چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ میزگردی با عنوان «حلقه مفقوده فضای مجازی» با هدف نقد و بررسی فیلترینگ فضای مجازی و پیامد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن، به همت انجمن سلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور دکتر مهدی رضا برنا، دکتری مهندسی هوش مصنوعی و آقای محمد مهدی حبیبی، رئیس سازمان فضای مجازی پاک، برگزار شد. به طور کلی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ادیب‌زاده از هدف اداره‌کل موزه‌ها در حفظ و پاسداشت فرش ایرانی گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در جمع روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع در هتل راما المدینه سخن میگفت، با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) مبنی بر اینکه حج عامل آرامش قلب‌هاست، اظهار داشت: زائری ممکن است در این سفر به واسطه برخی از احکام دچار نگرانی شود؛ لذا روحانیون کاروان‌ها مسائل...

خبرگزاری مهر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خادمان فرهنگی، لزوم پرهیز از بیان سخنان و رفتارهای اضطراب‌آور را یادآور شد و به آنان توصیه کرد که حفظ آرامش زائران خانه خدا را در اولویت قرار دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آمار موضوعی کتاب‌های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران در اردیبهشت ماه 1402 نشان می‌دهد که در این ماه در مجموع 10هزار و 176عنوان کتاب از سوی هزار و 405 ناشر منتشر شده است. از مجموع آثار منتشر شده در این ماه 7هزار و 223 عنوان کتاب تالیف و 2هزار و 953 عنوان کتاب ترجمه در پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. بیشترین آثار تالیفی در موضوعات...

وب‌گاه مشرق نیوز

دیوید بکام قبل از امضای قرارداد با لیونل مسی از راهنمایی‌های سر الکس فرگوسن استفاده کرد و با آوردن این سوپراستار به آمریکا تحولی شگرف در فرهنگ فوتبال در این کشور ایجاد کرد.

خبرگزاری مهر

10 هزار و 176عنوان کتاب توسط هزار و 405 ناشر در اردیبهشت ماه 1402 راهی بازار نشر شده که از مجموع آثار منتشر شده در این ماه 7هزار و 223 عنوان کتاب تالیف بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حمید وحید فیلسوف تحلیلی ایرانی متمرکز بر حوزه‌ی معرفت‌شناسی و فلسفه‌ی ذهن و منطق فلسفی است. او در سال 1337 در خانواده‌ای اصفهانی متولد شد و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه واریک و مدرسه اقتصاد لندن پی گرفت و در نهایت، در رشته‌ی منطق فلسفی از دانشگاه آکسفورد مدرک دکتری گرفت.

خبرگزاری مهر

کتاب «دیدار محبوب: نماز در قرآن» تألیف سیدسلمان صفوی به زبان ترکی با ترجمه جعفر بایار توسط انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی کوثر استانبول منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده تجهیز و افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه که با حضور ماشاءالله شاکری، سرپرست سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، کنان شلیوو، رئیس دانشکده شرق شناسی، انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان، مدیران نهاد‌های فرهنگی ایران در بوسنی...

خبرگزاری مهر

دانشجویان دانشگاه سارایوو در کلاس درس زبان و ادبیات فارسی از امکان سفر مجازی و سه بعدی به اقصی نقاط ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی بهره‌مند می‌شوند.

وب‌گاه گسترش

صنایع فرهنگی گونه‌ای از صنعت است که فعالان به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌پردازند.

وب‌گاه مشرق نیوز

زمانی که از تهاجم شناختی دشمن سخن می‌گوییم، باید بدانیم که بخش عمده‌ای از تلاش دشمن در همین «امیدزدایی» و «سیاه‌نمایی در ترسیم آینده» است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محمودصادقی نماینده سابق مجلس به روزنامه اعتماد چالش های انتخابات آتی را مورد بررسی قرار داد.