دوشنبه 2 مهر 1403

قاری ایرانی، نفر اول مسابقه بین المللی رضوان شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قاری ایرانی، نفر اول مسابقه بین المللی رضوان شد

علی‌اصغر شعاعی رتبه اول نخستین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن با عنوان (رضوان) را به کسب کرد.

قاری بین‌المللی کشورمان علی اصغر شعاعی رتبه اول نخستین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن با عنوان (رضوان) که ویژه معرفی معلمان برتر قرآن در جهان اسلام است را به دست آورد.

این جشنواره با هدف کشف استعداد‌های برتر در حوزه معلمان قرآنی، انگیزه بخشی و گشودن افق‌های جدید برای فعالان عرصه قرآنی کار خود را در قلمرو جغرافیایی بین‌المللی از سوی آستان قدس رضوی آغاز کرده است. جشنواره رضوان با مشارکت حدود 35000 فعال قرآنی و 2500 استاد قرآن از 54 کشور جهان با موضوع معرفی معلمان موفق قرآن برگزار شد.

گفتنی است هیئت داوران این مسابقات متشکل از استادان و فعالان و نخبگان عرصه‌های مختلف قرآنی از کشور‌های ایران، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان بود که بر اساس شاخص‌های معین شده افراد برتر را انتخاب کردند. در این رویداد دبیرخانه جایزه، پس از بررسی سوابق و افتخارات و موفقیت‌های افراد شرکت کننده در عرصه تعلیم قرآن، 9 نفر را به عنوان معلم برگزیده قرآن و یک مؤسسه را به عنوان مؤسسه قرآنی برتر انتخاب کرد.

از جمله افتخارات این قاری بین المللی کشورمان رتبه اول مسابقات بین المللی هندوستان سال 86 در رشته قرائت، رتبه اول مسابقات بین المللی مفازا (شبکه جهانی الکوثر) سال 97 در رشته قرائت، رتبه اول جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم سال 92 (از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رتبه اول جشنواره ملی روش تدریس قرآن کریم سال 85 از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، رتبه اول جشنواره محصولات قرآنی دیجیتال در سال 92 با ارائه نرم افزار نغمه‌های آسمانی، انتخاب برخی از مقالات به عنوان مقالات برتر پژوهشی مسابقات بین المللی تهران، حافظ ده جزء قران کریم و تلاوت در کشور‌های مختلف اسلامی (15 کشور) و چهار بار تلاوت نزد مقام معظم رهبری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت