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.