پنج‌شنبه 12 مهر 1403

فهرست اعضای مدیران و دستیاران تدارکات سینما به‌زودی تحویل می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فهرست اعضای مدیران و دستیاران تدارکات سینما به‌زودی تحویل می‌شود

تهران - ایرنا - رییس صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما با بیان این که این صنف جدول متقاضیان بررسی نشده ندارد و پرونده‌ها به موقع بررسی می‌شوند، از تحویل فهرست اعضای مدیران و دستیاران تدارکات سینما تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، خانه سینما 32 صنف دارد که تنها 10 صنف آن دارای سایت و اطلاعات منتشر شده هستند. این صنوف عبارتند از برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و زمانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما پرسش‌های زیادی را مطرح کرده است.

لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی اهمیت ویژه ای دارد و به همین منظور با مجید امانی‌زاده، رییس صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما درباره این موضوع به گفت‌وگو نشستیم.

امانی‌زاده در این‌باره به ایرنا گفت: صنف تدارک متشکل از سه رشته مدیر تدارکات به عنوان ناظر اولیه، دستیار تدارکات در سه شاخه دستیاری اول، دوم و سوم و همیار تدارکات (خدمات) است و نزدیک به 370 عضو دارد. ما در جدول اعضای این صنف اطلاعات شخصی اعضا، سال عضویت و نوع عضویت را داریم اما آخرین کار حرفه‌ای افراد در جدول درج نشده است به دلیل آنکه هر سال باید به روزرسانی بشود اما برای امسال این اتفاق نیافتاده است.

وی درباره نوع عضویت اعضا در این صنف، گفت: عضویت اعضای صنف در گذشته به صورت پیوسته، وابسته و افتخاری بود اما بر اساس اساسنامه‌ای که سال‌های گذشته مقرر شد و ما زیر نظر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفتیم دیگر اعضای افتخاری و وابسته در اساسنامه معنی ندارد و همه اعضا پیوسته هستند.

رییس صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما درباره اساسنامه و اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات نیز مطرح کرد: پس از آنکه ما زیرمجموعه وزارت کار شدیم اساسنامه‌مان را اسکن کرده و به خانه سینما تحویل داده‌ایم. خانه سینما مجددا لیست اعضای صنف و اساسنامه را از ما خواسته است که تا آخر ماه جاری (خرداد) تحویل خانه می‌دهیم. همچنین آیین‌نامه عضویت ما دچار تغییراتی شده است که آن را هم در اختیار خانه سینما قرار می‌دهیم.

امانی زاده با اشاره به اینکه این صنف در گذشته سالی یک بار عضو جدید می‌پذیرفت، اظهار داشت: اینکه چند وقت یکبار این صنف عضو جدید می‌پذیرد در اساسنامه قید نشده است اما ما با توجه به اینکه صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما اکثرا نیاز به خدمات عمومی دارند به ناچار هر سه ماه یکبار یا شش ماه یکبار عضوگیری می‌کنیم.

وی افزود: برای گرفتن عضو جدید جلسات هیات مدیره صنف برگزار و پرونده‌های مورد نظر بررسی می‌شود. در حال حاضر ما پرونده‌ای که در صنفمان خوابیده و منتظر نتیجه‌گیری باشد، نداریم. تمام پرونده‌ها به موقع بررسی می‌شود.

رییس صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما درباره شرایط عضوگیری برای صنف گفت: به لحاظ تعداد، محدودیتی در عضوگیری نداریم. هر آن کس که بر اساس اساسنامه تصویب شده صنف شرایطی مانند فعالیت در 5 تا 10 فیلم سینمایی، سن، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و... داشته باشند، پذیرفته می‌شوند. سعی می‌کنیم پرونده کسانی را که واقعا در حرفه سینما و به ویژه در حرفه خدمات که ما به آن همیار تدارکات می‌گوییم در اولویت قرار دهیم.

امانیزاده ادامه داد: صنف ما سایتی ندارد و این اطلاعات نیز هنوز روی سایت خانه سینما قرار ندارد. این اطلاعات محرمانه است و فعلا در صنف ما نگهداری می‌شود تا زمانی که خانه سینما از ما این اطلاعات را بخواهد.

وی در پایان تاکید کرد: خانه سینما تصمیم می‌گیرد که اطلاعات صنف در دسترس عموم قرار بگیرد یا نه و هنوز مشخص نیست. اگر قرار باشد همه صنوف متحدالشکل اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار بدهند ما نیز یکی از آن‌ها خواهیم بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*