پنج‌شنبه 5 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به نقطه تحول و کانونی 15 خرداد را یکی از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت 15 خرداد عنوان کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد، یکی از کارکرد‌های مهم این کنگره را یادآوری ظلم و جنایات رژیم پهلوی و همچنین بیان خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای مردم دانست و بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد. رئیس جمهور انگیزه...

خبرگزاری مهر

رئیس جمهور در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد، بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: این یادداشت نه به علل وقوع و پیروزی انقلاب 1357 می‌پردازد نه کارنامه جمهوری اسلامی ایران در حیات بنیادگذار آن (1368- 1358) را برمی‌رسد و نه 34 سال پس از آن را. این نوشته تنها بر آن است که «آیت‌الله‌العظمی خمینی» را با هم‌لباسان شاخص یا اصطلاحا با آیت‌الله‌های دیگر که قبل‌تر می‌زیستند یا هم‌روزگار بودند مقایسه کند تا بر وجوه تفاوت یا تمایز انگشت گذارد بی...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام دلیر - استاد حوزه علمیه - به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مورد اندیشه امام راحل در خصوص حوزه علمیه و جایگاهی که این مرکز دینی باید در بین جامعه داشته باشد، گفت: امام در یک کلام به دنبال حوزه صاحب جواهری بود؛ یا به عبارت ساده‌تر یک حوزه پویا را مدنظر داشت که بتواند به زمانه خویش آگاه و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

خبرگزاری تسنیم

ملت ایران همانطور که برای جهانیان در انقلاب اسلامی سرآمد بود و با سر آمدی حضرت امام رحمت الله علیه انقلابش پیروز شد، امروز هم می تواند با اقتدا به امام سرآمد باشد تا بتوانند از مشکلات کنونی عبور کند و باعث تقویت وحدت و بهره گیری از ایمان و امید شود.

خبرگزاری دانشجو

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ ریشه‌دار تشیع در ردای غرورآمیز عشق به خدای متعال و شور شهادت، در همه اعصار تاریخ این امر قدسی را به اثبات رساند که «محرم حسینی» سرآغاز پیروزی در پیروزی است؛ هرچند فلسفه غربت شهادت در مسیر این مجاهدت‌ها، چشیدن شهد شیرین رضای...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایکنا نوشت: سومین نشست «مباحثی در سیره‌نگاری و سیره پیامبر اسلام (ص)» به همت انجمن مسلمانان شیعه ام آی تی (ذکر) به صورت مجازی برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ در پاسخ به این پرسش که چرا تحلیل گران و نظریه پردازان سیاسی و سیاست مداران درباره وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و نتوانستند این رخداد را پیشگویی کنند، باید گفت که تا پایان دهه 1970 میلادی و تا زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 پارادایم علمی وجود در ذهن این افراد درباره انقلاب، تنها به وقوع انقلاب‌های ناسیونالیستی، لیبرالی ومارکسیستی...

خبرگزاری مهر

یک پژوهشگر و محقق تاریخ معاصر گفت: مشکل غربی‌ها و غرب زدگان این است که امام را با نگاه ماتریالیستی و دنیوی مشاهده می‌کنند، در حالی‌که امام یک جریان معنوی و اسلامی الهام بخش از وحی است.