پنج‌شنبه 5 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام نظر به ضرورت‌های تقویت نیروی انسانی متخصص و تولید دانش در زمینه هنر، رسانه و فضای مجازی با تاسیس "دانشکده هنر، رسانه و فضای مجازی شهید آوینی" اقدام به جذب هدفمند دانشجو در 20 رشته مقطع کارشناسی ارشد می‌نماید: گروه درسی فلسفه (1116) با دو رشته «فلسفه هنر» و "فلسفه رسانه" گروه درسی علوم ارتباطات اجتماعی (1138)...

وب‌گاه خبر آنلاین

دوست داشتم مدل رسانه‌ای ظریف را با عناصری در جریان موسوم به اصولگرا یا حتی در بین چهره‌های شاخص گفتمان انقلابی مقایسه کنم که هم نمونه مشابهی پیدا نکردم و هم برای پرهیز از دردسرهای ناشی از کم‌تحملی دوستان در جبهه خودی و مثلا دولت و مجلس در برابر انتقادهایی از این دست که در طول دو سال اخیر، شما چقدر برای اقناع افکارعمومی نسبت به دستاوردهای‌تان تلاشی از این جنس داشتید، از خیر این مقایسه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه جوان نوشت: آقای ظریف شما از اول امکانات‌سنج خوبی نبودید و آن تور بازدید از امکانات دفاعی که قرار بود برای ناباوران برپا شود، مقصود اولش شما بودید. مثال‌های شما نیز از وقایع تاریخی قانع‌کننده نیست، که دلسردکننده است.

خبرگزاری مهر

یک پژوهشگر گفت: مهم‌ترین موضوع در معماری «فرهنگ» مردم است، اگر زیربناهای فرهنگی مردم درست شود و اگر به آن چیزی که خودشان هستند برگردند طبیعتاً می‌توانند بر محیط زندگی خود تأثیر بگذارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

چندثانیه نوشت: وقتی امثال ظریف از عرصه حذف شوند، کار دست کسانی می‌افتد که تفاوت دربی و دوبی و دبی و دیبی را نمی‌دانند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه جوان در واکنش به یادداشت اخیر ظریف نوشت: تاریخ ملت‌ها را امید و آرمان‌خواهی ساخته است، نه آرزو‌کردن به‌قدر امکانات، آن‌هم با چرتکه پروفسور. غربی‌ها به‌شدت ریسک‌پذیر و آرمانخواه هستند، چطور از دل همان فرهنگ غرب، می‌توان نه ریسک‌پذیر بود و نه آرمان‌خواه درآمد؟

وب‌گاه عصر ایران

این‌است آقای ظریف! آنجا که باید به‌قدر داشته‌ها آرزو کرد، همانجاست که باید نفس سرکش اماره را بازداشت و مهار آن را کشید و آن را به امکاناتش حواله داد و مانع آرزواندیشی نفس شد. بازی با واژه‌هایی کلی مانند امکانات و آرزو، راهی به‌جایی نمی‌برد و فقط این ظن را تقویت می‌کند که گوینده قصد تعریض به «فلسفه مقاومت» و چه بسا تمسخر آن را داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیپلمات ایرانی نوشت: هاشمی می گوید: در مذاکرات جنگ از پشت سر خیالمان راحت بود. خبری از خنجرهای پشت سر نبود. ولی ظریف و تیمش امروز از هر دو طرف می خورند. تندروهای خارجی به داخلی ها پاس می دهند و بالعکس. بیرونی ها به دلسنگینی و داخلی ها به دلواپسی. آن سو ناکامی ظریف را به عقل می خواهد. این سو شکست مذاکرات را به جهل. ظریف، انقلابی دیپلماتی است که در دو جبهه می جنگد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جوان نوشت: باید درباره این «امکانات‌سنجی» قدری با تأمل و قدری هم با شک نگاه کرد. شما از اول امکانات‌سنج خوبی نبودید و آن تور بازدید از امکانات دفاعی که قرار بود برای ناباوران برپا شود، مقصود اولش شما بودید. مثال‌های شما نیز از وقایع تاریخی قانع‌کننده نیست، که دلسردکننده است.

خبرگزاری دانشجو

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه باید ملجا و مأمن دانشگاهیان باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محبی‌نیا در پاسخ به این سوال که احتمال دارد آقای روحانی و احمدی‌نژاد در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: هرچند من رویه این دوستان را قبول ندارم اما این نظر شخصی است. بعید می‌دانم این دو نفر در انتخابات حضور داشته باشند اما می‌توانند به فتح بخشی از صندلی‌های مجلس اقدام کنند به شرط آنکه بخشی از نگرانی‌های نظام را مرتفع کنند و شورای نگهبان هم این ظرفیت را داشته باشد که به طرفداران تفکرات...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سومین کنفرانس بین المللی برهان وجود خدا با حضور فلاسفه مشهور جهان وشخصیت‌های علمی ودینی ترکیه وبا سخنرانی عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وابسته فرهنگی کشورمان در سالن کنفرانس دانشگاه آجی‌بادم استانبول برگزارشد. در این کنفرانس که متشکل از نشست و جلسات متعدد بود، سخنرانی‌هایی با موضوع «براهین وجود خدا» به زبان‌های انگلیسی، فارسی...

وب‌گاه گسترش

سیاوش ملکی‌فر - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: ما در ایران، نه مباحثه که به سر و کله هم می زنیم که آیا باید به اندازه توانمندی هایمان آرزو کنیم یا نه، همین جور فله ای آرزو کنیم؟!

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

انتخاب نوع آثار و کتاب های پرمخاطب در نمایشگاه کتاب می تواند معیاری برای سنجش ذائقه مخاطب باشد اما در نمایشگاه امسال کدام کتاب ها شانس این را داشتند که بیشتر در سبد مخاطبان قرار گیرند.